Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det haster å komme seg ut fra hjemmet, man klarer å pakke med det helt nødvendigste og komme seg av gårde til krisesentret. 

Hvordan fungerer dette egentlig? 

Tar noen i mot deg og barna?

Er det trygt?

Koster det? 

Er det bemannet 24/7?

Hva skjer videre no?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring dem på forhånd du finner nr hvis du søker på nett da tar de imot når du kommer. Mener alle er bemannet døgnet rundt. 
du blir tatt imot, det er trygt. Politi osv (hvis du skal anmelde) kan komme dit, de har også psykolog, advokat osv som kan komme dit. 
det koster ingenting

hvis du planlegger dette så få med deg papirer som fødselsattest og pass for deg og barna, husk å skri av gps tracking på tlf din og barnas (incl feks find my iPhone)

hvis du ikke planlegger kan absolutt alt fikses senere, bare ta med barna og dra

lykke til 💜💜

Anonymkode: a5727...cec

• Liker 1
Skrevet

Alle som har vært på krisesenter inkl meg selv har taushetsplikt. 

Hvis du trenger hjelp ring ditt lokale krisesenter eller VO linjen på 116006 

Det er trygt på krisesenter, du og barna får hjelp, det er døgnbemannet og strengt voktet og overvåket så ingen uvedkommende kommer seg dit.

Ta vare på deg 

Anonymkode: c99c3...c74

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

, husk å skri av gps tracking på tlf din og barnas (incl feks find my iPhone

lykke til 💜💜

Anonymkode: a5727...cec

Ja dette er kjempeviktig! Helst bytt simkort med en gang men hvertfall skru av gps og slett alle apper som voldsmann evn kan spore deg gjennom. Du setter ikke bare deg i fare ved å lekke krisesenterets plassering men alle de andre kvinnene og barna som er der og trenger tilbudet i fremtiden. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja dette er kjempeviktig! Helst bytt simkort med en gang men hvertfall skru av gps og slett alle apper som voldsmann evn kan spore deg gjennom. Du setter ikke bare deg i fare ved å lekke krisesenterets plassering men alle de andre kvinnene og barna som er der og trenger tilbudet i fremtiden. 

Bare skru av hele telefonen på veien dit så slipper man å tenke på det. Tryggest. De som jobber der bør vite hvordan du eventuelt skal skru den på igjen eller om du bør ha ny inntil videre.

Anonymkode: 0d722...3dd

Skrevet

Hva som er vanlig over alt, vet jeg ikke. Men jeg bodde på et krisesenter i noen uker for noen år siden. Jeg hadde planlagt å dra, pakket en bag, og dro til min mor, men fikk ikke være i fred fra min eksmann der, så neste dag ringte vi krisesenteret å fortalte om situasjonen, slik at noen møtte meg når jeg kom dit. Der jeg var, var det døgnbemannet, og låst port, så ingen kom seg inn. Det er gratis, men jeg måtte kjøpe egen mat etter et par dager. Fikk da følge av en av de ansatte, og vi dro et sted jeg anså som trygt nok å handle. Følte meg trygg der, men var selvfølgelig ikke et ideelt sted å bo med et lite barn, og jeg koblet inn politiet mens jeg var der, slik at jeg etter noen uker kunne dra hjem igjen, men da uten eksmann i hus.

Anonymkode: 8e7be...e45

Skrevet

Det er gratis og døgnbemannet. Du kjøper mat til deg selv og eventuelle barn, men dersom du ikke har penger får du mat og hjelp til å søke stønader slik at du kan kjøpe din egen. Du får den hjelpen du ønsker og trenger.

Anonymkode: f97b0...da2

• Liker 1
Skrevet

Når vi kom ble vi møtt av 2 stk personale (kom på kvelden). Ei snakket med ungene om hvorfor vi var der. Og at det var viktig å ikke fortelle om de andre beboerne og hvor senteret var, sikkerhet osv. De fikk og se en film om krisesenter. Ellers ble vi visst rundt på senteret. Vist lekerom, kjøkken, stue og rommet vårt. Rommet vårt var klart. Vi fikk i tillegg utdelt pålegg for noen dager.  

Her lagde personalet middag. Frokost, lunsj og kveldsmat ordnet vi selv. Fikk handle dagen etterpå. Man kan handle alene eller sammen med personale (kommer helt an på sikkerhetsnivået). 

De tar deg godt imot om du bare dukker opp, men er lurt å snakke med de på forhånd, sånn at de er klare og har ordnet rom/mat etc. Er på en måte hyggeligere å komme. Det er helt trygt der. Sikkerhetskamera, personale døgnet rundt. Lukket luftegård. Doble låser på alt. Selve beboerdelen var skilt av fra resten av senteret, sånn at man måtte igjennom 2 sluser før man kom inn, og de åpnet aldri dørene for "fremmede". 

De er gode på å legge en plan videre. Etter ditt tempo. Jeg var klar for å komme igang med det praktiske, og fikk god hjelp til det. Ei annen ei som bodde der trengte mer hjelp til det psykiske, og fikk god hjelp til å takle det og masse ro og tid på å komme seg. 

Anonymkode: 0f762...b47

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...