Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har søkt jobb som krever politiattest og har nå vært på førstegangsintervju. Når skaffes egentlig politiattesten. Er det først om man får jobbtilbudet? Eller har arbeidsgiver allerede sjekket politiattesten min? Vil jeg få beskjed når arbeidsgiver sjekker politiattesten eller er det noe jeg eksplisitt må godkjenne?

Anonymkode: 0e748...295

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei, jeg har søkt jobb som krever politiattest og har nå vært på førstegangsintervju. Når skaffes egentlig politiattesten. Er det først om man får jobbtilbudet? Eller har arbeidsgiver allerede sjekket politiattesten min? Vil jeg få beskjed når arbeidsgiver sjekker politiattesten eller er det noe jeg eksplisitt må godkjenne?

Anonymkode: 0e748...295

Lenge siden jeg gjorde det sist. Men jeg måtte da selv ordne med attest hos politiet. Gjorde det på nett. Før den tid måtte en ringe eller møte opp på politistasjon. 

Mulig du må be arbeidsgiver godkjenne eller verifisere noe på nett nå for tiden. 

Anonymkode: a7b13...57f

Skrevet

Du må ha skriftlig bekreftelse på jobbtilbud, og som nevnt over ordne selv hos politiet. Arbeidsgiver kan ikke hente ut slik info. Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...