Gå til innhold

2 virkedager siden intervju og de har enda ikke ringt referansene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på intervju på torsdag og de har enda ikke ringt referansene mine... Vet med sikkerhet at jeg var den siste de intervjuet. Er det bare å gi opp da? Kommunal stilling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke tenkt ennå, det kan hende de bare har det travelt😊 jeg har selv rekruttert endel, og i veldig hektiske perioder kan det ta noe tid.

Anonymkode: cd70e...290

• Liker 1
Skrevet

Nei, helt normalt. Man benytter gjerne litt tid på å gå igjennom alle kandidatene i etterkant av intervju. 

I tillegg er det jo ikke alltid de ringer referansene. De gangene jeg har byttet jobb har aldri referansene mine blitt kontaktet. 

Anonymkode: 467c1...875

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det ville jeg ikke tenkt ennå, det kan hende de bare har det travelt😊 jeg har selv rekruttert endel, og i veldig hektiske perioder kan det ta noe tid.

Anonymkode: cd70e...290

Så fint å høre. De sa at de skulle ta en avgjørelse tidlig den uken her, så de burde vel snart informere om forsinkelse eller ringe mine referanser?

Skrevet

Det blir vel masete å ringe å høre hvordan de ligger an med avgjørelsen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, helt normalt. Man benytter gjerne litt tid på å gå igjennom alle kandidatene i etterkant av intervju. 

I tillegg er det jo ikke alltid de ringer referansene. De gangene jeg har byttet jobb har aldri referansene mine blitt kontaktet. 

Anonymkode: 467c1...875

Kommunal eller privat sektor??

Skrevet
hobbykokken skrev (22 minutter siden):

Det blir vel masete å ringe å høre hvordan de ligger an med avgjørelsen?

Det synes ikke jeg. Men det er upopulær mening på kg 

Anonymkode: 7f179...3b9

Skrevet
hobbykokken skrev (15 timer siden):

Så fint å høre. De sa at de skulle ta en avgjørelse tidlig den uken her, så de burde vel snart informere om forsinkelse eller ringe mine referanser?

Hos meg tok det en måneds tid før de ringte referanser. De ringer vanligvis ikke referanser før etter de har tatt avgjørelse. Og de ringer ikke alltid referanser.

Og om de skulle ta avgjørelse tidlig denne uka, så bør du vente til siste halvdel av uka før du begynner etterlyse svar. Tidlig denne uka betyr ikke nødvendigvis tidlig mandags morgen. Det er helt vanlig at det tar 2-3 uker etter intervjurunde før man eventuelt får tilbud om stilling.

Anonymkode: 4cd8b...166

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er helt vanlig at det tar 2-3 uker etter intervjurunde før man eventuelt får tilbud om stilling.

Jeg fikk beskjed at de skulle skrive innstilling og kontakte oss i løpet av forrige uke (statlig), har ennå ikke hørt noe. Går rundt å tripper av nervøsitet🙈

Anonymkode: 575c5...7fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg fikk beskjed at de skulle skrive innstilling og kontakte oss i løpet av forrige uke (statlig), har ennå ikke hørt noe. Går rundt å tripper av nervøsitet🙈

Men har de ringt referansene dine?

Skrevet

Du var der torsdag, i dag er det tirsdag. Det er ikke lang tid. De har sikkert annet å gjøre også, ikke bare søknadene, så to og halv jobbdag er da ikke lenge.

Anonymkode: 7e3c9...afe

• Liker 2
Skrevet
hobbykokken skrev (52 minutter siden):

Men har de ringt referansene dine?

Det vet jeg faktisk ikke. Referansene mine er nåværende ledere som er klar over at jeg søker jobb og de har ikke sagt noe til meg om det i tilfelle.

Skrevet
hobbykokken skrev (17 timer siden):

Var på intervju på torsdag og de har enda ikke ringt referansene mine... Vet med sikkerhet at jeg var den siste de intervjuet. Er det bare å gi opp da? Kommunal stilling...

Nei, det skal du ikke ta så tungt. Jeg søkte på en kommunal stilling i sommer, ble innkalt til intervju som en av to i første omgang. De ringte ikke referanser og jeg anså stillingen som tapt. Så ringte de plutselig at de hadde fått stopp i prosessen og om jeg fortsatt var interessert. Svarte ja, men de har enda ikke ringt referanser. 
Ikke interessert i jobben lengre. Opplever det som useriøst.

Anonymkode: b0c2a...3c7

Skrevet

Hos meg (statlig ansatt i 2020) ringte de aldri referansene mine. Men uansett er to dager for lite, sånt tar vanligvis litt lenger tid :)

Anonymkode: 1ea34...761

• Liker 1
Skrevet
hobbykokken skrev (20 timer siden):

Du må slappe av littegrann. De har nok mye annet også og tenke på. 

Anonymkode: a2761...453

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må slappe av littegrann. De har nok mye annet også og tenke på. 

Anonymkode: a2761...453

Er bare det at de skulle ha tatt en avgjørelse tidlig denne uka, men de har enda ikke ringt mine referanser.... Det syns jeg er litt urovekkende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...