AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 De tar utgangspunkt i en utdatert forestilling om at menn har bedre råd. De tildeler menn en rolle som forsørger. Er ikke det litt som at menn skal kreve at kvinnen vasker opp hjemme? Det mener jeg. Anonymkode: caee1...8e0 13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De tar utgangspunkt i en utdatert forestilling om at menn har bedre råd. De tildeler menn en rolle som forsørger. Er ikke det litt som at menn skal kreve at kvinnen vasker opp hjemme? Det mener jeg. Anonymkode: caee1...8e0 Faktisk litt enig her. Det er en eldgammel forestilling, og om en faktisk ønsker reell likestilling betaler en for seg selv. Når det er sagt spanderer jeg gjerne første date om jeg tok initiativ og vi har det hyggelig. Anonymkode: c9473...c41 11
Hanna! Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Ja, jeg mener at det er sexistisk. Det tilsvarer menn som forventer at en dame som er velstelt og lager mat. Men dette er ikke den verste formen for sexisme heller. 7
Milky Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Den som inviterer til date er den som betaler, hvertfall i mitt hode 9
Gjest På druen Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Ja det synes jeg. Har aldri skjønt greia. Synes det er gammeldags.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Jeg tror mannen har godt av å betale. Det er altfor incel å la være. Anonymkode: ac20f...aa6 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Er en måte å luke ut folk på. Jeg vet jeg er generøs, men har vært borti så mange gjerrige menn at jeg nå tar det som et stort pluss hvis han betaler. Var enig med deg før, men innsett at det handler om å investere i datingen. Om han gjør det eller ikke. Å betale viser at du tar dating litt mer seriøst. Anonymkode: 41333...910 6
Entern Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 (endret) Det er i alle fall veldig gammeldags, hørende hjemme på den tiden da kvinnen lagde mat og mannen tjente penger, eller der omkring. På den annen side blir det helt feil hvis kvinnen betaler... Endret 22. november 2021 av Entern 1
Mønepanne Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Jeg syns det er gammeldags. Det er også temmelig ironisk at noen som forventer at daten skal betale hele regningen kaller andre gjerrig. 7
Fluefisker1 Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er en måte å luke ut folk på. Jeg vet jeg er generøs, men har vært borti så mange gjerrige menn at jeg nå tar det som et stort pluss hvis han betaler. Var enig med deg før, men innsett at det handler om å investere i datingen. Om han gjør det eller ikke. Å betale viser at du tar dating litt mer seriøst. Anonymkode: 41333...910 Hvordan investerer du i datingen da? Jeg vet at jeg er generøs også, og betaler gjerne på første date. Har vært borti noen gjerrige kvinner, da, som gjør alt for å slippe å betale både på date 1, 2 og 3. Skikkelig turn-off, snylting. De blir luket bort fort. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): De tar utgangspunkt i en utdatert forestilling om at menn har bedre råd. De tildeler menn en rolle som forsørger. Er ikke det litt som at menn skal kreve at kvinnen vasker opp hjemme? Det mener jeg. Anonymkode: caee1...8e0 Får lyst til å nevne også at dette ikke har vært en reellt problem for meg. Jeg har sikkert vært på 200+ dater i livets løp og så og si aldri har det virket som at hun forventer at jeg betaler alt. Det har gjerne vært "jeg tar denne runden", "du tar neste". Et ryddig opplegg som ikke blir kleint for noen. Det virker som de fleste jenter (som jeg har truffet) ville synes det er ubehagelig om jeg betaler alt. Da kan det være lett for dem å tenke at de skylder meg noe. En situasjon de ikke vil være i. Noe de forøvrig ikke hadde gjort. Du ser mange TikToks fra kvinner som lurer på hvor gentlemennene har tatt veien og med en viss kravmentalitet. Disse har ikke jeg truffet, men de finnes sikkert. Om det ikke er et spill for galleriet. Faktum er at dette ikke har gjenspeilet datingvirkeligheten for meg. 95% av jentene jeg har truffet har vært ålreite og ryddige på denne kanten uten forventningen av å bli behandlet som en prinsesse på en pidestall på første date. Kun to likestilte mennesker som treffes på en første date for å bli kjent. Anonymkode: c9473...c41 7
Traktor Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 Hanna! skrev (51 minutter siden): Det tilsvarer menn som forventer at en dame som er velstelt Er det sexistisk å forvente at noen er velstelt? 3
Traktor Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er en måte å luke ut folk på. Jeg vet jeg er generøs, men har vært borti så mange gjerrige menn at jeg nå tar det som et stort pluss hvis han betaler. Var enig med deg før, men innsett at det handler om å investere i datingen. Om han gjør det eller ikke. Å betale viser at du tar dating litt mer seriøst. Anonymkode: 41333...910 Mens du selv skal ikke investere noe i datingen, eller vise at du tar dating litt mer seriøst, ved å betale for deg selv? Endret 22. november 2021 av Traktor 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 Å forvente at menn betaler, eller at menn inviterer, er selvsagt "sexistisk" Anonymkode: a1f82...8bc 3
Gjest irkan90 Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 56 minutter siden, Milky said: Den som inviterer til date er den som betaler, hvertfall i mitt hode Tilsynelatende grei løsning, til vi innser at "den som inviterer" så og si alltid er menn (og det forventes). Blir som en russisk dukke det her. Lag på lag 😄
Milky Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 irkan90 skrev (6 minutter siden): Tilsynelatende grei løsning, til vi innser at "den som inviterer" så og si alltid er menn (og det forventes). Blir som en russisk dukke det her. Lag på lag 😄 det er jo bare å ikke invitere om du ikke vil betale🤣 tror ikke folk er så veldig interessert i hverandre om man ikke er villig til å betale en date 1
ClausSaus Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): De tar utgangspunkt i en utdatert forestilling om at menn har bedre råd. De tildeler menn en rolle som forsørger. Er ikke det litt som at menn skal kreve at kvinnen vasker opp hjemme? Det mener jeg. Anonymkode: caee1...8e0 Kommer an på. Første date? Uaktuelt. Hun har ikke på det tidspunkt nådd et nivå der det kommer på tale for meg å tre inn i noen slags "forsørgerrolle" – enten reell eller simulert. Gift i 20 år? Klart jeg spanderer på konemor! Noe må hun jo ha igjen for innsatsen… 😏 Endret 23. november 2021 av ClausSaus 1
Gjest irkan90 Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 4 minutter siden, Milky said: det er jo bare å ikke invitere om du ikke vil betale🤣 tror ikke folk er så veldig interessert i hverandre om man ikke er villig til å betale en date Joda, men da svarte du jo strengt tatt ikke på spørsmålet 😉 du bare flyttet det til: "er kvinner som forventer at mannen inviterer til date, sexistiske?" Selv om jeg trives å spille rollen min er jeg ufattelig mye mer interessert i en dame som vet hva hun vil og gir faen i kjønnsroller. Det finnes ingenting som er mere turnoff enn passive damer (og menn).
Milky Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 irkan90 skrev (4 minutter siden): Joda, men da svarte du jo strengt tatt ikke på spørsmålet 😉 du bare flyttet det til: "er kvinner som forventer at mannen inviterer til date, sexistiske?" Selv om jeg trives å spille rollen min er jeg ufattelig mye mer interessert i en dame som vet hva hun vil og gir faen i kjønnsroller. Det finnes ingenting som er mere turnoff enn passive damer (og menn). Jeg svarte på spørsmålet. Den som inviterer betaler. Om kvinnen bsre venter på å bli invitert og ikke tar initiativ blir det fort ingen date heller.. det går begge veier
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #20 Skrevet 22. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Er en måte å luke ut folk på. Jeg vet jeg er generøs, men har vært borti så mange gjerrige menn at jeg nå tar det som et stort pluss hvis han betaler. Var enig med deg før, men innsett at det handler om å investere i datingen. Om han gjør det eller ikke. Å betale viser at du tar dating litt mer seriøst. Anonymkode: 41333...910 Men er ikke alle som har stor nok trygd til å kunne punge ut hva som helst på date heller. En kaffe og en vaffell med brunost koster nesten hundre kroner. Med en snikkers rett etterpå blir det fort penger av det. Anonymkode: f3875...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå