AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Typen min (31) klager på at det ble snakket om at jeg(27) og veninnen min skulle drikke nå til helgen. Jeg drikker uhyrelig sjeldent, mens han drikker regelmessig. Han ble sint å Konfronterer meg med "jammen du liker jo ikke å drikke? og nå skal du drikke?!" høylytt og sint. Jeg må forsvare meg med at ja jeg fikk lyst til å drikke litt i helgen. Det var egentlig snakk om at vi skulle være hjemme hos meg, men siden han hele tiden sier "dere skal sikkert ut på byen dere"! " og jeg gjentatte ganger sier nei så er det nesten at jeg har lyst til å dra ut, for å gi han fingern. Og bare i helgen så var han på pub både lørdag og søndag. Unnskylder seg med at det var en pub/restaurant og en fotballkamp pub hvor han tok et par øl å skravla med random menn. Sier jeg at da kan jeg også dra på en pub da.. Da begynner han å skrike at dette kan ikke JEG. Fordi sist gang jeg var med han å drakk så ble jeg alt for full å gjorde litt dumme ting da jeg var helt borte. Uheldigvis er dette første byen møte han fikk med meg. Han sier at jeg kommer bare til å kle av meg på byen (noe jeg aldri gjorde, men jeg hqdde skjørt på.. Og desverre skled den kanskje litt opp den gangen jeg car helt borte). Han holder på dette at han kan gå ut men ikke jeg. Sier jeg at jeg skal ut så blir han i fyr og flamme, skriker, er sint og gråter. Er dette riktig? Anonymkode: ef610...efa 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Du er jo Rypen med stor R! Du må banke hardt i bordet og vise ham hvem som er Rypen i forholdet og det er DEG, Super-Rypen! Anonymkode: 1b5b3...201 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Du får selv avgjøre om du vil være sammen med en usikker guttunge eller ei. For det er han, og det trenger du ikke. Anonymkode: 4d61b...54b 22
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Begynner å bli lei av alle trolleinnleggene her nå.... Anonymkode: 2f678...bbf 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 I vårt forhold har vi ingen regler som ikke gjelder begge. Nei det er ikke rett. Anonymkode: b22a3...20f 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Typen min (31) klager på at det ble snakket om at jeg(27) og veninnen min skulle drikke nå til helgen. Jeg drikker uhyrelig sjeldent, mens han drikker regelmessig. Han ble sint å Konfronterer meg med "jammen du liker jo ikke å drikke? og nå skal du drikke?!" høylytt og sint. Jeg må forsvare meg med at ja jeg fikk lyst til å drikke litt i helgen. Det var egentlig snakk om at vi skulle være hjemme hos meg, men siden han hele tiden sier "dere skal sikkert ut på byen dere"! " og jeg gjentatte ganger sier nei så er det nesten at jeg har lyst til å dra ut, for å gi han fingern. Og bare i helgen så var han på pub både lørdag og søndag. Unnskylder seg med at det var en pub/restaurant og en fotballkamp pub hvor han tok et par øl å skravla med random menn. Sier jeg at da kan jeg også dra på en pub da.. Da begynner han å skrike at dette kan ikke JEG. Fordi sist gang jeg var med han å drakk så ble jeg alt for full å gjorde litt dumme ting da jeg var helt borte. Uheldigvis er dette første byen møte han fikk med meg. Han sier at jeg kommer bare til å kle av meg på byen (noe jeg aldri gjorde, men jeg hqdde skjørt på.. Og desverre skled den kanskje litt opp den gangen jeg car helt borte). Han holder på dette at han kan gå ut men ikke jeg. Sier jeg at jeg skal ut så blir han i fyr og flamme, skriker, er sint og gråter. Er dette riktig? Anonymkode: ef610...efa På seg selv kjenner man andre. Tipper han ikke har vært så uskyldig flere ganger så nå tenker at du også vil holde på slikt han har gjort- vært utro så han prøver finne unnskyldninger og ta opp en gammel hendelse fra lenge siden da du dreit deg ut. ALLE driter seg ut en eller annen gang i livet. Enten pga alkohol inntak eller annet Anonymkode: a20ad...89a 14
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 Hvis dette er et reelt innlegg så nei, det er overhodet ikke riktig ts! Ikke riktig, og ikke sunt. Han prøver å kontrollere deg, og bestemme over deg og ditt liv. Du er voksen, og har lov til å bestemme over deg selv selv om du er i forhold med en annen. Å bli sint og skrike og rope og gråte på den måten er ikke en vanlig måte å reagere på, og kan tyde på at kjæresten din har noen egne utfordringer som han må ta tak i. Du kan selv velge hvordan du vil håndtere dette ts, men for din egen fremtid og mentale helse bør du vurdere om det er riktig å føye seg etter han, og ikke konfrontere han med hans oppførsel. Anonymkode: a22df...1a0 5
Gjest O.G. Skrevet 23. november 2021 #9 Skrevet 23. november 2021 Du er ikke i et forhold, du er i en situasjon.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 Hvis han er typen til å jevnlig ta et par pils på puben i ro og mak, mens du er typen til å drikke deg fra sans og samling de gangene du er ute, så ja, da er det riktig. Anonymkode: 2bd5e...15d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis han er typen til å jevnlig ta et par pils på puben i ro og mak, mens du er typen til å drikke deg fra sans og samling de gangene du er ute, så ja, da er det riktig. Anonymkode: 2bd5e...15d Spot on! Stor forskjell på å se fotball på pub, og det å jåle seg opp for andre menn og rase rundt på uteplasser. Tenker om hun også skal drikke øl og se på fotball så er det ålreit, men det er vel ikke det hun skal Anonymkode: dbfb3...38b 1
got2go Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 Du skal ikke være avhengig av å få lov! Han er ikke overmynderen din. (Er det et ord? Han skal uansett ikke være den som bestemmer, du er voksen) 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 got2go skrev (2 minutter siden): Du skal ikke være avhengig av å få lov! Han er ikke overmynderen din. (Er det et ord? Han skal uansett ikke være den som bestemmer, du er voksen) Overformynder, kanskje? Ja, enig med deg. Få lov? Det må jo være respekt og gjensidighet i et forhold. Jeg bestemmer selv hva jeg vil, og jeg kan ikke bestemme over min mann, men det er klart at jeg kan ta hensyn om mine ønsker er sårende eller ubehagelig for mannen min. Mannen din høres usikker og sjalu ut. Samt at han dømmer deg og stoler ikke på deg. På fylla/byen i hvert fall. Anonymkode: 756db...228 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #14 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Begynner å bli lei av alle trolleinnleggene her nå.... Anonymkode: 2f678...bbf Hvorfor skulle dette være troll? Det er sykt mange menn som er dobbeltmoralske på denne måten at de kan gå ut å drikke men så fort damen vil så blir de sjalu kontroll freaks Anonymkode: 5f1c6...cf2 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #15 Skrevet 23. november 2021 Var du utro da du ble full? Eller ble du bare full? I så fall kan han drite i å kontrollere deg. Jeg blir sint på dine vegne, selvfølgelig skal du, som alle andre mennesker, ha lov til å gå ut og drikke. Også selv om du blir full. Unntaket er hvis du blir utro hver gang du drikker. Da forstår jeg hans raseri og i en sånn setting er hans reaksjon passende. Ellers er den abusive, for på si det på engelsk. Anonymkode: 13083...b43 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #16 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Var du utro da du ble full? Eller ble du bare full? I så fall kan han drite i å kontrollere deg. Jeg blir sint på dine vegne, selvfølgelig skal du, som alle andre mennesker, ha lov til å gå ut og drikke. Også selv om du blir full. Unntaket er hvis du blir utro hver gang du drikker. Da forstår jeg hans raseri og i en sånn setting er hans reaksjon passende. Ellers er den abusive, for på si det på engelsk. Anonymkode: 13083...b43 Nei jeg var aldri utro. Han var jo med meg ut på byen den kvelden. Nå snakker jeg om å ikke dra ut på byen i den forstand som nattklubber, men ta et glass vin med en veninne eller noe på en bar/pub og selv dette er ikke greit. Til og med å dra på de stedene han dro ut på er ikke greit. Ts Anonymkode: ef610...efa
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #18 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei jeg var aldri utro. Han var jo med meg ut på byen den kvelden. Nå snakker jeg om å ikke dra ut på byen i den forstand som nattklubber, men ta et glass vin med en veninne eller noe på en bar/pub og selv dette er ikke greit. Til og med å dra på de stedene han dro ut på er ikke greit. Ts Anonymkode: ef610...efa Det er er stort rødt flagg foran deg nå. Hva velger du å gjøre? Anonymkode: adf69...686 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #19 Skrevet 23. november 2021 Du virker som en som er glad i drama. Hvorfor skulle du ellers gidde å være sammen med denne fyren? Det er fordi han gir deg det dramaet du lengter etter. Bare innrøm at du liker det. Anonymkode: dcc8e...c43 1
sicario Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er dette riktig? Anonymkode: ef610...efa Regner med du er sammen med fyren frivillig.. Da nytter det ikke å klage egentlig. Mange ville så klart ikke fortsatt i et forhold med en slik fyr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå