Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er 9 DPO i dag. Fikk aldri positiv eggløsningstest denne måneden, så jeg regner ut i fra kroppslige symptomer og app... 

I går våknet jeg og var fryktelig kvalm, særlig på mmorgenen. Dette vedvarte utover dagen, dog i litt varierende grad. Da jeg hørte at gjesten vi hadde på besøk søndag kveld har fått omgangssyke, tenkte jeg at det er det jeg også "brygger" på. Det er kjempelenge siden sist jeg hadde omgangssyke, men man brygger vel ikke på dette? Det blir vel mer eller mindre kastet på en? 

Jeg er like kvalm nå, og lurer på om det kan være snakk om svangerskapskvalme allerede? Tok test i går som var negativ, ikke testet i dag. Kan man oppleve kvalme før positiv test? 

Anonymkode: 6d039...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er du kvalm grunnet graviditet vil en test mest sannsynlig være positiv. Det er dessuten tidlig 9dpo for å teste. 

Anonymkode: f6916...e7b

• Liker 1
Skrevet

Graviditetskvalme skyldes samme hormonet som slår ut på test. Så om det er derfor du er kvalm, vil testen også slå ut. Så er i det minste enkelt å finne ut av! 

Anonymkode: 50575...e94

• Liker 1
Skrevet

Er ca 9 dpo selv, og vært kvalm i et døgn nå. Tatt tester med sensitivitet på 25, fikk verdens svakeste strek (må lete veldig for å se den). 

Har også hatt kvalme før positiv test (jeg tester mye.. :p) de 2 andre gangene jeg har blitt gravid. Har da fått positiv test ca 2-3 dager etter. 

Så skaff deg en test med 10 i sensitivitet, de slår ut tidligere. 

Anonymkode: 84bc0...1e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ca 9 dpo selv, og vært kvalm i et døgn nå. Tatt tester med sensitivitet på 25, fikk verdens svakeste strek (må lete veldig for å se den). 

Har også hatt kvalme før positiv test (jeg tester mye.. :p) de 2 andre gangene jeg har blitt gravid. Har da fått positiv test ca 2-3 dager etter. 

Så skaff deg en test med 10 i sensitivitet, de slår ut tidligere. 

Anonymkode: 84bc0...1e1

Både oppløftende og interessant. Hvor mange DPO har du opplevd kvalme og fått positiv test tidligere? 

Anonymkode: 6d039...760

Skrevet

Jeg våknet kvalm 9 dpo. Fikk svak, svak strek på graviditetstest. Testene ble sterkere hver dag. Er i uke 36 nå. Har dessverre slitt mye med kvalme i graviditeten, mest i første trimester

Anonymkode: d20e3...de2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...