AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Jeg har tatt fly 4 ganger i år. Men jeg har veldig angst for å fly. Sitter hele tiden i flyet og er redd. Går i flere dager, og gruer meg før reisen med fly. Er det andre som har det sånn? Jeg skal reise å besøke min datter. Det er en time med fly dit. Det er 6,5 -7 timer med tog. Har faktisk lyst å velge tog denne gangen slik at jeg slipper å gå rundt å grue meg hele tiden til flyturen denne gangen også. Men er det dumt valg? Bør jeg presse meg til å trosse angsten? Noen tips? Anonymkode: 9e8be...02c
Tvist Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Ville tatt tog. Jeg foretrekker å ta tog, det er behagelig og uten stress,i tillegg til at det er bedre for miljøet. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Jeg har også valgt tog når det er mulig☺️ En ting er når man ikke har et reelt valg, men det har jo ts. Uansett går det fort mye tid på flyplass, og venting her og der. Har det heller behagelig i 7 timer, enn angstfullt 3 timer. Anonymkode: 15ddd...efe 3
Hannah80 Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Hvis det "bare" dreier seg om 6-7 timer med tog, så velger jeg alltid tog. Jeg har også flyskrekk. Så skjønner deg veldig godt🥰 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Ta toget du. Det er veldig koslig. Du kan kjøpe deg kaffe, og nye utsikten over Norge. Anonymkode: 4ed98...56a 2
Mezzosoprena Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Jeg har ikke flyskrekk, men jeg hadde glatt valgt tog likevel. 2
missbluebird Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Jeg har ikke fly skrekk, men ville også ha valgt toget om jeg hadde muligheten. Hvis det er ett natt tog, så kan du jo sove hele turen også. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Tog, uten tvil. Jeg bruker tog når jeg drar til Syden også. tar 3 dager og koser meg hele turen:-) Anonymkode: 0daa1...9db 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Tog, uten tvil. Jeg bruker tog når jeg drar til Syden også. tar 3 dager og koser meg hele turen:-) Anonymkode: 0daa1...9db Tog til syden, hvor hen da? Anonymkode: bfb65...d73 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tog til syden, hvor hen da? Anonymkode: bfb65...d73 F.eks: https://togbloggen.no/fra-oslo-til-malaga-med-tog-tre-reiseruter-2020/ Anonymkode: 0daa1...9db 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 2 hours ago, Tvist said: Ville tatt tog. Jeg foretrekker å ta tog, det er behagelig og uten stress,i tillegg til at det er bedre for miljøet. Jeg valgte tog. En lettelse. For da slipper jeg å ha angst i dagene før reise. 1 hour ago, Hannah80 said: Hvis det "bare" dreier seg om 6-7 timer med tog, så velger jeg alltid tog. Jeg har også flyskrekk. Så skjønner deg veldig godt🥰 Takk for forståelsen 🥰. Vi er nok flere med slik angst. Jeg har tatt fly flere ganger i året, men er alltid full i angst. Sitter på flyet, og har panikk inni meg hele tiden. Vet at fly skal være det tryggeste man kan reise med. Men jeg orker bare ikke angsten denne gangen. 😊. Tok fly i august og oktober. Det får holde for i år. Anonymkode: 9e8be...02c
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 Har bodd i Oslo i 10 år nå, men har foreldre og familie i Stavanger. Jeg har aldri tatt flyet når jeg skal på besøk, tar konsekvent toget i 8 timer i stedet for flyet på mindre enn en time fordi jeg har ekstrem flyskrekk. Anonymkode: 84717...326
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 On 11/23/2021 at 12:49 PM, AnonymBruker said: Har bodd i Oslo i 10 år nå, men har foreldre og familie i Stavanger. Jeg har aldri tatt flyet når jeg skal på besøk, tar konsekvent toget i 8 timer i stedet for flyet på mindre enn en time fordi jeg har ekstrem flyskrekk. Anonymkode: 84717...326 Trøst å høre at jeg er ikke alene om å være engstelig for å fly. Jeg skal reise om noen dager med tog. Er veldig avslappet denne gangen fordi jeg har ikke angst for tog. Jeg pleier å stresse, sove dårlig og være full i angst dagene før jeg flyr. Noe som er deilig denne gangen. Anonymkode: 9e8be...02c 1
Grüner Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 22.27): Jeg har tatt fly 4 ganger i år. Men jeg har veldig angst for å fly. Sitter hele tiden i flyet og er redd. Går i flere dager, og gruer meg før reisen med fly. Er det andre som har det sånn? Jeg skal reise å besøke min datter. Det er en time med fly dit. Det er 6,5 -7 timer med tog. Har faktisk lyst å velge tog denne gangen slik at jeg slipper å gå rundt å grue meg hele tiden til flyturen denne gangen også. Men er det dumt valg? Bør jeg presse meg til å trosse angsten? Noen tips? Anonymkode: 9e8be...02c Velg tog for miljøets del 🌍 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 En flytur tar oftest mye mer enn bare 1 time hvis du skal til og fra flyplassen i begge ender. Man skal jo også møte opp på flyplassen 1 time før flyavgang i følge avinor.no, 1.5 timer hvis utland, så om man følger det går det jo en time bare der. Anonymkode: 8ce0f...c96
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 On 11/22/2021 at 11:38 PM, AnonymBruker said: Tog, uten tvil. Jeg bruker tog når jeg drar til Syden også. tar 3 dager og koser meg hele turen:-) Anonymkode: 0daa1...9db Har gjort det samme, tog til Spania. Man må bare anse togturen som en del av ferien så går der bra. Trenger ikke ta hele strekningen i ett heller. Anonymkode: 8ce0f...c96
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har gjort det samme, tog til Spania. Man må bare anse togturen som en del av ferien så går der bra. Trenger ikke ta hele strekningen i ett heller. Anonymkode: 8ce0f...c96 Tok det tre dager? Jeg har så lyst å bo i Spania deler av året, men er pissredd for å fly. Anonymkode: 15ddd...efe
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 22.27): Jeg har tatt fly 4 ganger i år. Men jeg har veldig angst for å fly. Sitter hele tiden i flyet og er redd. Går i flere dager, og gruer meg før reisen med fly. Er det andre som har det sånn? Jeg skal reise å besøke min datter. Det er en time med fly dit. Det er 6,5 -7 timer med tog. Har faktisk lyst å velge tog denne gangen slik at jeg slipper å gå rundt å grue meg hele tiden til flyturen denne gangen også. Men er det dumt valg? Bør jeg presse meg til å trosse angsten? Noen tips? Anonymkode: 9e8be...02c Skjønner ikke hvorfor du trenger å ta opp dette på et forum. Det spiller da ingen rolle om du tar buss, fly, tog eller ufo for den saks skyld. Hvis du ikke ønsker å ta fly så tar du ikke fly, kan umulig være verre enn det. Anonymkode: d97cb...5a2 1
Archer Skrevet 25. november 2021 #19 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 23.21): Ta toget du. Det er veldig koslig. Du kan kjøpe deg kaffe, og nye utsikten over Norge. Anonymkode: 4ed98...56a Hvis hun tar fly så får hun nyte utsikten over norge, bokstavlig talt da🤦
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #20 Skrevet 25. november 2021 Jeg tenker at det nok er en bedre anledning å utfordre angsten på enn i forbindelse med et besøk til datteren din. Tog høres lurt ut, men det høres også fornuftig ut å utfordre angstproblematikken din med fly senere. Det er jo mye man går glipp av ved å ikke ville reise med fly, så hvis du ønsker å ha en annen relasjon til reising med fly, så vil jeg absolutt anbefale å ta tak i det. Anonymkode: 792a0...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå