AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 Straks 3 uker gammel baby her, som sover ganske rolig på dagtid, men blir liggende våken og presse/grynte så og si hele natten. Hun hikker også ganske mye og beveger armer og ben konstant. Har forsøkt å svøpe henne men det hjelper lite. Smokk vil hun heller ikke ha. Hun ernæres med mme og jeg har mistenkt mageknip. Men på dagtid er hun som sagt langt mer rolig. Vi praktiserer langsom flaskemating, hun spiser hver 3/4 time og har god vektoppgang. Helsesøster mente alle lydene på natten skyldes at tarmsystemet fortsatt er umodent, og at dette vil bli bedre senere. Jeg sliter veldig med å få sove når hun lager alle disse lydene, og er jo samtidig bekymret for om noe plager henne. Men hun gråter veldig sjelden, og ser ikke ut til å ha det vondt. Hun sover i bedside crib, men det eneste som hjelper mot lydene er å heller la henne ligge tett inntil meg i min seng. Da roer hun seg og sovner etter kort tid. Er samtidig livredd for at jeg selv skal sovne og legge armen over ansiktet hennes i søvne, så løfter henne over i bedside criben etterpå. Da våkner hun ofte igjen etter en stund. Noen som har opplevd lignende? Hvor gammel var baby da de begynte å sove uten lyder? Anonymkode: 31dc2...70d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Veldig vanlig. Ga seg rundt 4 mnd her. Anonymkode: e3196...90f 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 Helt vanlig. Min er 2 år og er fremdeles en urolig, masete mark om natta så ikke forvent at hun sover helt stille sånn plutselig 😛 Det som endres er at du blir vant til det. Anonymkode: 17fee...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Fourth trimester… Høres ut som om hun trenger kontakt. Det er ikke uvanlig at det er forskjell på dag/natt. Kan du legge deg litt på tvers i senga slik at du har hodet i bedside crib, slik at baby er helt inntil deg? Uten at du slipper å være redd for å rulle over henne, trekke dyne over henne eller noe slikt? Anonymkode: 6e832...7b6
Trotwood Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Helt vanlig ja, vår nr 2 var også kjempebråkete om natta, jeg fikk ikke sove av alle de rare lydene 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå