AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Dette er til stor skuffelse og skaper så mye sinne i meg. Eksempelvis i kveld. Jeg satt og så på «Mitt lille land» om Jumi og Lørenskog-saken hvor to gutter ble drept av moren sin. Mannen kommer inn og står noen minutter å ser på sammen med meg. Jeg pauser programmet for å fortelle hva det handler om. At hans norske ekskone drepte sønnene hans, og hvor hjerteskjærende det er å høre om sorgen hans. Så begynner han å spørre. Hvordan vet de at det ikke var han som drepte dem? Hvilken land er han fra? Osv. Jeg forklarer at det ble funnet brev som moren skrev, som bekrefter at det var hun som drepte dem. Så fortsetter mannen min å spørre. Hvordan vet dem at hun ikke har blitt truet til å skrive det da, osv.. Jeg googler litt, og leser at hun har tilstått handlingene. Jeg er irritert, og sier at jeg synes det er kvalmt at han tror det er faren som har gjort det, kun fordi moren er norsk og han ikke har norsk opprinnelse. Dette er bare ett eksempel av mange lignende. Jeg er så langt ifra rasist som man kan komme, så jeg blir forbanna og skuffa over tankegangen hans! Når jeg konfronterer han blir han sur og nekter.. Vet ikke hva jeg ønsker med dette, men kanskje noen har noe råd? Anonymkode: d33fc...525 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Det høres ikke ut som han er rasistisk? Bare mer nysgjerrig på om det er noe i de andre teoriene..? Anonymkode: def48...729 18
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Sorry men jeg hadde ikke vært sammen med en rasist. Dette her burde du jo kartlagt allerede i datingfasen Anonymkode: 3b0c6...9f1 8
Ryddefreaken Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Tror ikke moren er etnisk norsk. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Og dette fant du ikke ut før etter flere år `? Anonymkode: e5f8e...f19 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Hadde mannen din levd i nittenførr så hadde han meldt seg inn i nasjonal samling Anonymkode: 0deaa...809
Gjest På druen Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 (endret) Sa han rett ut at han tror faren har drept dem fordi faren er mørk og fordi moren er hvit? De jeg har møtt som har vært rasistiske er så dumme og enkle at de sier bare rett ut at de ikke liker "n***e". De har bare bestemt seg for å ikke like folk som ikke er hvite. Endret 22. november 2021 av På druen
Hannah80 Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Ryddefreaken skrev (48 minutter siden): Tror ikke moren er etnisk norsk. Jo, det er hun. 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Har ikke så mange råd å komme med, men jeg kjenner meg godt igjen i situasjonen din. I mitt tilfelle er det faren min som tror det er tøft å vise en rasistisk holdning. Jeg fanget opp dette allerede som liten jente og har syntes det har vært ubehagelig hele livet. Det er først nå når jeg er blitt voksen at jeg pleier å be han holde meningene sine for seg selv. Varer som regel en liten stund, før han er tilbake med de samme kommentarene… Spesielt nå når han har blitt morfar til sønnen min har jeg tatt en alvorsprat med han om at jeg ikke ønsker at han skal prate sånn foran barnebarnet sitt. Da jeg var mindre ble jeg møtt med latter og kalt «veslevoksen» når jeg konfronterte han med dette, så selv nå kvier jeg meg for å ta det opp med han. Tror ikke det er så mye vi kan gjøre, annet enn å be oss frabedt om å høre på meningene deres. Hadde det vært en venn ville det vært lettere å kutte dem ut, men er jo ikke barebare å stoppe kontakten med far/mann heller😅 måtte isåfall vært en del mer ekstremt enn det jeg oppfatter mannen din å være Anonymkode: 5248a...4dd 4
Antiviruset Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er til stor skuffelse og skaper så mye sinne i meg. Eksempelvis i kveld. Jeg satt og så på «Mitt lille land» om Jumi og Lørenskog-saken hvor to gutter ble drept av moren sin. Mannen kommer inn og står noen minutter å ser på sammen med meg. Jeg pauser programmet for å fortelle hva det handler om. At hans norske ekskone drepte sønnene hans, og hvor hjerteskjærende det er å høre om sorgen hans. Så begynner han å spørre. Hvordan vet de at det ikke var han som drepte dem? Hvilken land er han fra? Osv. Jeg forklarer at det ble funnet brev som moren skrev, som bekrefter at det var hun som drepte dem. Så fortsetter mannen min å spørre. Hvordan vet dem at hun ikke har blitt truet til å skrive det da, osv.. Jeg googler litt, og leser at hun har tilstått handlingene. Jeg er irritert, og sier at jeg synes det er kvalmt at han tror det er faren som har gjort det, kun fordi moren er norsk og han ikke har norsk opprinnelse. Dette er bare ett eksempel av mange lignende. Jeg er så langt ifra rasist som man kan komme, så jeg blir forbanna og skuffa over tankegangen hans! Når jeg konfronterer han blir han sur og nekter.. Vet ikke hva jeg ønsker med dette, men kanskje noen har noe råd? Anonymkode: d33fc...525 Han trenger ikke være rasist for den del, og diskrediterer du mannen din på denne måten ut fra en diskusjon han har med deg hvem som er skyldig eller ikke i en sak? Mange er skeptiske til andre kulturer og religioner, det er ikke rasisme! Mange av de er omtrent like hvit som deg og meg, blant annet de fra Midtøsten. Lage en samlivskrise ut av noe slikt er helt på trynet spør du meg, har du opplevd rasistiske uttalelser fra han sånn direkte? Altså rett på hudfarge og rase? For det er da man snakker om rasisme. Hva skal du gjøre med dette? Det får du selv finne ut av, men dette høres litt dramatisk ut fra din side. 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 Folk roper rasisme alt for lett i dagens samfunn. Anonymkode: c0b24...a79 7
Morten1 Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 53 minutter siden, AnonymBruker said: Folk roper rasisme alt for lett i dagens samfunn. Anonymkode: c0b24...a79 Det er jeg enig i, det vanner ut ordet og meningen bak det. 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 Har du flere eksempler? For akkurat dette eksempelet klarer jeg ikke å se er rasistisk. Kun at man ikke skal utelukke at noen andre kan være skyldige. Anonymkode: 9c13f...8c9 5
Christina82 Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Ryddet for brukerdebatt, avsporing og diskriminerende, nedsettende og hatefult innlegg. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 Jeg tenkte jo også de tankene da jeg så programmet - uten å være rasist. At faren rent teoretisk kan være skyldig med den lille informasjonen vi fikk fra TVen, uten at jeg tror det er særlig sannsynlig. Men de tankene har verken noe med hans unorske navn og opprinnelse å gjøre, eller at han kjørte Tesla for den del. De har mer å gjøre med at jeg i likhet med mange har sett for mye krim på TV i snart tredve år og at hodet da starte å spinne i alle tenkelige retninger når jeg hører om krimsaker fra virkeligheten. Anonymkode: da422...72c 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 TS, henger du med brune mennesker på jevnlig basis? Anonymkode: cc974...2b0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tenkte jo også de tankene da jeg så programmet - uten å være rasist. At faren rent teoretisk kan være skyldig med den lille informasjonen vi fikk fra TVen, uten at jeg tror det er særlig sannsynlig. Men de tankene har verken noe med hans unorske navn og opprinnelse å gjøre, eller at han kjørte Tesla for den del. De har mer å gjøre med at jeg i likhet med mange har sett for mye krim på TV i snart tredve år og at hodet da starte å spinne i alle tenkelige retninger når jeg hører om krimsaker fra virkeligheten. Anonymkode: da422...72c Det er veldig vanlig, men her har de altså bevis. Jeg tror TS kjenner «lusa på gangen», man merker når noen er rasister selv om de ikke sier ting direkte. Anonymkode: fb7f2...d3e 1
Mezzosoprena Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 Altså, hvis dette er det eneste eksempelet du kan komme med, vil jeg nok ikke ha stemplet ham som rasist. Han stilte legitime om en kriminalsak - det må nok mer til før jeg hadde konkludert med at et menneske er rasist. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 Som en som opplever rasisme så vil jeg bare si at det er veldig leir at du er i den situasjonen du er i! Veldig mange i tråden her som kommer med litt… spesielle meninger, men jeg tror den eneste måten man kan være i er slikt forhold uten at det brygger seg opp hos en av dere er rett og slett kommunikasjon! Leste at du skrev at du hadde tidligere prøvd å ta det opp med han, men han går rett i forsvarsmodus og benektelse. Kanskje hvis du kommer inn fra en annen innfallsvinkel? Istedenfor å fortelle han at det han sier kanskje er litt dumt og fordomsfullt, heller prøv å få han til og skjønne det selv? Masse lykke til! ☺️ Anonymkode: 903ce...036
Drizzt Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 20.45): Dette er til stor skuffelse og skaper så mye sinne i meg. Eksempelvis i kveld. Jeg satt og så på «Mitt lille land» om Jumi og Lørenskog-saken hvor to gutter ble drept av moren sin. Mannen kommer inn og står noen minutter å ser på sammen med meg. Jeg pauser programmet for å fortelle hva det handler om. At hans norske ekskone drepte sønnene hans, og hvor hjerteskjærende det er å høre om sorgen hans. Så begynner han å spørre. Hvordan vet de at det ikke var han som drepte dem? Hvilken land er han fra? Osv. Jeg forklarer at det ble funnet brev som moren skrev, som bekrefter at det var hun som drepte dem. Så fortsetter mannen min å spørre. Hvordan vet dem at hun ikke har blitt truet til å skrive det da, osv.. Jeg googler litt, og leser at hun har tilstått handlingene. Jeg er irritert, og sier at jeg synes det er kvalmt at han tror det er faren som har gjort det, kun fordi moren er norsk og han ikke har norsk opprinnelse. Dette er bare ett eksempel av mange lignende. Jeg er så langt ifra rasist som man kan komme, så jeg blir forbanna og skuffa over tankegangen hans! Når jeg konfronterer han blir han sur og nekter.. Vet ikke hva jeg ønsker med dette, men kanskje noen har noe råd? Anonymkode: d33fc...525 Jeg må le, TS. Han er ikke rasist fordi han spør helt adekvate spørsmål om en sak han ikke kjenner detaljene til like godt som du gjør. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå