Dame32 Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Det er 3 år siden jeg valgte og gå fra et trygt,stabilt forhold med en god og trygg mann til fordel for at jeg trengte mer "spenning" i ett ellers så kjedelig og livløst forhold. Vi har en datter sammen som er veldig knyttet til oss begge to. Jeg fant fort ut at gresset ikke var grønnere på den andre siden. Jeg kjenner på mye bitterhet og jeg er sint på meg selv for at jeg tok det valget jeg gjorde med og ødelegge den fine familien vi kunne vært. Det føles som jeg er i en slags sorgprosess.. Han har fått seg ny kjæreste og de har det veldig fint sammen. Hun har også barn fra før og jeg kjenner det er ekstra tungt når de reiser på hytteturer etc som en familie. Jeg gruer meg til jul...jeg har ikke unga på julaften og jeg blir mest trulig sittende alene,da jeg ikke har familie i nærheten. Jeg føler at livet mitt er totalt ødelagt. Har du noen gode råd/ord og komme med? Jeg trenger det nå😔 Hva kan jeg gjøre for og komme meg videre? 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Akseptere at du gjorde en feil, uten å slå deg i hel på grunn av det, og gå videre. Alle gjør feil. Du følte det antagelig nødvendig da. Hjelper ikke å bli bitter. Anonymkode: 31111...667 25
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Du må slippe det - du dro sannsynligvis fordi det var riktig for deg - fordi du ikke passet med ham eller følelsene ikke stemte. Det du kjenner på er savnet etter fantasien om dere to (og det blir forsterket av at du ser de nå) - du savner ikke dere to (antar jeg) Jobb med deg selv for å slippe negative tanker - finnes online kurs f.eks Line Strandvik sitt lykkelig skilt kurs Anonymkode: ed9ac...65d 22
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Du tok et valg basert på hva du følte 3 år siden. Om du hadde blitt, tror du at du 3 år frem i tid, de følelsene hadde forandret seg, eller ville du fortsatt kjeda deg? Problemet ditt er at du tenker bakover istedenfor å fokusere på hva du søkte etter da du dro. Tenk fremover, ikke bakover. Anonymkode: 28bcb...762 22
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det du kjenner på er savnet etter fantasien om dere to (og det blir forsterket av at du ser de nå) Dette. Du ser tilbake på noe som ikke var virkelig. Du gikk ikke bare fordi du kjedet deg. Du gikk fordi du følte deg kvelt og ensom. Dere var ikke riktig for hverandre. Du er ensom og tror ting kunne blitt gjort anderledes. Du er for hard mot deg selv. Se fremover. Skap deg din egen lykke, og så faller brikker på plass. Angående jula: jeg skjønner den er hard. Men vet du, mange sliter da. Har du ingen single venner, gamle tanter, skilte bekjente? Prøv å samle sammen en håndfull av disse. Du skal se at å samle en vennegjeng i jula kan være helt riktig for deg nå, pluss at du hjelper andre i samme slengen. Skap din egen greie i jula istedenfor å jakte skygger. Anonymkode: 45ce4...e00 13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Har du kjæreste eller forsøkt å date litt selv? Det er ofte en grunn til at det blir slutt, og om følelsene mangler er det nok en grunn til det. Anonymkode: 0f397...111 5
Tulling Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Du gjorde det du tenkte var rett der og da. Nå forholder du deg til ett minne, og en ide av hva det kunne vært. Mulig at du egentlig bare føler deg veldig ensom? 3
Lovis Fenja Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Du hadde antagelig endt opp med å forakte mannen og dere hadde holdt sammen. Da er det bedre at dere liker hverandre og samarbeider bra. Du kommer til å treffe en ny og kjenne at sånn her, ja, det er sånn det skal være! Og da er du glad for at du gikk. Ikke vær bitter, dette vil nok vise seg å være det riktige, selv om det ikke føles sånn når du sitter uten barna på julaften. Men det blir bra! 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 En hèlt naturlig del av en sorgprosess, er å bebreide seg selv. Man leter i kriker og kroker, for å forstå, og smerten i å se noen andre ha det man kunne hatt , tar over. Innerst inne, så vet du nok selv at det var et spørsmål når og ikke om. Fra barnas perspektiv, er det bra med stabilt forhold rundt far, samtidig som du alltid vil være numero uno for dem. Tren på takknemlighet. Livet skjer og det som var, er like verdifullt. Jula blir så vemodig (og trist), eller så bra, som du bestemmer. Ta noen bevisste valg og justèr for deg selv Selv må jeg tone ned den svulstigste julemusikken, og unngår å bade i selvmedlidenhet. Det er en øvelse, men vær raus med deg selv Anonymkode: c3ca2...dad 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 Dette betyr ikke at valget ditt er feil. At du savner og elsker HAN. Du savner drømmen om den familien dere kunne ha vært om ting hadde blitt slik det skulle ha vært. Slik du tenkte det skulle bli da dere først ble sammen, og da dere fortsatt hadde det fint. Men antakeligvis passet dere ikke så bra sammen. Eller dere skled fra hverandre. Og du sluttet å elske han, og gjorde et tungt men riktig valg. Et valg som dessverre vil gi deg mange ensomme høytider, mens han koser seg med ungene og ny lykkelig familie. Klart det forvirrer og vekker misunnelse. Dette Kunne vært deg. Men mannen du ser er en drømmemann fra fortiden uten de feilene og manglene du irriterte vettet av deg da dere gikk fra hverandre. Du drømmer ikke om den mannen han er nå. Det er normalt å sørge selv om man har gjort et riktig valg. Du har jo mistet en fremtid du så for deg. Anonymkode: 3b08f...a1a 5
Dame32 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Akseptere at du gjorde en feil, uten å slå deg i hel på grunn av det, og gå videre. Alle gjør feil. Du følte det antagelig nødvendig da. Hjelper ikke å bli bitter. Anonymkode: 31111...667 Takk for gode og oppvekkende ord fra alle!🙏 Skal absolutt ta det med meg videre😊 Endret 23. november 2021 av Dame32 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 Det kan godt hende du tok et umodent og et lite lurt valg. Men for deg, og for alle som har gjort noen dumme valg en eller annen gang i livet vårt, så hjelper det ikke å angre, for ting blir ikke ugjort av den grunn. Man kan selvsagt sørge for at man ikke gjør et dårlig valg flere ganger, men bortsett fra det så må du starte ditt eget liv, gå videre. Anonymkode: ee2f2...b6e 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 Hvorfor ikke fortelle barnefaren hvordan du har det? Anonymkode: 7f2a0...e61 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #14 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor ikke fortelle barnefaren hvordan du har det? Anonymkode: 7f2a0...e61 Han er jo lykkelig med noen andre, hva skulle det føre til? Anonymkode: 194d7...ec0 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #15 Skrevet 23. november 2021 Du antar at du ville tenkt likt som du gjør i dag hvis du hadde blitt. Det tviler jeg på.. Du ville sannsynligvis vært i like stor, eller større tvil i dag. Av og til er det umulig å tro at gresset ikke er grønnere på den andre siden uten å ha prøvd det. Anonymkode: c65bf...ec7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #16 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han er jo lykkelig med noen andre, hva skulle det føre til? Anonymkode: 194d7...ec0 Selv om han tilsynelatende er i et lykkelig forhold går det jo an å prøve seg. Det at man har barn sammen kan veie tungt. Anonymkode: 7f2a0...e61
Majer Skrevet 23. november 2021 #17 Skrevet 23. november 2021 Enten komme deg videre eller spørre om du kan ta del i forholdet.
Vera Skrevet 23. november 2021 #18 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selv om han tilsynelatende er i et lykkelig forhold går det jo an å prøve seg. Det at man har barn sammen kan veie tungt. Anonymkode: 7f2a0...e61 Nei, nei, nei og atter nei. Folk må seriøst slutte å være så jævlig egoistiske. Hun har tatt et valg - det må hun stå ved. Barnet hennes har hatt nok omrokkeringer om hun ikke skal splitte opp barnets nye familie også. 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #19 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selv om han tilsynelatende er i et lykkelig forhold går det jo an å prøve seg. Det at man har barn sammen kan veie tungt. Anonymkode: 7f2a0...e61 Dette barnet har jo fått en ny stemor og stesøsken, og det har de på andre siden også. Det er mange å ta hensyn til her. Veldig mye skjer på tre år, og separasjonsfasen er over for lengst. Det vinduet er lukket. Anonymkode: bcf10...b2e 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 Dame32 skrev (2 timer siden): Takk for gode og oppvekkende ord fra alle!🙏 Skal absolutt ta det med meg videre😊 Det er godt å høre! Fra en som selv har gjort store feil i livet, og hatt tunge tider på grunn av det, men valgte å lære av mine feil og gå videre; Livet kan bli godt igjen. 😊 ❤ Anonymkode: 31111...667 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå