AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #21 Del Skrevet 23. november 2021 Det er jo ikke "trygt" å handle hos forhandler heller. Tenk på mobile f.eks. Pissedårlig rykte. Jeg vet om en som måtte innom fire ganger til en mobile-forhandler for å skifte knekte fjær på bruktbilgaranti, og da bremsekaliperne viste seg å være dårlig, skiftet de én. Den andre måtte skiftes mot betaling to uker etter at garantien gikk ut. En annen som fikk mer ødelagt enn som ble fikset, og verkstedet ba om at bilkjøper skulle betale for det. Vi fikk ikke rustgarantien oppfylt på ny bil. Mange historier bare om én kjede som prøver veldig hardt å fremstå som seriøst, men som opererer verre enn Pawel på hjørnet. Lykke til med bruktbilgaranti når forhandler oppfører seg slik - du skal ha tid og ork for det også. Anonymkode: 88e0e...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #22 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 22.49): Jeg mener, som nevnt allerede, at det burde ha vært krav angående tilstandsrapport over en viss prisklasse. Jeg nevnte 50.000 kr. Synes at det er veldig interessant når private selger sin bil. De vil ha 250.000 kr her og 300.000 kr der, men å investere 2.500 kr på en tilstandsrapport, NEI, det kan vi ikke ha noe av 😂 Det koster altså mellom 1 til 2% av den totale kjøpesummen. Anonymkode: 3243f...991 En selger investerer ikke en dritt av å bruke mer penger på en tilstandsrapport. Det er å kaste penger ut av vinduet. Jeg velger heller å snu på det: hvis du er interessert i en spesifikk bil og vil ha tilstandsrapport, så får du betale for det selv. Anonymkode: 0d9c7...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #23 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En selger investerer ikke en dritt av å bruke mer penger på en tilstandsrapport. Det er å kaste penger ut av vinduet. Jeg velger heller å snu på det: hvis du er interessert i en spesifikk bil og vil ha tilstandsrapport, så får du betale for det selv. Anonymkode: 0d9c7...96c Da har du aldri solgt bil med tilstandsrapport, forstår jeg? Du kan kreve mer penger og være hardere i forhandlingene når du kan vise til en god tilstandsrapport. Velanvendte småpenger. Anonymkode: 88e0e...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardrøm Skrevet 27. november 2021 #24 Del Skrevet 27. november 2021 Jeg syntes Nettbil fungerte godt. Jeg fulgte med på hvor lenge tilsvarende biler (Hyundai) ble liggende på Finn, og noen lå i månedsvis før de ble solgt Prisen jeg fikk var noe under det jeg først håpet på, men når jeg regnet på det, tilsvarte prisen et prisfall på rundt 10 prosent i året over fem år - som jo er bra. Firmaet som kjøpte bilen min fra Nettbil hadde bilen stående i månedsvis før den ble solgt videre igjen. Med tanke på at salget gjennom Nettbil var unnagjort på en halv dag og de fikset ALT det praktiske, så er jeg veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 27. november 2021 #25 Del Skrevet 27. november 2021 Oi, så mye overlegen negativitet her da 😅 Har solgt to biler via nettbil. Den ene var en gammel men god RAV4 med mye feil, vi fikk 25k mer enn vi hadde kunnet forvente via privatsalg på finn. Den andre var nyere bil solgt til noe over 100k. Mindre enn vi forventet, men mer enn forhandler ville gi i innbytte, så den fikk gå. Grunnen til at vi valgte nettbil var veldig enkle: - Trengte ikke shine og vaske innvendig og polere utvendig for å ta skikkelige bilder til annonse. Myyye tid spart der. - Slapp kommunikasjon med eventuelle useriøse kjøpere, styr med prøvekjøring og forhandling. - Ingen mas eller kommunikasjon i ettertid fra misfornøyd kjøper. - Usikkerheten ved betaling, stopping av bankoverføring osv. Og det beste av alt, er man ikke fornøyd med prisen nettbil tilbyr takker man bare nei og henter bilen sin hjem igjen! Så det eneste du taper på å prøve der er to-tre dager uten tilgang til bilen din 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå