Gå til innhold

Skriver du først hvis du virkelig liker den andre personen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver dere til personen først hvis du virkelig liker en profil på tinder?

(Og er du mann eller kvinne.)

Jeg opplever at mennene (jeg er tiltrukket av) skriver svært sjelden først til meg. Utrolig irriterende å (nesten) alltid måtte starte samtalen hvis jeg vil snakke med noen! Begynner å lure på om det er fordi de ikke er SÅ interesserte i å bli bedre kjent med meg basert på bildene mine. Er jo litt kjip start.

Anonymkode: 24bbd...ad2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel litt tilfeldig og kanskje, hvem som matcher sist, hvor mange andre matcher de får, hvor ofte de er på T osv.

Jeg kan nok sende en melding selv først til de som er mest aktuelle, eller hvis chatten med andre har dødd ut.

Anonymkode: 08a41...c24

Skrevet

Ja det gjør jeg. Kvinne 

De mennene som ikke skriver først bare tenker jeg at er der for noe useriøst og lettvindt tidsfordriv, mange av dem så ikke ta det personlig 

Anonymkode: 6950c...41f

• Liker 3
Skrevet

Dersom jeg liker sist og vi matcher så skriver jeg med en gang, det samme forventer jeg fra en kvinne. Dersom hun matcher sist og ikke skriver regner jeg med at hun bare samler på matcher.

Mann

Anonymkode: 4f157...bd0

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dersom jeg liker sist og vi matcher så skriver jeg med en gang, det samme forventer jeg fra en kvinne. Dersom hun matcher sist og ikke skriver regner jeg med at hun bare samler på matcher.

Mann

Anonymkode: 4f157...bd0

Enig!

Anonymkode: f45a2...da1

Skrevet

Uansett hvor interessert jeg er skriver jeg ikke først. K 29 

Anonymkode: f2ce2...7e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Det er vel kotyme at den som matcher sist skriver først?

Skrevet

Nei, ikke alltid. Synes ikke at den som matchet alltid må skrive først. Jeg matcher alltid sist, men synes ikke at jeg av den grunn alltid må skrive først. 

Jeg synes man burde legge av seg holdninger om at folk sikkert bare samler på matcher hvis de ikke skriver først. Det kan være mange grunner til at de ikke gjør det

Anonymkode: d56cc...197

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, ikke alltid. Synes ikke at den som matchet alltid må skrive først. Jeg matcher alltid sist, men synes ikke at jeg av den grunn alltid må skrive først. 

Jeg synes man burde legge av seg holdninger om at folk sikkert bare samler på matcher hvis de ikke skriver først. Det kan være mange grunner til at de ikke gjør det

Og hvilke grunner kan det være?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Fluefisker1 said:

Hvorfor det? Det er vel kotyme at den som matcher sist skriver først?

Opplevd flere ganger at menn blir kjepphøye og høye på seg selv når jeg har vist interesse først, og noen direkte frekke. Alle har likevel spurt om å møtes rett etterpå, så de var ikke frekke fordi de ikke var interessert men fordi de fikk høyt ego. Fått helt angst for det og har konsekvent unngått å vise interesse først i 1,5 år nå. 

Skrevet

Jeg skrev først til min kjæreste, den eneste jeg har sendt til først😊 Vi matchet et par uker før (jeg hadde gold så jeg så hvem som likte meg), men han skrev aldri. Tilslutt skrev jeg bare uten å håpe for mye, det ble en så fin og gøy chat at vi møttes samme kveld og har vært sammen siden. 3 år og 2 barn siden nå😅

Anonymkode: b013c...082

Skrevet
Fluefisker1 skrev (4 minutter siden):

De kan være sjenerte, opptatt med noe eller eventuelt opptatt med noen andre, internett kan ha falt ut ( :P ) osv. 

Det er ikke alltid at grunnen er at personen er en kjip jævel. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Samme her. Jeg er litt gammeldags, kanskje, men sånn er det bare. 

Anonymkode: 6b977...bf0

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Opplevd flere ganger at menn blir kjepphøye og høye på seg selv når jeg har vist interesse først, og noen direkte frekke. Alle har likevel spurt om å møtes rett etterpå, så de var ikke frekke fordi de ikke var interessert men fordi de fikk høyt ego. Fått helt angst for det og har konsekvent unngått å vise interesse først i 1,5 år nå. 

Kan og nevne at enkelte jeg var veldig interessert i møtte jeg selv om de hadde vært høye på seg selv i chatten for å gi de en sjanse i tilfelle de bare var usikre, og dette fortsatte på datene med mye negging om utseende mitt som en sa at jeg sikkert var en jålete diva med høye krav eller som en annen sa da andre menn flørtet med meg foran daten at det er rart en som meg får oppmerksomhet. Var helt jævelige dater som satt i en god stund etterpå. Ikke opplevd med menn som har skrevet først og tatt alt initiativ, de har vært jordnære og gentlemen.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Jeg er litt gammeldags, kanskje, men sånn er det bare. 

Anonymkode: 6b977...bf0

Støtter jeg deg i!

Skrevet
Fluefisker1 skrev (1 time siden):

At 95% menn på Tinder bare er fuckbois ute etter enkelt ligg og swiper høyre på 200 jenter om dagen og ser på matchene sine som en av mange i fittekarusellen og tar kontakt først når de 199 andre damene er ferdig pult eller ferdig chattet , så seriøse menn  må skille seg ut å vise de er seriøse, ta kontakt med en seriøs og ordentlig melding og introduksjon først så vi ikke bare avfeier de som en av de useriøse fuckboisa

Anonymkode: 6950c...41f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skrev først til min kjæreste, den eneste jeg har sendt til først😊 Vi matchet et par uker før (jeg hadde gold så jeg så hvem som likte meg), men han skrev aldri. Tilslutt skrev jeg bare uten å håpe for mye, det ble en så fin og gøy chat at vi møttes samme kveld og har vært sammen siden. 3 år og 2 barn siden nå😅

Anonymkode: b013c...082

Drømmer om at dette skal skje meg! Hvor lenge etter skrev dere? Jeg har matcha med en jeg ikke har turt å si noe til enda, og nå har det gått flere uker, så jeg tenker jo at oddsene ikke ligger på min side. 

Anonymkode: 01aee...9b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Drømmer om at dette skal skje meg! Hvor lenge etter skrev dere? Jeg har matcha med en jeg ikke har turt å si noe til enda, og nå har det gått flere uker, så jeg tenker jo at oddsene ikke ligger på min side. 

Anonymkode: 01aee...9b1

Hva er det verste som kan skje om du skriver da?

Skrevet

Tar alltid kontakt om jeg er interessert.

Skal være sagt at fruen skrev først da vi hadde matchet mens jeg var avlogget over litt tid. 

Skrevet

Får som regel ikke sjangs før jeg har fått melding.  Er som regel opptatt med å svare på meldinger når det kommer nye, så jeg har faktisk ikke opplevd å sitte og lure på dette.

Dette er ikke lengre problemstilling, men hun jeg er sammen med skrev først, og det er jeg glad for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...