Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb for noen mnd siden og merker at jeg ikke klarer å finne meg tilrette hverken med miljøet eller arbeidsoppgavene.  Nå har det dukket opp en perfekt jobbmulighet et annet sted hvor jeg vet jeg vil trives, men jeg synes det er vanskelig å gi beskjed til min nåværende arbeidsgiver om at jeg ønsker å slutte så raskt. På jobbintervjuet solgte jeg meg jo veldig inn, og fortalte hvor motivert jeg var for denne jobben…Er det noen av dere som har erfaring med å si opp etter kort tid? 

Anonymkode: 9f994...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare gjøre det? Om du fortsatt er i prøvetiden har du også kortere oppsigelsestid. Ta det som en øvelse i å gjøre ting som er litt utfordrende eller vanskelig. Det kommer flere og vanskeligere utfordringer senere og da kan slik erfaring være bra å ha. 

• Liker 4
Skrevet

Ikke egen erfaring, men min forgjenger var i denne stillingen i 2 måneder. Mannen min brukte også mye tid på en ansettelse som varte to uker... Søstera mi var i en jobb i to uker. Det skjer rett som det er altså! Bedre å innse det tidlig og gjøre kort prosess, enn å dra det ut. Sånn er det bare, business as usual. ;)

Gjest Alterego666
Skrevet

Persen min er å si opp ved slutten av andre uka fra en jobb hvor en tidligere kollega hadde hanket meg inn.

Han ble trist, men forstod min argumentasjon for hvorfor den nye jobben passet bedre for meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg begynte i ny jobb for noen mnd siden og merker at jeg ikke klarer å finne meg tilrette hverken med miljøet eller arbeidsoppgavene.  Nå har det dukket opp en perfekt jobbmulighet et annet sted hvor jeg vet jeg vil trives, men jeg synes det er vanskelig å gi beskjed til min nåværende arbeidsgiver om at jeg ønsker å slutte så raskt. På jobbintervjuet solgte jeg meg jo veldig inn, og fortalte hvor motivert jeg var for denne jobben…Er det noen av dere som har erfaring med å si opp etter kort tid? 

Anonymkode: 9f994...075

Slik er arbeidslivet. Gjør det som passer deg best. 

Anonymkode: c5cae...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...