Gå til innhold

Hadde du godtatt dette? intimitet med en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dama mi og venninna hennes skulle på byen med en kompis av dem begge. I utgangspunktet har jeg ingenting i mot dette og sa at de bare måtte ha det gøy. Det ble ikke noe av byturen da kompisen ikke kunne uansett. (nå i nyere tid har det kommet fram at dama mi og han kompisen hadde vært fuckfriends i 1,5 år). 

Jeg synes det er uproblematisk at hun har guttevenner, men burde det da ikke blitt opplyst om dette FØR den byturen som var planlagt? Mulig jeg er vanskelig her, men jeg syntes ikke noe om dette og merket at jeg ble litt mutt mot dama i ettertid... 

Hva tenker dere her? 

Anonymkode: 118c6...419

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dersom jeg må informere kjæresten om alle jeg har ligget med, så hadde han bare blitt usikker. 

Det går nemlig an å ha et uproblematisk forhold til en som tidligere var liggepartner.

Hvorfor er det relevant å opplyse om nå?

Anonymkode: 46feb...a01

• Liker 15
Gjest Alterego666
Skrevet

Det er dere to, ikke KG, som sammen må bli enige om grensesetting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at dersom jeg må informere kjæresten om alle jeg har ligget med, så hadde han bare blitt usikker. 

Det går nemlig an å ha et uproblematisk forhold til en som tidligere var liggepartner.

Hvorfor er det relevant å opplyse om nå?

Anonymkode: 46feb...a01

Det handler ikke om alle man har ligget med. Her er det snakk om en spesifikk person som dama hadde som fuckfriend i 1,5 år. Det er jo ikke helt urimelig å kunne forvente at dette blir opplyst om på forhånd vel? 

• Liker 13
Skrevet

Det blir vel litt som å dra ut på fest med eksen. 

Er kun en eks jeg ikke er komfortabel med at typen fester med, og det er ei han var av og på med noen år. De andre to går fint.

Anonymkode: b4b89...d55

Skrevet

Er vel dette som kalles "å leke med ilden" 

Anonymkode: 75e95...758

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir vel litt som å dra ut på fest med eksen. 

Er kun en eks jeg ikke er komfortabel med at typen fester med, og det er ei han var av og på med noen år. De andre to går fint.

Anonymkode: b4b89...d55

Og jeg hadde ikke vært kjempekomfortabel om dama mi hadde dratt på fest med denne typen, men jeg hadde ikke nektet henne. Om hun hadde fortalt om dette på forhånd, så hadde jeg syntes det har vært helt greit (men nå føles det som hun har prøvd å skjule dette for meg) 

• Liker 4
Skrevet

Hvor er intimiteten?

Anonymkode: df508...9ab

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det handler ikke om alle man har ligget med. Her er det snakk om en spesifikk person som dama hadde som fuckfriend i 1,5 år. Det er jo ikke helt urimelig å kunne forvente at dette blir opplyst om på forhånd vel? 

Du har ingenting med hvem hun har og ikke har ligget med når ikke ikke var sammen med deg.

Anonymkode: 3b22b...34c

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er uakseptabelt. Folk får være naive, men ofte vil enn gammel ff prøve seg. De færreste bryr seg om dama har type hjemme. 

Ville hun likt om DU ts dro ut på byen med ei dame som før var din ff...tvilsomt

Anonymkode: 74225...007

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er uakseptabelt. Folk får være naive, men ofte vil enn gammel ff prøve seg. De færreste bryr seg om dama har type hjemme. 

Ville hun likt om DU ts dro ut på byen med ei dame som før var din ff...tvilsomt

Anonymkode: 74225...007

Det er pga slike usikre folk at jeg aldri forteller noen hvem jeg har ligget med. Ingen andre enn jeg har noe med det.

Det er skikkelig turn-off med usikre menn som krever å få vite hvem jeg har ligget med før dem.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er pga slike usikre folk at jeg aldri forteller noen hvem jeg har ligget med. Ingen andre enn jeg har noe med det.

Det er skikkelig turn-off med usikre menn som krever å få vite hvem jeg har ligget med før dem.

Han har jo ikke krevd noenting?? Det kom frem nå.. 

Og jeg skjønner godt at du føler deg ukomfortabel med at dama 'glemte' å informere om dette. Jeg hadde aldri dratt på byen med en tidligere ff (som jeg hadde hatt en relasjon til så lenge), og jeg hadde heller ikke likt det dersom typen gjorde det. 

Når de holdt på så lenge, så har de jo ikke akkurat bare hatt et ons.. 

Anonymkode: dab45...ac5

• Liker 10
Skrevet

Stoler du på hu? Hvis ikke er det ikke noe grunnlag for at du har et forhold til hu. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

I en normal verden, jo.

Men så ser du jo din egen reaksjon, og da er det jo ikke uten konsekvenser. 

For er du HELT sikker på om du hadde vært like komfortabel hvis du hadde visst det på forhånd?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor står det egentlig at jeg er usikker? 

Dette handler ingenting om å være usikker. Dette handler om at man holder relevant informasjon borte fra samboeren sin hva gjelder omgangskretsen. 
Det kan være situasjoner at vi alle er på samme fest og en fyr forteller meg at ''Du vet at de har ligget med hverandre i 1,5 år?'' 

Det handler jo rett og slett om å være åpen om ting slik at sånt ikke kommer ut i ettertid, som i dette tilfellet.

Jeg driter i om hun har ligget med 100 forskjellige folk som hun ikke har noen relasjon til, men her har hun en relasjon til vedkommende og de har ligget sammen i 1,5 år. Det er jo litt greit å fortelle om dette? eller? 

• Liker 5
Skrevet
Druid skrev (2 minutter siden):

I en normal verden, jo.

Men så ser du jo din egen reaksjon, og da er det jo ikke uten konsekvenser. 

For er du HELT sikker på om du hadde vært like komfortabel hvis du hadde visst det på forhånd?

Ja, jeg hadde vært komfortabel om jeg hadde visst dette på forhånd. Da hadde jeg følt at hun ikke hadde prøvd å skjule noe for meg. 

Kan vel være en fordel å legge ved at eksdama var utro og derfor er ekstra opptatt av åpenhet i et forhold. 

• Liker 3
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (8 minutter siden):

Stoler du på hu? Hvis ikke er det ikke noe grunnlag for at du har et forhold til hu. 

Ja, det gjør jeg 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg hadde vært komfortabel om jeg hadde visst dette på forhånd. Da hadde jeg følt at hun ikke hadde prøvd å skjule noe for meg. 

Kan vel være en fordel å legge ved at eksdama var utro og derfor er ekstra opptatt av åpenhet i et forhold. 

Ser den.

Og gitt det var kjent for dama di ville jeg faktisk foretrukket å vite sånn: som du påpeker er det dritt å få dette fra siden.

Jeg tror heller dere skal ha en lengre samtale om dette, basert på dine behov, enn at du skal bruke unødvendig tid på å problematisere det som har skjedd: det vanlige er å skjule seksuell historie.

Skrevet
Druid skrev (8 minutter siden):

Ser den.

Og gitt det var kjent for dama di ville jeg faktisk foretrukket å vite sånn: som du påpeker er det dritt å få dette fra siden.

Jeg tror heller dere skal ha en lengre samtale om dette, basert på dine behov, enn at du skal bruke unødvendig tid på å problematisere det som har skjedd: det vanlige er å skjule seksuell historie.

Ja, det er dritt å få dette fra siden. 

Det henger jo fortsatt igjen noen issues fra forrige forhold, dessverre. Vanskelig å omstille seg helt etter at man fant ut at kona hadde en elsker i 8 mnd, så tror nok dette er med på å forverre deler av denne saken. 

Det beste er vel å bare legge denne saken død? 🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er uproblematisk at hun har guttevenner, men burde det da ikke blitt opplyst om dette FØR den byturen som var planlagt?

I teorien er det selvsagt ikke problematisk å ha venner av annet kjønn enn seg selv. Men her er det nok lurt å skille mellom idealer og realiteter. For det er helt normal at for en, eller begge partene i slike relasjoner, så kan det oppstå noe mer enn vennefølelser. Vi alle er jo mennesker av kjøtt og blod, og da er det ikke helt naturlig at følelser kan oppstå.

Dessverre er det slik at noen bare MÅ ha all fokuset på om teorien er grei, når det er praksisen som burde telle...

Anonymkode: a9b97...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...