Gjest Adobyen Skrevet 3. desember 2021 #121 Del Skrevet 3. desember 2021 Det virker som det er stor vaksinemotstand blant sykepleiere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 3. desember 2021 #122 Del Skrevet 3. desember 2021 Adobyen skrev (2 timer siden): Det virker som det er stor vaksinemotstand blant sykepleiere. Nei, heldigvis ikke. Men det er dessverre noen få sykepleiere som er svært aktive vaksinemotstandere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 3. desember 2021 #123 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg reagerer på utydelige beskrivelser fra produsenten? En sprøyte pluss en sprøyte til. Det skulle bidra til 90 prosent beskyttelse fra å få viruset i kroppen. Så hvorfor forhastes det med tredje vaksine? Jeg vet det er mange som ikke leser bruksanvisning i Norge, i dette tilfellet også når det gjelder vaksine. Hvor kom booster liksom i fra? Var dette tilfellet hvor produsenten så det skulle bli fortjeneste uten å informere om det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 3. desember 2021 #124 Del Skrevet 3. desember 2021 Pås skrev (På 25.11.2021 den 12.17): Sånne ting er jeg lei av å lese! Vi som er vaksinerte VET at vi kan bli smittet, vi VET at vi kan smitte videre, vi TESTER oss ved symptomer punktum Ja men dere får jo brått ikke symptomer selv om dere har smitte! Mens uvaksinerte ofte får.... Så ditt poeng er...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 3. desember 2021 #125 Del Skrevet 3. desember 2021 Festlig skrev (På 1.12.2021 den 15.53): Ingen som som vil jobbe nær deg som er uvaksinert uansett hvor du jobber Festlig skrev (På 1.12.2021 den 16.10): En ting er sikkert , desse påstandene som kommer fra uvaksinerte tar jeg med en klype salt . Det er basert på egeninteresse og en uvilje mot å gjøre en innsats for felleskapet . Alle vet at folk har ulikt immunforsvar og toleranse, og ja vaksinerte kan smitte andre , men de er ikke så smittsomme som de som uvaksinert . Flertallet av de som har blitt syke er uvaksinert, og det rare er at det er et utall historier om pasienter som ligger og gråter sine salte tårer og angrer på at de ikke tok vaksinen. Jeg må ta 3.dose i morgen, og jeg irriterer meg grenseløst over at jeg må jobbe sammen med uvaksinerte som står og ler og forteller at de ikke tror på dette . Jeg blir så trist av at mange tenker som deg. Men det er vel menneskelig, dessverre. Det er så deilig å ha noen å hate. De fleste uvaksinerte er faktisk ikke corona-nektere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festlig Skrevet 3. desember 2021 #126 Del Skrevet 3. desember 2021 Lovis Fenja skrev (3 timer siden): Jeg blir så trist av at mange tenker som deg. Men det er vel menneskelig, dessverre. Det er så deilig å ha noen å hate. De fleste uvaksinerte er faktisk ikke corona-nektere. Jeg hater ingen ! Du trenger ikke å idiotforklare meg bare for å ha noe å skrive . Jeg forbeholder meg retten til å beskytte meg sjøl mot sykdom siden jeg er en av de som tilhører gruppen som er ekstra utsatt. Men når jeg møter på mennesker som nærmest latterliggjør meg fordi jeg har tatt vaksinen, ja da blir jeg faktisk forbanna. Jeg er en av de som såvidt overlevde en alvorlig sykdom i tenårene, og som det ble funnet en vaksine for i ettertid. Jeg vet at det hadde vært mange dødsfall, spesielt blant ungdom om den vaksinen ikke hadde kommet på markedet . Men hvor var hylekoret da? Ingen protesterte fordi den reddet liv !! Å være naiv og selvopptatt hjelper ingen ! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 3. desember 2021 #127 Del Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11/22/2021 den 23.48): Jeg tok begge de to første dosene under tvil, ønsker IKKE å ta en ny dose da jeg ble ganske dårlig. Det er visst kun anbefalt for eldre over 65 år og for helsepersonell, da risikoen er større enn gevinsten mtp hvis hele Norge skulle får en 3.dose. Hva tenker dere andre i helsevesenet? Jeg ønsker ikke å gamble med helsen min mer pga dette dumme yrket😠 Anonymkode: 2d44e...2e6 Pasientene på jobben min har overlevd den, jeg har tatt den og det burde du også. Punktum. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festlig Skrevet 3. desember 2021 #128 Del Skrevet 3. desember 2021 Serafin skrev (2 minutter siden): Pasientene på jobben min har overlevd den, jeg har tatt den og det burde du også. Punktum. Jeg tok 3.dosen i går, og jeg kjente ingenting utenom pittelitt ømt i muskelen der vaksinen ble satt . Sånn var det med de andre to dosene også . Men en kan undres hvorfor noen får så store bivirkninger at de blir sjuke av de? Et ekstremt sensitivt immunforsvar eller lavt immunforsvar ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya90 Skrevet 3. desember 2021 #129 Del Skrevet 3. desember 2021 stinepetrine skrev (9 timer siden): Lungebetennelse er en oppgitt bivirkning av vaksinen, men ikke en av de vanlige. Når man kan få hjerteposebetennelse av vaksinen (som det har vært mye i media om) så kan man helt klart få lungebetennelse. Tilbake til tråden; Nå har jeg fått tredje dose, denne gang moderna, som høygravid. Er lamslått i armen og fikk noen helt hinsides ekstreme frostrier på fornatten nå. Klarte ikke stå oppreist, holde i ting, og så vidt snakke hele setninger. Gikk fra 37 i temp til 38,8 på et kvarter. Frostrier vedvarte i tre kvarter. Det var så ubehagelig at tårene bare spruta. Kjentes som en evighet. Tok paracet for å hindre for høy temperatur for barnet mitt. Nå har det heldigvis roet seg, og det er fine bevegelser og respons hos lille i magen. Men guffen opplevelse. Håper at babyen din ikke ble skadet av dette ❤️ Synes dette er skikkelig skummelt og håper at gravide tenker seg ekstra godt om. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 3. desember 2021 #130 Del Skrevet 3. desember 2021 Egenskap skrev (6 timer siden): Jeg reagerer på utydelige beskrivelser fra produsenten? En sprøyte pluss en sprøyte til. Det skulle bidra til 90 prosent beskyttelse fra å få viruset i kroppen. Så hvorfor forhastes det med tredje vaksine? Jeg vet det er mange som ikke leser bruksanvisning i Norge, i dette tilfellet også når det gjelder vaksine. Hvor kom booster liksom i fra? Var dette tilfellet hvor produsenten så det skulle bli fortjeneste uten å informere om det? Du reagerer nok fordi du ikke har fulgt med, dette har jo endret seg både med nye varianter og med mer kunnskap. Samtidig var det flere forskere som trodde helt fra starten at man kunne komme til å trenge boostere, men ingen visste hvor tidlig. Vaksinene er selvfølgelig basert på den første versjonen av koronaviruset og ikke Delta som kom etter at produskjonen og distribusjonen var i gang. De første og viktige undersøkelsene av vaksineeffektivitet før man kunne rulle ut vaksinene ble jo dermed testet på daværende virusversjon og ikke Delta. Vaksinene virket bedre mot virusets evne til å smitte videre i de tidlige virusversjonene og dårligere på dette med Delta, men heldigvis opprettholdt de mesteparten av effekten mot alvorlig sykdom og død også mot Delta har det vist seg. I tillegg kunne man selvsagt ikke vente et ekstra år for å se hvor lenge beskyttelsen varer etter fullvaksinering før man begynte å vaksinere. Nå har det vist seg at effekten svekkes etter en viss tid og tidligere for eldre og andre med svakere immunforsvar. Da trenger man en booster som kan opprettholde effekten mot rådende variant som fortsatt er Delta. Hvordan Omikron vil oppføre seg vet vi ikke enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 3. desember 2021 #131 Del Skrevet 3. desember 2021 Frøya90 skrev (1 time siden): Håper at babyen din ikke ble skadet av dette ❤️ Synes dette er skikkelig skummelt og håper at gravide tenker seg ekstra godt om. Gravide har en høyere risiko for alvorlig sykdom hvis de får covid (spesielt med Delta) så de burde virkelig tenke seg godt om og vaksinere seg hvis de kan. Særlig siden sjansen for å bli smittet er så høy nå her. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 3. desember 2021 #132 Del Skrevet 3. desember 2021 Festlig skrev (6 timer siden): Jeg tok 3.dosen i går, og jeg kjente ingenting utenom pittelitt ømt i muskelen der vaksinen ble satt . Sånn var det med de andre to dosene også . Men en kan undres hvorfor noen får så store bivirkninger at de blir sjuke av de? Et ekstremt sensitivt immunforsvar eller lavt immunforsvar ? https://www.aftenposten.no/norge/i/dnkP5z/de-fleste-bivirkninger-er-kortvarige-forskerne-ser-naa-paa-andre-reaksj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 3. desember 2021 #133 Del Skrevet 3. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 3. desember 2021 #134 Del Skrevet 3. desember 2021 Morsom at du kaller din egen jobb et dumt yrke. Tok du dose 1 og 2 ganske tett? Tror dette kan være årsaken til at mange får bivirkninger. Du får bestemme selv. Har det gått lang tid siden sist dose nå så kan det gå bedre nå. Men vanskelig å si sikkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 3. desember 2021 #135 Del Skrevet 3. desember 2021 Serafin skrev (7 timer siden): Pasientene på jobben min har overlevd den, jeg har tatt den og det burde du også. Punktum. Hvorfor? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 10. januar 2022 #136 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 23.48): Jeg tok begge de to første dosene under tvil, ønsker IKKE å ta en ny dose da jeg ble ganske dårlig. Det er visst kun anbefalt for eldre over 65 år og for helsepersonell, da risikoen er større enn gevinsten mtp hvis hele Norge skulle får en 3.dose. Hva tenker dere andre i helsevesenet? Jeg ønsker ikke å gamble med helsen min mer pga dette dumme yrket😠 Anonymkode: 2d44e...2e6 Dose 3 er ikke engang anbefalt av FHI til folk under 45 år uten underliggende. Skjønner deg godt. Først krever de dose 3, så krever de nok at du tar pfizer omikron vaksina som kommer i mars. Å det stopper nok dessverre ikke der - så sant ikke covid bare fordufter. Noe den nok ikke gjør siden vi skal ha 5 doser hver mens de fattige landa får 0 doser. Latterlig. Endret 10. januar 2022 av Jr.Garcon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 11. januar 2022 #137 Del Skrevet 11. januar 2022 Tråden stenges som i henhold til koronarommets retningslinjer. -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg