Gå til innhold

Leggings eller strømpebukse, hva er rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har begynt å bli kjøligere.

Jeg synes det er vanskelig å velge mellom leggings eller strømpebukse.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ingen av delene

Anonymkode: b52b0...26f

• Liker 1
Skrevet
Kroko-dil-o skrev (1 time siden):

Det har begynt å bli kjøligere.

Jeg synes det er vanskelig å velge mellom leggings eller strømpebukse.

Noen råd?

Bytt på og gå med det annenhver dag? Hva liker du best?  

Jeg liker best å gå med strømpebukse uten føtter (som jeg tror du kaller leggings). Liker å slippe å bytte mer enn sokkene hvis de blir våte 🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker ingen av delene

Anonymkode: b52b0...26f

Da syns jeg det var skikkelig nyttig av deg å svare i denne tråden 🤦‍♀️

Anonymkode: 0e247...d29

• Liker 2
Skrevet

Strømpebukse med fot til skjørt og kjole, leggings eller longs uten fot til bukse. 

• Liker 3
Skrevet

Hva er rett? Det er ingen fasit på det spørsmålet. Velger det du liker best, skjønner ikke at det kan være så vanskelig.

Anonymkode: 6174c...668

Skrevet

Jeg synes strømpebukse er mest praktisk og behagelig. Sokker, underbukse og stillongs i ett. Blir kald på beina av stillongs når man har både den og sokker som strammer og hindrer blodomløpet i beina. 

Så slipper man også parre sokker hele vinterhalvåret. Finner man på å bruke shorts eller nikker. Så er det mye finere med strømpebukse enn leggings/longs. 

Leggings er gjerne noe man bruker alene uten noe over, mens strømpebukse blir et isolerende varmt lag under andre tøy. 

Skrevet
Morpheus skrev (5 timer siden):

Leggings er gjerne noe man bruker alene uten noe over, mens strømpebukse blir et isolerende varmt lag under andre tøy. 

For meg et det helt motsatt  

Strømpebukser under skjørt og kjoler hvor beina er synlige, og leggings eller longs under bukser. 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du mener. Tights er kun rett om du skal på trening. Strømpebukser er rett til kjoler og skjørt, og (ull)stillongs under bukse om du er en frysepinn/mye ute☺️

Anonymkode: 1b1af...9f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kommer jo helt an på hva du mener. Tights er kun rett om du skal på trening. Strømpebukser er rett til kjoler og skjørt, og (ull)stillongs under bukse om du er en frysepinn/mye ute☺️

Anonymkode: 1b1af...9f1

Det er vel en individuell smakssak det der om man liker best varm longs eller strømpebukse under buksa når det er kaldt. 

Anonymkode: 7cf95...aa7

• Liker 2
Skrevet

Det er nok en smakssak. Jeg foretrekker strømpebukser fremfor leggings. 

Anonymkode: 6a842...09b

• Liker 1
Skrevet

Det er to forskjellige ting. Leggings bruker man som en bukse uten noe over. Strømpebukse er varmt undertøy som man gjerne bruker under leggings når det er kaldt. 

Anonymkode: 7cf95...aa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...