AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Vet ikke om dette er riktig tråd.. eller om det finnes lignende emner andre steder men jeg er desperat etter råd og andres erfaringer. Jeg fant nettopp ut jeg er gravid, jeg har ikke fortalt det til samboer enda da dette virkelig ikke er planlagt. Jeg har sterk mistanke om han ønsker jeg skal ta abort da det ikke passer å få barn nå. Begge er i fast jobb og har kjøpt leilighet sammen. Jeg selv er litt usikker da jeg er enda ganske ung, men han er fem år eldre enn meg. Begge uten barn. Begge er ferdig utdannet og har somsagt fast jobb. Er det da feil å ta abort? Vi har snakket om barn, men da vil vi begge vente 2 år. Er sykt usikker, noen som har vært i lignende situasjon som har råd eller erfaringer uansett hvilket valg dere tok? Anonymkode: 544b2...3cb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det passer så dårlig nå? Fast jobb og bopel har dere jo. Jeg hadde nok ikke klart å ta abort bare fordi det er 2 år "for tidlig" i forhold til planen, hvis det ikke er noen andre store ting som ligger i veien. Men folk er forskjellige og noen tar lettere på det, det er ok Selv har jeg diagnose som gjør det litt vanskelig å bli gravid så hadde ikke gamblet på at det gikk så lett om jeg prøvde igjen senere. Anonymkode: 233ac...120 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Jeg må jo si jeg synes det bør være tungtveiende grunner for en abort, da det er en alvorlig ting å gjøre. Akkurat nå lever barnet ditt i magen din. Fast partner, fast jobb, eier bolig sammen, snakket om å få barn sammen snart - 2 år er snart. Jeg fatter ikke hvordan du skulle ha samvittighet til å ta abort på det grunnlaget. Anonymkode: 6ddad...5b7 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Jo jeg synes det er vanskelig å skulle ta abort da jeg føler jeg ikke har en "god nok" grunn til det. Er vel mer redd for hans reaksjon da han vil vente 2 år slik vi får spart mer penger, samt reise rundt på ting oss to osv.. men i mitt hode er det en egoistisk grunn til å ta abort. Personlig vil jeg nok beholde, men jeg vet han synes det er tidlig og ønsker spare opp mer penger slik vi slipper leve på et "stramt" budsjett. -TS Anonymkode: 544b2...3cb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 At man ikke ønsker barn akkurat nå er god nok grunn til å ta abort. Om du ønsker å beholde, så beholder du. Anonymkode: 5b41c...7a6 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Dere er to om dette. Men det er din kropp. Hva vil du? Både å gå gravid og å ta abort er store valg. Jeg har tatt abort, som jeg mener var riktig å ta, men jeg bestemte meg også at jeg aldri mer skal ta abort. Jeg har fått to barn senere. Det passer aldri helt å få barn, fordi det er en livsendrende hendelse. Samtidig er du nå gravid, og dersom du tar abort uten å egentlig ha lyst til det, er det også absolutt livsendrende. Det er ikke sikkert samboer er negativ. Snakk sammen. Gjør det fort. Det er bare vondt å skape seg hypotetiske problemer i en situasjon som dette. Anonymkode: 74592...d3e 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Menn som ikke ønsker barn burde sørge for å beskytte seg mot det, i tillegg til den prevensjonen du bruker Anonymkode: 0c89d...193 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Personlig vil jeg nok beholde, men jeg vet han synes det er tidlig og ønsker spare opp mer penger slik vi slipper leve på et "stramt" budsjett. For det første: dette er din avgjørelse, ikke hans. Å ta abort når man ikke vil kan gi alvorlige psykiske plager, derfor er det viktig at du gjør det som er rett for deg. Jeg må si jeg synes "vil spare mer først" kun er et argument for når man planlegger å starte prøving, ikke for å avslutte en graviditet når det allerede har blitt et barn. Anonymkode: 6ddad...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Dere ønsker barn om 2 år. Et svangerskap tar nesten 1 år. Så da kommer baby bare 1 år «for tidlig». Anonymkode: 71b16...b42 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet ikke om dette er riktig tråd.. eller om det finnes lignende emner andre steder men jeg er desperat etter råd og andres erfaringer. Jeg fant nettopp ut jeg er gravid, jeg har ikke fortalt det til samboer enda da dette virkelig ikke er planlagt. Jeg har sterk mistanke om han ønsker jeg skal ta abort da det ikke passer å få barn nå. Begge er i fast jobb og har kjøpt leilighet sammen. Jeg selv er litt usikker da jeg er enda ganske ung, men han er fem år eldre enn meg. Begge uten barn. Begge er ferdig utdannet og har somsagt fast jobb. Er det da feil å ta abort? Vi har snakket om barn, men da vil vi begge vente 2 år. Er sykt usikker, noen som har vært i lignende situasjon som har råd eller erfaringer uansett hvilket valg dere tok? Anonymkode: 544b2...3cb Det er kun dere som kan definere om det er riktig eller feil å ta abort. Ingen andre kan besvare det spørsmålet for deg. Selv om alt ligger til rette rent praktisk så betyr ikke det at man automatisk må få barn. Anonymkode: eef3e...141 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): At man ikke ønsker barn akkurat nå er god nok grunn til å ta abort. Anonymkode: 5b41c...7a6 Jo, det er opp til hver enkelt hva som er god nok grunn Anonymkode: 2978e...36f 1
Khloe P.T Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 Du har jo ikke fortalt han det enda? Det kan jo hende han blir glad 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå