Gå til innhold

Sykepleier - vil ikke ta 3.dose med coronavaksinen!

Fremhevede innlegg

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sykepleier her. Har tatt 0 doser. Testes x2 i uken..kommer ikke til å ta dose 3. Ofrer ikke helsa mi for det dumme yrker.

Anonymkode: eb926...67f

….men ofrer gjerne andres helse. Nice one!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er problemet?

Anonymkode: dc3f8...c47

Problemet er at er en j…. Typhoid Mary. Det er problemet. 

Anonymkode: ae3fd...d8c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Håper dere blir omplassert ASAP! 

Anonymkode: 77bb2...257

Flott! Ønsker meg bort fra sykepleieryrket, og det hadde hadde jo vært supert å få ny jobb.

Anonymkode: 23dcc...0d6

• Liker 11
Skrevet
2 hours ago, Frøkensina said:

Tredjedosen er bare en halv av en normal pfizerdose. De fleste vil nok få en mye mildere reaksjon på den enn på de andre. En vanlig dose pfizer er igjen flere ganger mildere enn Moderna. De jeg vet om som har tatt tredje dose har ikke fått noen reakjson.

Du kan være heldig og du kan være uheldig. Dessverre er vi ikke alle like og har garantert samme utfall.
Pfizer som selskap har gjort mye opp igjennom årene som ikke har vært bra. Det siste har fått mye oppmerksomhet rundt omkring i EU, men ikke her hjemme.
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro, så går for magefølelsen og håper den stemmer med de valgene jeg tar. Man skal ikke dømme andre ut ifra hvilke valg de tar ovenfor seg selv. De gjør valget basert på den informasjonen de har og det de mener er rett.

• Liker 10
Skrevet
missbluebird skrev (39 minutter siden):

Du kan være heldig og du kan være uheldig. Dessverre er vi ikke alle like og har garantert samme utfall.
Pfizer som selskap har gjort mye opp igjennom årene som ikke har vært bra. Det siste har fått mye oppmerksomhet rundt omkring i EU, men ikke her hjemme.
https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro, så går for magefølelsen og håper den stemmer med de valgene jeg tar. Man skal ikke dømme andre ut ifra hvilke valg de tar ovenfor seg selv. De gjør valget basert på den informasjonen de har og det de mener er rett.

Jeg dømmer deg ikke ut fra valgene du tar for deg selv. Jeg dømmer deg ut fra valgene du tar overfor pasientene dine og samfunnet. 

Anonymkode: 74ad2...e5b

• Liker 11
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg dømmer deg ikke ut fra valgene du tar for deg selv. Jeg dømmer deg ut fra valgene du tar overfor pasientene dine og samfunnet. 

Så du dømmer blindt en person som du ikke kjenner eller vet noe mer om enn "ikke vaksinert".
Hva om personen har flere sykdommer, underliggende sykdommer, ekstreme smerter eller liknende enn de personen er rundt? Hva om personen aldri har tatt en vaksine noen gang? Hva om personen ikke tåler innholdet i vaksinen? Hva om personen er innenfor gruppen som ikke er anbefalt å ta vaksinen? Dette er få spørsmål av en mengde du ikke vet noe om. Du skal aldri tvile på hva et menneske er i stand til å gjøre for å få sitt eget liv til å gå rundt og hvor vondt det kan være, men utad ser det ut som alt er bra.

Et nedlatende syn og dømming av medmennesker er ikke en positiv egenskap, spesielt ikke uten å kjenne noen av detaljene bak.

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 23.48):

Jeg tok begge de to første dosene under tvil, ønsker IKKE å ta en ny dose da jeg ble ganske dårlig. Det er visst kun anbefalt for eldre over 65 år og for helsepersonell, da risikoen er større enn gevinsten mtp hvis hele Norge skulle får en 3.dose. Hva tenker dere andre i helsevesenet? Jeg ønsker ikke å gamble med helsen min mer pga dette dumme yrket😠

Anonymkode: 2d44e...2e6

Ingen tvil her, skal ta tredje dose, for min egen-og pasientenes del. 

Anonymkode: 22bde...5b0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sykepleier her. Har tatt 0 doser. Testes x2 i uken..kommer ikke til å ta dose 3. Ofrer ikke helsa mi for det dumme yrker.

Nei, men å ofre andres det synes du er greit å risikere? Makan. 

Anonymkode: 22bde...5b0

• Liker 7
Skrevet

Jeg er også helsepersonell - og tok 3. dose for snart to måneder siden. Den tok jeg med glede, med tanke på hvor mange pasienter jeg ser i løpet av en uke.

Tilfeldigvis fikk mannen min covid tre uker etter at jeg hadde tatt 3. vaksinen. Jeg testet negativt hele tiden og ble ikke syk. 

Anonymkode: 6f444...97f

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er også helsepersonell - og tok 3. dose for snart to måneder siden. Den tok jeg med glede, med tanke på hvor mange pasienter jeg ser i løpet av en uke.

Tilfeldigvis fikk mannen min covid tre uker etter at jeg hadde tatt 3. vaksinen. Jeg testet negativt hele tiden og ble ikke syk. 

Anonymkode: 6f444...97f

du kan fortsatt ha vært bærer av det selv om du ikke ble syk da. Som helsepersonell har du også mest sannsynligvis vært flinkere med hygiene og håndvask enn den normale befolkningen. Det er mange andre faktorer enn bare vaksinen som kan ha vært med på det utfallet.

Det er ikke negativt at en er noe kritisk til å ta vaksiner, personlig ser jeg det som mer negativt om man ikke er kritisk i det hele tatt. Og jeg er en person som har tatt covid-19 vaksiner og annet. 

Anonymkode: 2a0f8...5d4

• Liker 6
Skrevet

Jeg er sykepleier. Tatt to doser. Var normalt dårlig etter første dose, noen dager. Jeg er fortsatt i dårlig form etter dose to, 7 mnd etter. Hodepine, hyppige migreneanfall og fatigue. Jeg klarer bare å jobbe 60%. Fikk også flere sprukne blodårer på armene. Dessuten har vi på jobb nå hatt flere tilfeller av perikarditt blant pasienter. Noen har klart seg, andre har dødd. Jeg tenker det må være en sammenheng med vaksinen, både når det kommer til pasienter og min egen helse. 
Der river meg i hjertet, og føler meg forferdelig uetisk, men heller mot å ikke ta dose tre. 

Anonymkode: e6c2a...5c8

• Liker 13
Skrevet

Din kropp ditt valg. Uansett hva KG folket sier 😊

Anonymkode: 601cf...e92

• Liker 4
Skrevet
missbluebird skrev (9 timer siden):

Så du dømmer blindt en person som du ikke kjenner eller vet noe mer om enn "ikke vaksinert".
Hva om personen har flere sykdommer, underliggende sykdommer, ekstreme smerter eller liknende enn de personen er rundt? Hva om personen aldri har tatt en vaksine noen gang? Hva om personen ikke tåler innholdet i vaksinen? Hva om personen er innenfor gruppen som ikke er anbefalt å ta vaksinen? Dette er få spørsmål av en mengde du ikke vet noe om. Du skal aldri tvile på hva et menneske er i stand til å gjøre for å få sitt eget liv til å gå rundt og hvor vondt det kan være, men utad ser det ut som alt er bra.

Et nedlatende syn og dømming av medmennesker er ikke en positiv egenskap, spesielt ikke uten å kjenne noen av detaljene bak.

Jeg dømmer selvsagt ikke det bittelille mindretallet av helsepersonell som reelt sett ikke kan ta vaksiner. Men de er forsvinnende få. De som stoler mer på magefølelse enn vitenskap hører ikke hjemme i yrket. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 1.09):

Tror det er regelen i de fleste kommuner. De som ikke tar vaksine blir omdisponert, og det blir også de som nekter å opplyse om vaksinestatus. Det er i hvert fall sånn i kommunen min. 

Anonymkode: 152e6...9ef

Sykehuset er ikke kommunalt. 

Anonymkode: 73b49...777

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 0.19):

Omplassert til hvor?

Anonymkode: 73b49...777

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 0.19):

Omplassert hvor da? Ja gjerne for meg. 

Anonymkode: 2d44e...2e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 15.04):

Godt du tenker og bestemmer selv.. har ikke tatt noen doser selv da jeg er livredd for bivirkningene

Anonymkode: dc3f8...c47

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet (endret)

Vaksine satt 7 milliarder ganger > ting som ble lest i en gruppe på facebook fullt av "kilder" fra ytre høyre, rumble og breitbart.

Jeg reagerte sterkt i 3 døgn på første dose med Janssen (jeg skulle på jobb til Afrika og kunne ikke vente), men jeg tar gladelig min booster dose nå 1/12 fordi jeg har syke og gamle i familien som fortjener at jeg ofrer 1 dag med feber for deres velvære og sunnhet. For meg betyr faktisk gamle og syke noe.

Endret av Anonio
  • Liker 8
Skrevet
Alterego666 skrev (På 23.11.2021 den 9.21):

Shit! Hvilket sykehus?

Håper du tester deg hver dag.

Tester meg ved symptomer ja. I motsetning til vaksinerte...

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...