Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei damer.

Hvilken amh har dere og hvor store doser hormoner fikk dere under ivf? Jeg får ikke mer enn et modent egg til tross for god amh 

Endret av Annetteand
Postet for tidlig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ahm det samme som eggposer? Antall eggposer? 
Jeg prøver å bli gravid, og fikk påvist ti eggposer -fem på hver side. 

Men kun ett egg som ville modnes, trodde det var normalt? Det er vel bare ett egg som modnes hver syklus? Eller er det annerledes med ivf?

Anonymkode: 3c283...bb0

Skrevet

Jeg har ikke gjennomgått ivf enda. Første planlagte uttak er i slutten av januar, så kommer til å begynne med gonal f sprøyter når jeg får mensen i januar.

Det er hvert fall planlagt gonal f 112,5 i dose fra 2. mens dag. Har målt amh på 60. Telt antall eggposer til over 25 totalt. Overlegen på Ullevål sa hun forventer å få minst 15 egg ut på den dosen og antall eggposer jeg har.

Anonymkode: ea90e...df1

Skrevet

AMH på 33

Første runde bemfola 150. Mildt overstimulert, men jeg følte meg veldig bra. 23 follikler på ultralyd, 13 egg ut, 11 modne, 6 befruktet med ICSI (ikke så bra) og en blasto til fryseren. 

Andre runde fikk jeg rekovelle 7 mikrogram (ikke sikker på måleenheten). Disse medisinene doseres etter AMH og vekt og jeg veier rundt 65 kg. 13 follikler på ultralyd, 9 egg ut, 7 modne, 6 befruktet med ICSI (bra!). De gror nå, så vet ikke hvor mange blastoer. 

Modner kun ett egg (som vi skal) hver syklus ifølge tidligere ultralyder

Anonymkode: 35255...9eb

Skrevet

Amh på 11. 150 IE resulterte i 1 egg, 225 resulterte i 4 egg, og 300 6 egg. Bemfola først, Menopur på de to siste. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er ahm det samme som eggposer? Antall eggposer? 
Jeg prøver å bli gravid, og fikk påvist ti eggposer -fem på hver side. 

Men kun ett egg som ville modnes, trodde det var normalt? Det er vel bare ett egg som modnes hver syklus? Eller er det annerledes med ivf?

Anonymkode: 3c283...bb0

Ja, ved IVF ønsker man å modne flere egg samtidig. De hentes ut og befruktes, om man velger det beste/et som utvikler seg bra. Men at det er kun et egg som modnes ellers, er normalt. Det er som regel ett, en svært sjelden gang to, særlig hos noen kvinner (som dermed kan få toeggede tvillinger). 

Anonymkode: 0d722...7d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Amh på 11. 150 IE resulterte i 1 egg, 225 resulterte i 4 egg, og 300 6 egg. Bemfola først, Menopur på de to siste. 

Ja, ved IVF ønsker man å modne flere egg samtidig. De hentes ut og befruktes, om man velger det beste/et som utvikler seg bra. Men at det er kun et egg som modnes ellers, er normalt. Det er som regel ett, en svært sjelden gang to, særlig hos noen kvinner (som dermed kan få toeggede tvillinger). 

Jeg har amh på 28 og Gonal F 150 gir bare 1 egg, noe som er litt rart med tanke på god amh. Håper en doseøkning kan funke for meg og :) Tok du ut det ene egget?

Skrevet
Luckie skrev (15 timer siden):

Amh 1 og 450 IE gonal-f. 

Hvordan gikk det? :)

Skrevet
Annetteand skrev (16 timer siden):

Jeg har amh på 28 og Gonal F 150 gir bare 1 egg, noe som er litt rart med tanke på god amh. Håper en doseøkning kan funke for meg og :) Tok du ut det ene egget?

Ja, det virker rart. Men som jeg har skjønt det, kan det handle om tilfeldigheter når det var bare det ene forsøket. At på første forsøk tester man ut det legen mener har størst sjanse for å fungere best ut i fra den informasjonen en har, som AMH. Men man vet aldri sikkert hvordan kvinnen responderer på medisinene på forhånd. Samt at man har "gode og dårlige sykluser". og kan ha vært uheldig og truffet på en skikkelig dårlig en. Uten at jeg vet helt hva det innebærer, det var noe de sa til meg etter første forsøk.

De var overrasket over at det ble bare ett egg hos meg og, til tross for mye lavere AMH. Vi fikk tatt ut egget, og det ble befruktet og delte seg fint fram til det ble satt inn på dag 2, men jeg ble ikke gravid. Neste forsøk byttet de både type medisin og gikk fra lang til kort protokoll.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det virker rart. Men som jeg har skjønt det, kan det handle om tilfeldigheter når det var bare det ene forsøket. At på første forsøk tester man ut det legen mener har størst sjanse for å fungere best ut i fra den informasjonen en har, som AMH. Men man vet aldri sikkert hvordan kvinnen responderer på medisinene på forhånd. Samt at man har "gode og dårlige sykluser". og kan ha vært uheldig og truffet på en skikkelig dårlig en. Uten at jeg vet helt hva det innebærer, det var noe de sa til meg etter første forsøk.

De var overrasket over at det ble bare ett egg hos meg og, til tross for mye lavere AMH. Vi fikk tatt ut egget, og det ble befruktet og delte seg fint fram til det ble satt inn på dag 2, men jeg ble ikke gravid. Neste forsøk byttet de både type medisin og gikk fra lang til kort protokoll.

Eller, tilfeldigheter blir feil ord. Men uflaks. I form av at man valgte feil medisin og fremgangsmåte, selv om man valgte det som ut i fra erfaring og prøvesvar sannsynligvis skulle virke best. 

Håper det blir bra på neste forsøk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...