AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Hva tenker dere? Greit eller ikke? Personlig syntes jeg det er slitsomt at barna jeg er tante til stadig tar med seg en bag med masse leker når de skal på dagsbesøk med foreldrene, når vi selv har små barn og masse leker hjemme. De er under 6 år så ikke store nok til å passe på tingene sine selv. Snakker om en bag med minst 10 kosedyr, små til store og masse småleker. Vi står med hodet i bakken å leter etter alt de mangler hver gang, og vi har opplevd å mangle ting selv etter besøk, så står de der å tror noe som er vårt er deres (et eksempel: en leke som har stått på samme plassen i noen uker trodde de var deres)... Skjønner godt når man reiser til folk uten barn. Da tar vi også med litt leker, men bare litt (1-2 leker pr barn) slik at vi kan holde oversikten selv.. ønsker å høre hva dere mener og hvordan jeg eventuelt kan gå frem uten å lage konflikt? Anonymkode: b5ecf...061
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tenker dere? Greit eller ikke? Personlig syntes jeg det er slitsomt at barna jeg er tante til stadig tar med seg en bag med masse leker når de skal på dagsbesøk med foreldrene, når vi selv har små barn og masse leker hjemme. De er under 6 år så ikke store nok til å passe på tingene sine selv. Snakker om en bag med minst 10 kosedyr, små til store og masse småleker. Vi står med hodet i bakken å leter etter alt de mangler hver gang, og vi har opplevd å mangle ting selv etter besøk, så står de der å tror noe som er vårt er deres (et eksempel: en leke som har stått på samme plassen i noen uker trodde de var deres)... Skjønner godt når man reiser til folk uten barn. Da tar vi også med litt leker, men bare litt (1-2 leker pr barn) slik at vi kan holde oversikten selv.. ønsker å høre hva dere mener og hvordan jeg eventuelt kan gå frem uten å lage konflikt? Anonymkode: b5ecf...061 Nei hadde bedt ungen sette baggen i gangen og velge en ting. Når de er litt større har det ingenting å si, men å holde styr på masse leker fra smårollinger hadde ikke jeg heller orket. Anonymkode: a37ee...9fe 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Det hadde jeg ikke tatt opp, nei. Skal du liksom si at de ikke får ta med leker på besøk? Sånt er en del av det å ha barn Anonymkode: 71ac8...740 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 En leke eller to hadde jeg ikke reagert på, men 10.. Mine nieser har også hatt liknende tendens, med påfølgende drama og eiesyke hvis mine barn leker med deres leker. Her har jeg blitt streng tante og sagt at alle leker som er fremme kan lekes med av alle. Det har hjulpet, nå tar de ikke med haugevis mer Anonymkode: ca111...8a2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det hadde jeg ikke tatt opp, nei. Skal du liksom si at de ikke får ta med leker på besøk? Sånt er en del av det å ha barn Anonymkode: 71ac8...740 Vet ikke hvordan jeg skal gå frem, men det er et slit hver gang, og mengden de tar med blir jo bare større for hver gang 😂 Inviterer de ikke ofte pga dette, da reiser vi heller til dem. Men jeg lurer på. Hvorfor tar man med leker til folk som allerede har leker? Anonymkode: b5ecf...061
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En leke eller to hadde jeg ikke reagert på, men 10.. Mine nieser har også hatt liknende tendens, med påfølgende drama og eiesyke hvis mine barn leker med deres leker. Her har jeg blitt streng tante og sagt at alle leker som er fremme kan lekes med av alle. Det har hjulpet, nå tar de ikke med haugevis mer Anonymkode: ca111...8a2 Jeg under-driver når jeg skriver 10. Det var kanskje rundt 10 små kosedyr sist, men også flere store og ja ikke bare det itillegg... Anonymkode: b5ecf...061
Ny Bruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Jeg tar med meg en Kiwipose med barnas leker når vi skal på besøk. Blir alltid stas for de barna vi besøker å leke med våre leker. Det er jeg som passer på lekene, ikke mine barn eller de vi besøker. Har aldri hatt problemmer med å pakke etter besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Herlighet, det hadde ALDRI falt meg inn å ta med leker på besøk til andre som har småbarn selv 😳 Har 2 i barnehagealder, aldri vært en problemstilling her. Anonymkode: fa218...41e 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Tantebarnet er på samme måte og har vært det siden hun var ganske liten... er vanskelig når de er små men kan komme med tips til litt større barn iallfall om det skulle fortsette. Nå som hun er større så er hun ofte innom alene, tar med seg masse klær, hårbøyler osv og glemmer ofte noe. Her har det blitt sånn at vi har pratet med foreldrene om det. Det finnes jo ingen årsak til å ta med seg halve klesskapet for å være i oss noen timer liksom. De var enig med oss men tantebarnet fortsetter. Da har det bare blitt til at jeg vet at jeg må ta meg en runde etter hver gang hun har vært hos oss, ta meg 10 minutter, samle opp alt jeg finner og legge det i en pose. Når hun spør om sakene så får hun lete i 10 minutter som en lekse (og i tilfelle jeg ikke har sett noe) før jeg finner frem posen og forklarer for henne at hun må rydde etter seg og at det er unødvendig å ta med så mange saker hjem til oss. Nå har vi kjørt på samme taktikk i 6 måneder der hun får en påminnelse hjemme og hos oss etter hun har gjort det. Og nå i dag så er sekken hun har med seg betydelig lettere enn for 6 måneder siden ☺️ Dessuten har hun blitt flinkere til å ta med alt hjem. Anonymkode: 4a46c...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 Foreldre som ikke gidder å sette grenser. Si til barna at de kan ta ut f.eks 1-3 ting fra bagen og at det blir brukt maks fem minutter på leting når de blir hentet (bruk alltid stoppeklokke!). Det blir fort stopp på dette hjemme hos deg. Skulle jo selvfølgelig egentlig vært foreldrene som satte disse grensene da, men... Anonymkode: e2537...c04 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva tenker dere? Greit eller ikke? Personlig syntes jeg det er slitsomt at barna jeg er tante til stadig tar med seg en bag med masse leker når de skal på dagsbesøk med foreldrene, når vi selv har små barn og masse leker hjemme. De er under 6 år så ikke store nok til å passe på tingene sine selv. Snakker om en bag med minst 10 kosedyr, små til store og masse småleker. Vi står med hodet i bakken å leter etter alt de mangler hver gang, og vi har opplevd å mangle ting selv etter besøk, så står de der å tror noe som er vårt er deres (et eksempel: en leke som har stått på samme plassen i noen uker trodde de var deres)... Skjønner godt når man reiser til folk uten barn. Da tar vi også med litt leker, men bare litt (1-2 leker pr barn) slik at vi kan holde oversikten selv.. ønsker å høre hva dere mener og hvordan jeg eventuelt kan gå frem uten å lage konflikt? Anonymkode: b5ecf...061 Det hadde jeg faktisk ansett som et ikke- problem og ikke noe jeg hadde brukt energi på å irritere meg over. La barn være barn. Det er stas å få ta med seg lekene sine på besøk. Anonymkode: 82153...7da 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 Ikke alltid like lett for alle å dele leker med besøkende, og det skjønner jeg godt noen barn synes. Så at et barn har med egne leker tenker jeg er helt greit. Da har det noe å leke med til den som har besøk blir litt varm i trøya. Anonymkode: 19039...b79 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 Vi har kun én regel: Alt man ikke vil dele skal legges bort. Det gjelder både leker som hører til her og som tas med hit. (Og godteri osv.) Men jeg har aldri opplevd at noen har tatt med så mye. Det hadde nok irritert meg også litt, men jeg hadde i utgangspunktet ikke sagt noe til akkurat det. Men det at de ender med å ta med seg ting som ikke er deres fordi de ikke har oversikt, det hadde faktisk fått meg til å sette ned foten. Anonymkode: 84728...c92 3
applestories Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 Det høres ut som de har med mer leker for et dagsbesøk enn min nevø og niese har for en uke.. Leker som tas med må kunne lånes bort, og da tenker jeg et par leker - ikke 10+. Det morsomste med besøk var jo å leke med andres leker, og når de kom til oss var det å vise fram og leke med sine egne. De kan da ikkke være så avhengige av egne leker at de ikke klarer å være fra dem i noen timer? 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #15 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke alltid like lett for alle å dele leker med besøkende, og det skjønner jeg godt noen barn synes. Så at et barn har med egne leker tenker jeg er helt greit. Da har det noe å leke med til den som har besøk blir litt varm i trøya. Anonymkode: 19039...b79 Ungene er godt kjent. Og i vårt hus deler alle på lekene, barna mine krangler aldri om leker, og vi har et hav av leker I alle kategorier, duplo og Lego, Barbie til biler. (bare de som kommer på besøk er kranglete med leker) Anonymkode: b5ecf...061
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #16 Skrevet 23. november 2021 Det kan du bare nevne for din søster/bror, hvorfor skulle det bli konflikt? Anonymkode: 71322...55f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #17 Skrevet 23. november 2021 Vi tar alltid med tre leker til voksenbesøk, og ingen leker til familier med unger på rundt samme alder. Det er jo stas å komme til familier og oppdage helt andre leker og da også få et innblikk i hva barnet interesserer seg for som kan være mulig gaveidé. Anonymkode: 908ff...a04
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #18 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det hadde jeg faktisk ansett som et ikke- problem og ikke noe jeg hadde brukt energi på å irritere meg over. La barn være barn. Det er stas å få ta med seg lekene sine på besøk. Anonymkode: 82153...7da Enig Anonymkode: 135c8...f58
Rosa Dartle Skrevet 23. november 2021 #19 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det hadde jeg faktisk ansett som et ikke- problem og ikke noe jeg hadde brukt energi på å irritere meg over. La barn være barn. Det er stas å få ta med seg lekene sine på besøk. Anonymkode: 82153...7da Samme synes jeg. Vi har vel ikke hatt besøk av ett barn som ikke har hatt med seg leker. 1
Embla82 Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 Men dette er snakk om barn av ditt søsken? Klarer du ikke kommunisere med foreldrene? Jeg hadde også syntes dette var irriterende og unødvendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå