Rosa Sitron Skrevet 25. november 2021 #61 Del Skrevet 25. november 2021 On 11/22/2021 at 11:54 PM, AnonymBruker said: Det sier jeg ikke, men man får kraftigere symptomer jo flere doser man får. Anonymkode: 2d44e...2e6 Det varierer. Vet om flere som fikk kraftigere reaksjon på første. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 25. november 2021 #62 Del Skrevet 25. november 2021 Rosatoast skrev (På 23.11.2021 den 17.18): De som blir dårlig av vaksinen, er de som hadde blitt kjempe dårlig hvis de hadde fått Covid, faktisk. Dette er noe en OVERLEGE PÅ ET SYKEHUS vet veldig godt. Så det tror jeg ikke noe på 😂 Og hvor har du det fra? Fins flere eksempler på folk som har tatt vaksinen etter å ha hatt korona, og ble mye dårlige av vaksinen enn av koronaen. Og da hadde de altså korona mens de fortsatt var uvaksinert. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 25. november 2021 #63 Del Skrevet 25. november 2021 Alterego666 skrev (På 23.11.2021 den 19.47): ….men ofrer gjerne andres helse. Nice Ingen forskjell på.vaksinerte eller uvaksinerte.når der gjelder smitte. Jeg ville heller hatt en uvaksinert sykepleier. De testes x2 år uke og bruker munnbind ved pasient kontakt. De vaksinerte ikke. Ei be minne av meg jobber på sykehus. Det har de vaksinerte dratt med seg mye smitte inn i avdelingen. De uvaksinerte 2 stk. Ingen..... noe å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 25. november 2021 #64 Del Skrevet 25. november 2021 Kaktusogsol skrev (1 time siden): Tester meg ved symptomer ja. I motsetning til vaksinerte... Sånne ting er jeg lei av å lese! Vi som er vaksinerte VET at vi kan bli smittet, vi VET at vi kan smitte videre, vi TESTER oss ved symptomer punktum 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 25. november 2021 #65 Del Skrevet 25. november 2021 Jon Are skrev (39 minutter siden): Ingen forskjell på.vaksinerte eller uvaksinerte.når der gjelder smitte. Jo. Vaksine reduserer smitte, men fjerner selvsagt ikke smitterisikoe. https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/kan-man-vaere-smittebaerer-etter-man-har-fatt-koronavaksinen/73527316/amp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 25. november 2021 #66 Del Skrevet 25. november 2021 I samme situasjon. Jeg tørr ikke å ta dose nr 3. Sliter fortsatt med bivirkninger etter dose nr 2. fikk kløende utslett over hele kroppen, uregelmessige blødninger og revmatismen fikk en kraftig oppblomstring, som fortsatt er ille. Er så plaget at jeg ikke klarer å jobbe fullt. Fortvilende. Bare håper det går seg til🙏🙏Hadde jeg ikke hatt disse bivirkningene, så hadde jeg lett tatt dose tre selvsagt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. november 2021 #67 Del Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 23.48): Jeg tok begge de to første dosene under tvil, ønsker IKKE å ta en ny dose da jeg ble ganske dårlig. Det er visst kun anbefalt for eldre over 65 år og for helsepersonell, da risikoen er større enn gevinsten mtp hvis hele Norge skulle får en 3.dose. Hva tenker dere andre i helsevesenet? Jeg ønsker ikke å gamble med helsen min mer pga dette dumme yrket😠 Anonymkode: 2d44e...2e6 De som jobber i helsevesenet og er i høyere risiko å bli utsatt for store mengder virus, bør få 3.dose. Også de eldre og andre med skrøpelig helse. Men for folk flest er gevinsten av dose 3 mindre. Da er det bedre at folk i Afrika får vaksinedosene. Nå er det kommet ny og potensielt farlig mutasjon i ... Botswana. Neppe høy andel av befolkningen er vaksinert der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 25. november 2021 #68 Del Skrevet 25. november 2021 Drizzt skrev (5 minutter siden): De som jobber i helsevesenet og er i høyere risiko å bli utsatt for store mengder virus, bør få 3.dose. Også de eldre og andre med skrøpelig helse. Men for folk flest er gevinsten av dose 3 mindre. Da er det bedre at folk i Afrika får vaksinedosene. Nå er det kommet ny og potensielt farlig mutasjon i ... Botswana. Neppe høy andel av befolkningen er vaksinert der. Dette er typisk norsk. Når Afrika knapt har fått en eneste dose, skal eldre nordmenn og helsepersonell nyte 3. dose i Norge. Det er ett navn på dette og det er egoisme! Jeg gir heller alle mine doser til Afrika. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol93 Skrevet 28. november 2021 #69 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 0.07): Dei som har tatt vaksiner, er dei som blir syke når neste virus kommer i januar/februar. Bare vent å se 😉 Anonymkode: 7d2b9...099 Og de som ikke har tatt den er de som faktisk kommer til og ende opp alvorlig syke😉 Mark my words. Vent å se 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 28. november 2021 #70 Del Skrevet 28. november 2021 Alterego666 skrev (På 23.11.2021 den 19.47): ….men ofrer gjerne andres helse. Nice one! Hvordan får du til det at hun ofrer andres helse når hun testes? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rageing Skrevet 28. november 2021 #71 Del Skrevet 28. november 2021 On 11/25/2021 at 12:17 PM, Pås said: Sånne ting er jeg lei av å lese! Vi som er vaksinerte VET at vi kan bli smittet, vi VET at vi kan smitte videre, vi TESTER oss ved symptomer punktum Jeg er vaksinert, og har testa meg to ganger etter at jeg fikk andre dose i August Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trønder Skrevet 28. november 2021 #72 Del Skrevet 28. november 2021 On 11/22/2021 at 11:48 PM, AnonymBruker said: Hva tenker dere andre i helsevesenet? Anonymkode: 2d44e...2e6 At du bør rådføre deg med legen din, ikke KG. At helsepersonell velger å rådføre seg med KG i stedet for legen sin om noe så viktig gjør dem strengt tatt ukvalifisert til jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellinl Skrevet 28. november 2021 #73 Del Skrevet 28. november 2021 Ifølge dere vaksineforkjempere så må vaksinen takes, for å ikke bli syk. I neste øyeblikk, så må den takes for å beskytte pasienter, noe annet er egoistisk. Så med andre ord, så er vell de fleste pasientene fullvaksinert, og corona ingen risiko for dem. Så hvordan dere klarer å få til at ts er egoistisk, det har jeg til gode å forstå. Men det vris og vendes, bare for å fremme vaksina, som dere ikke har peiling på hva seinvirkningene på er. La folk få ta sitt eget valg. Enten det er å vaksineres eller ikke. Det burde ingen hatt noe med. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 28. november 2021 #74 Del Skrevet 28. november 2021 (endret) Ellinl skrev (5 timer siden): Ifølge dere vaksineforkjempere så må vaksinen takes, for å ikke bli syk. I neste øyeblikk, så må den takes for å beskytte pasienter, noe annet er egoistisk. Så med andre ord, så er vell de fleste pasientene fullvaksinert, og corona ingen risiko for dem. Så hvordan dere klarer å få til at ts er egoistisk, det har jeg til gode å forstå. Men det vris og vendes, bare for å fremme vaksina, som dere ikke har peiling på hva seinvirkningene på er. La folk få ta sitt eget valg. Enten det er å vaksineres eller ikke. Det burde ingen hatt noe med. Helt enig med deg. Vil ikke Ts ta 3 dose, så vil hun ikke det. Ts har ikke oppfordret noen til å avstå fra vaksinen. En liten ting til, sykepleiere vokser ikke på trær. Det er manko på sykepleiere noen steder, det skyldes kansje at, lønningene ikke står i forhold til den jobben de gjør. Det er på tide å inse at, denne yrkesgruppen, det være seg vaksinert eller uvaksinert er verd sin vekt i gull, gjerne betale der etter. Ligger du alvorlig syk på en insentiv avd, er du helt avhengig av en sykepleier, da er det neppe noe tema, om sykepleieren er full vaksinert eller ikke. Plustelig ble sykepleireren viktig, like viktig som, koronavksinen Rakke ned på en sykepleier som vil avstå fra å ta 3. dose, noe Ts er i sin fulle rett til, vitner om 0 respekt. Endret 28. november 2021 av Høyeheler skrivefeil 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 28. november 2021 #75 Del Skrevet 28. november 2021 (endret) Jeg er sykepleier tok tredje dose for 5 dager siden. Dose 1 . Verking i armen, kunne ikke ligge på den siden Dose 2. Verking i armen.( som nr 1) Hjernetåke dag 2 og tildels dag 3. Lett hodepine, som kom og gikk i noen dager Dose 3. Verking i armen ,(som de andre) Endret 28. november 2021 av Lana01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 28. november 2021 #76 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 16.52): Syns nesten det er like bekymringsverdig at dere kaller jobben deres «dumme yrket»…. Skaff dere en ny jobb, jeg vil ikke ha dere som kollegaer. Slapp av, det er bare noen som troller i tråden for å provosere. Best å ignorere slike innlegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 28. november 2021 #77 Del Skrevet 28. november 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 28. november 2021 #78 Del Skrevet 28. november 2021 Tussa84 skrev (På 25.11.2021 den 13.03): Dette er typisk norsk. Når Afrika knapt har fått en eneste dose, skal eldre nordmenn og helsepersonell nyte 3. dose i Norge. Det er ett navn på dette og det er egoisme! Jeg gir heller alle mine doser til Afrika. Jeg synes det haster å få vaksinert Afrika. I tillegg er det svært lav vaksinedekning i India og de er vel rundt en milliard mennesker så det haster der også. At ikke oppskriftene på vaksineproduksjon har blitt delt tidligere slik at Afrika kan starte egen produksjon er en skam, ser ut som at Norge var med på å nekte dem det uten at jeg har funnet ut helt av det. MEN. Når det gjelder å gi vekk våre 3. doser er det jo ingen som tenker på det at logistikken overhodet ikke ligger til rette for MRNA-vaksinene på det afrikanske kontinentet. De må fryses så kaldt og fraktes slik hvis ikke mister de virkningen, så før noen i vesten kan dele av pfizer/moderna så må det legges inn ny infrastruktur for disse. Selv om det i enkelte byer i enkelte land ville latt seg gjøre så er det ikke nok til å få vaksinert mesteparten av befolkningen i samme land! Da kan de ikke ta inn MRNA vaksinene og ende opp med å kaste de fleste. På toppen av dette ser det ut som at vaksinemotsanden også er høy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wonderhowwonderwhy Skrevet 28. november 2021 #79 Del Skrevet 28. november 2021 Jobber selv i helsevesenet, er relativt ung og tidligere frisk, bortsett fra pollenallergi og er generelt sprek og aktiv. Jeg fikk myokarditt etter dose 2 med Pfizer og har vært utmattet i kroppen siden. Så nei; ikke søren om jeg tar dose 3. jeg tør faktisk ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 28. november 2021 #80 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 14.53): Er spesialsykepleier på sykehus, selvfølgelig skal jeg ta den! Min erfaring er at alle med jobb som opplever hvor dårlig unge og ellers friske folk blir av covid, tar den for å slippe å havne på respirator selv. Som FHI publiserte nylig er det altså betydelig mindre risiko for alvorlig sykdom med vaksinen. Dere som bare teller dødsfall bommer grovt. De som får alvorlige ettervirkninger etter covid kommer man til å se og høre mye om i årene som kommer, utmattelse, hjernetåke, konsentrasjonsproblemer ect. Å ligge hjemme en dag med feber etter vaksinen er jo rene ferien fremfor å være på jobb med fullt bruk og underbemanning, så det ser jeg ikke på som noe problem. Anonymkode: a231d...86a Nå er det vel ikke «å ligge hjemme en dag med feber» folk frykter, det er vel de mer alvorlige bivirkningene av vaksinen man er redd for, både de alvorlige bivirkningene på kort sikt, og også langtidsbivirkningene ingen kjenner til enda. Så la folk få bestemme selv! ❤️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg