AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 Jeg har hatt samme fastlege i 20 år. Vært fornøyd, og har fått det jeg har trengt. Det eneste jeg ikke har likt med legen er at han er stille. Jeg sier hva problemet er og han bare skriver på pc’n, snur seg mot meg og bare sitter å ser på meg. Fortsatt helt stille. Jeg prater videre om det er noe mer, han bare fortsetter å se på meg. Like stille. Av og til spør jeg han hva tenker du? Korte svar bare. det er fort inn og fort ut. Men jeg får en sykmelding, en henvisning eller en kur. Aldri noe samtale. Forrige uke var han direkte nedlatende mot meg i forbindelse med en vanskelig situasjon jeg står i nå. Kjenner sterkt på å bytte fastlege. Men litt skummelt også etter 20 år. Han kjenner liksom til hele livet. Men dette var et tillitsbrudd til tusen uten å gjenta det her inne. Kommer aldri til å stole på han igjen. bør jeg bytte? Anonymkode: b37e8...3f2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Hvorfor ikke, viss det er ledige leger rundt deg? Du vet aldri når du plutselig får enda større behov for legen din om noe skjer. Du sier du ikke kommer til å stole på han igjen? Anonymkode: 8dab9...aae
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 Jeg kan ikke si om du bør bytte eller ikke, det må du kjenne på selv. Men mange mener legen er frekk/nedlatende/lite lydhør/ufølsom når de blir motsagt, utfordret eller ikke får det svaret de vil ha. Hvis det er det som faktisk har skjedd her så bør du heller gå i deg selv enn å tenke at legen er en dust. Hvis du alltid får det du vil ha (resept/sm/henvisning) og plutselig møter motstand, så er det ikke sikkert det er legen som er nedlatende. Anonymkode: 5efe3...a98 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg kan ikke si om du bør bytte eller ikke, det må du kjenne på selv. Men mange mener legen er frekk/nedlatende/lite lydhør/ufølsom når de blir motsagt, utfordret eller ikke får det svaret de vil ha. Hvis det er det som faktisk har skjedd her så bør du heller gå i deg selv enn å tenke at legen er en dust. Hvis du alltid får det du vil ha (resept/sm/henvisning) og plutselig møter motstand, så er det ikke sikkert det er legen som er nedlatende. Anonymkode: 5efe3...a98 Det er ikke sykmelding, resept eller henvisning dette gjelder. Det gjelder en sak jeg står i og legen har vært støttende helt til nå. Kan ikke skrive her. Har med en drittsekk å gjøre, og nå har denne drittsekken på en eller annen måte kontaktet min lege, og legen min tror på han fremfor meg. dette er så sykt at jeg nesten ikke tror det Anonymkode: b37e8...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Du kan bestille time hos en lege som ikke er din fastlege, men du havner bakerst i køen fordi legen må prioritere pasientene han har på sin liste. Og du må betale rundt en hundrings ekstra. Men da får du anledning til å treffe den legen du vurderer å bytte til, og får tatt en samtale med ham slik at du lettere kan vurdere om du ønsker å bytte til ham. Anonymkode: e7898...bd4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan bestille time hos en lege som ikke er din fastlege, men du havner bakerst i køen fordi legen må prioritere pasientene han har på sin liste. Og du må betale rundt en hundrings ekstra. Men da får du anledning til å treffe den legen du vurderer å bytte til, og får tatt en samtale med ham slik at du lettere kan vurdere om du ønsker å bytte til ham. Anonymkode: e7898...bd4 Jeg vurderer å bytte fastlege, men trodde at det ikke var noen vei tilbake når byttet først har skjedd. Hvordan får man vurdert den nye?🧐 Anonymkode: 01202...ad1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vurderer å bytte fastlege, men trodde at det ikke var noen vei tilbake når byttet først har skjedd. Hvordan får man vurdert den nye?🧐 Anonymkode: 01202...ad1 Det der er noe som er mulig i teorien, men ikke i praksis. Leger har mer enn nok med sine egne pasienter, så skal du teste rundt må du nok bytte først. Anonymkode: 5efe3...a98
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vurderer å bytte fastlege, men trodde at det ikke var noen vei tilbake når byttet først har skjedd. Hvordan får man vurdert den nye?🧐 Anonymkode: 01202...ad1 Man kan bytte fastlege to ganger per kalenderår. Man kan vurdere legen ved å forsøke å bestille time eller ved å lese anmeldelser på legelisten.no + søke opp legekontoret på einnsyn.no og be om innsyn i eventuell korrespondanse som vedrører legene der. Anonymkode: 754ba...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå