Gå til innhold

Syke barnefamilier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er mye syke? Mine barn er syke med feber, forkjølelse hver uke. 8 uken med sykdom. Når skal dette ta slutt? Vi et både fullvaksinert for covid og influensa vaksinert. Ene går i bhg andre går på barneskolen 🧑🏻‍🦳🧑🏻‍🦳 Syke barn dager er brukt opp…🤷‍♀️🤷‍♀️

Anonymkode: bcce2...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, ja. Har to på skole og de har aldri vært så mye syke som nå, men sånn blir det jo når man går en hel pandemi og ikke er syk 😅

Har gått i forkjølelse og korona siden august på begge to. Ikke så rart når det herjer korona på trinnene og nye blir smitta hver eneste uke..

Med fødsel om et par måneder håper jeg vi klarer å holde oss unna omgangssyken hvertfall 😭

Anonymkode: 82c1e...2f7

• Liker 1
Skrevet

Jepp!

Vi har to barnehagebarn. Det føles som det eneste vi ikke har hatt denne høsten er covid. 

Anonymkode: d35f5...a4e

• Liker 2
Skrevet

Har et barnehagebarn. Første året var han syk to ganger (under nedstengning). Dette bhg året, altså fra august, har han vært syk og hjemme tre perioder. Pga turnus så har vi brukt tilsammen 10 sykt-barn-dager fordelt på far og meg. Har aldri testet han for corona, da tester jeg heller meg selv på jobben, får svar samme dag. Ser an allmenntilstand og sender i bhg med restsymptomer etter retningslinjene fra fhi. 

Anonymkode: a0269...df5

Skrevet

Vi har vært hjemme hver uke i høst. Ikke hver dag, men det er mye sykdom

Anonymkode: b7bb3...647

Skrevet

Samme her, har hatt vårt barn hjemme fra barnehagen mer enn han faktisk er der. Har også brukt opp sykt barn dagene allerede, selv om de er doblet i år. Håper det bedrer seg til neste år ellers får vi en økonomisk smell med så få sykt barn dager og så mye borte fra jobb.

Skrevet

Som jeg skrev i den andre tråden: Når er de ikke syke? Jeg kan telle på en hånd hvor mange dager alle har vært friske samtidig siden august. 

Anonymkode: f991c...6c2

• Liker 1
Skrevet

Antall sykt barn dager er normalt mer enn nok for de aller fleste. Under pandemien er det en del som sliter. Men det skyldes ikke at barna er for syke til å bli sendt i barnehagen eller på skolen, men at terskelen for når barna skal være hjemme er langt lavere enn normalt.

• Liker 2
Skrevet

Dårlig kosthold, dårlig hygiene og for mye stillesitting = dårlig immunforsvar. De med barn som er mye syke er ofte familier der foreldrene og overvektige og hvor spesielt kostholdet er meget dårlig. 

Anonymkode: b5da7...78a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig kosthold, dårlig hygiene og for mye stillesitting = dårlig immunforsvar. De med barn som er mye syke er ofte familier der foreldrene og overvektige og hvor spesielt kostholdet er meget dårlig. 

Ta deg en bolle 🤦‍♀️

Anonymkode: 4fc08...813

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, Brunello said:

Antall sykt barn dager er normalt mer enn nok for de aller fleste. Under pandemien er det en del som sliter. Men det skyldes ikke at barna er for syke til å bli sendt i barnehagen eller på skolen, men at terskelen for når barna skal være hjemme er langt lavere enn normalt.

Enig med deg der. Jeg ser jo venninner som holder barnet sitt hjemme i over en uke, selv om det er kun litt restsymptomer som snørr og avtakende hoste. Da kan man skylde seg selv for at syktbarn-dagene flyr ut av vinduet og man må ty til ulønnet permisjon. 

Anonymkode: a0269...df5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

🥴 ta deg en bolle

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tosk.

Anonymkode: bf3ec...8c4

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

🥴 ta deg en bolle

Tror du den du svarte spiser bolle?😂

Anonymkode: 0b09b...14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...