AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Del Skrevet 22. november 2021 I helgen skulle jeg ta litt bilder til julekort. Pynta ungene fint og la frem klær til stesønnen og ba han skifte men da forklarte han at han ikke ville være med på årets julekort. Han er 11 år og virkelig gammel nok til å ta det valget selv og jeg respekterer det. Men hvordan ville dere ha oppfattet det om dere fikk julekort fra familie der alle barna ikke er med? Alle vet at julekort og fotografering er min hobby så det blir veldig tydelig at bare våre barn er med på bildet og ikke hans sønn. Lurt å skrive på et hjørne at han ikke vil være med på bilde, eller? Julekort med bilde er blitt en tradisjon som jeg gjerne vil fortsette med, og i år vil jeg virkelig få sendt ut ettersom vi har hatt en familieforøkelse under 2021 og dette skulle egentlig ha blitt det første bilde av hele søskenflokken i finstasen Anonymkode: e2a1b...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Del Skrevet 22. november 2021 Det går jo an å skrive "God jul fra Trine, Per, Max, Mina og Sander (som ikke ville fotograferes i år) eller noe sånt. Anonymkode: 6360b...32b 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Del Skrevet 22. november 2021 Hvorfor MÅ dere absolutt sende familiebilder som julekort da? Kan dere ikke heler kjøpe skikkelige julekort? De blir jo kastet over jul allikevel. Anonymkode: 06ae3...d28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor MÅ dere absolutt sende familiebilder som julekort da? Kan dere ikke heler kjøpe skikkelige julekort? De blir jo kastet over jul allikevel. Anonymkode: 06ae3...d28 For meg er julekort med bilde skikkelige julekort! Jeg syntes selv det er morsomt å få julekort med bilder på ☺️ Jeg vet at mamma, svigerinnen min og svigermor sparer på julekortene for det er de som står oss nærmest og jeg sparer på julekortene vi får av svigerinnen. Min mamma har selv sendt julekort med bilde siden 80-tallet når storebror ble født til vi selv stiftet familie og det er morsomt å titte på julekortene gjennom årene som mamma har limt inn i album ☺️ Anonymkode: e2a1b...f03 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Del Skrevet 22. november 2021 Enig. Julekort er skikkelig kjedelig å få. Kaster de med en gang. Anonymkode: e6c73...b4c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Enig. Julekort er skikkelig kjedelig å få. Kaster de med en gang. Anonymkode: e6c73...b4c Og jeg synes det er veldig koselig! Får ikke så mange nå lengre dessverre😌 Anonymkode: 23581...558 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Del Skrevet 22. november 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Julekort er skikkelig kjedelig å få. Kaster de med en gang. Anonymkode: e6c73...b4c Herregud for noen folk! ‘Kjedelig’, faktisk. Hva forventer du da, et flaxlodd? Julekort med bilder og noen ord er kjempekoselig å få, jeg henger dem opp og tar faktisk vare på noen av dem. Jeg syns første anonym hadde et fint forslag, alle har forståelse for det. Anonymkode: e4f05...b56 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 22. november 2021 #8 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor MÅ dere absolutt sende familiebilder som julekort da? Kan dere ikke heler kjøpe skikkelige julekort? De blir jo kastet over jul allikevel. Anonymkode: 06ae3...d28 Det er vel ikke sikkert at folk kaster dem. Jeg prøver å ta vare på julekortene, spesielt de med bilder, det er alltid så kjekt når man finner dem igjen etter noen år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Enig. Julekort er skikkelig kjedelig å få. Kaster de med en gang. Anonymkode: e6c73...b4c Det gjør vi også, men vi tar vare på de skikkelig julekortene. Disse har vi samlet på i mange år. Anonymkode: 06ae3...d28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Del Skrevet 22. november 2021 Litt annerledes situasjon her. Jeg har to barn med to forskjellige fedre. Min nye manns familie er totalt uinteressert i barnet fra mitt tidligere forhold, så de får julekort med bilde av bare yngstemann. Min familie får julekort med bilder av begge. Anonymkode: 78ddc...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg ville ikke skrevet rett ut at han ikke ønsket å være med på bildet. Tegn ansikt på en ballong for å symbolisere han, og skriv noe om at han var opptatt med gavekoordinering med nissen eller noe sånt. Anonymkode: 5429f...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville ikke skrevet rett ut at han ikke ønsket å være med på bildet. Tegn ansikt på en ballong for å symbolisere han, og skriv noe om at han var opptatt med gavekoordinering med nissen eller noe sånt. Anonymkode: 5429f...ced Dette hadde jeg syntes var veldig rart. Da ville jeg heller skrevet at han ikke ville være med. Jeg tror kanskje jeg hadde droppet å sende julekort ut til mange dersom ett av barna ikke ville være med. Vi har en på 15 år som ikke har lyst- og da har vi bare droppet hele julekortet. Ett alternativ er å et et julekort med flere ulike bilder på- der han er med på ett av de. Kanskje han synes det er ok å være med på julekort om det er et bilde fra i sommer? Evt et bilde der han er i aktivitet (f.eks spiller fotball eller driver med idrett)? Anonymkode: 668ff...70c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt annerledes situasjon her. Jeg har to barn med to forskjellige fedre. Min nye manns familie er totalt uinteressert i barnet fra mitt tidligere forhold, så de får julekort med bilde av bare yngstemann. Min familie får julekort med bilder av begge. Anonymkode: 78ddc...01d Jeg er målløs! Anonymkode: 32d1c...3c1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt annerledes situasjon her. Jeg har to barn med to forskjellige fedre. Min nye manns familie er totalt uinteressert i barnet fra mitt tidligere forhold, så de får julekort med bilde av bare yngstemann. Min familie får julekort med bilder av begge. Anonymkode: 78ddc...01d Fatter ikke at du aksepterer det. Jeg har også barn både med tidligere og ny ektefelle, og hadde familien til mannen min vært så uinteressert i mitt første barn at hen ikke kunne være med på julekortet engang hadde de måttet klare seg uten særlig mye kontakt med noen av oss. Heldigvis er mannen min helt tydelig på at vi har TO barn i familien vår. TS: for min del hadde det vært uaktuelt å ikke ha med alle ungene, så jeg hadde vært villig til å gå langt i å bestikke ham for å få ham med. Om det absolutt ikke gikk, ville jeg skrevet noe ala det en annen foreslo i parentes. Anonymkode: 8268e...63a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Del Skrevet 22. november 2021 Julekortas tid er forbi Anonymkode: f623e...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg ville oppfatta det som veldig, veldig rart. Du kan da ikke ta bilder av barna eller familien til kort, også er ikke alle med? Etter at min eldste bikka 12, har det tradisjonelle bildet av barna blitt tatt bakfra på skøyter, langt inni skogen med flott natur, litt på avstand, fine bilder og godkjent av eldste. Skulle jeg tatt bilder av lillesøstra med nisselue som poserer som bare det istedet? Anonymkode: d44ef...c68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg hadde ikke sendt ut julekort uten alle ungene, så hadde fått far til å overtale/tvinge. Bilde tatt bakfra var et godt tips Anonymkode: d0484...eb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Del Skrevet 22. november 2021 Skjønner godt at du vil ta og sende bilder av de yngre barna. Hvorfor skal ikke ts og hennes familie få ha denne gleden, selv om ett av barna ikke ønsket delta? Skriv som en ab over foreslo. God jul fra Per (som ikke ville fotograferes i år), Pål og Espen Anonymkode: 638d9...f40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS: for min del hadde det vært uaktuelt å ikke ha med alle ungene, så jeg hadde vært villig til å gå langt i å bestikke ham for å få ham med. Om det absolutt ikke gikk, ville jeg skrevet noe ala det en annen foreslo i parentes. Gutten har aldri trivdes noe særlig foran kameraet. Han er en søt gutt men er vanskelig å få bilder av (akkurat som faren sin), tror dessverre hans mamma har påminnet han mye om dette sånn at det ikke er noe hyggelig å ta bilder lenger. Jeg har en utdannelse innen fotografi og jeg bruker utdannelsen min litt i jobben men er ikke fotograf til yrket. Derfor er dette en hobby jeg syntes er svært morsom og julebildene er noe vi ofte gjør noe ut av som jeg tar meg ekstra tid med. Både fotografering og redigering. Vi har bestikket i flere år men i år satt han seg helt på bakbeina og nekter. Faren hans syntes vi bare skulle bruke portretter av barna så alle barna blir med og ta et gammelt bilde av han men gutten vil virkelig ikke. Selvom vi bruker et gammelt bilde... Anonymkode: e2a1b...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 23. november 2021 #20 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Litt annerledes situasjon her. Jeg har to barn med to forskjellige fedre. Min nye manns familie er totalt uinteressert i barnet fra mitt tidligere forhold, så de får julekort med bilde av bare yngstemann. Min familie får julekort med bilder av begge. Anonymkode: 78ddc...01d Men de vet vel om at det andre barnet eksisterer? Jeg hadde ikke giddet å tilpasse julekortene sånn. Det får da være måte på, har de gitt uttrykk for at de ikke ønsker bilde av begge? Jeg ser jo hva du skriver, men hva er tanken bak her? Skal du "skåne" dem fra et julekort med et barn de ikke er direkte i slekt med, eller? Dere er jo en familie, uansett hva andre måtte synes, så da synes jeg det er naturlig at også julekortene reflekterer dette. Hvis jeg hadde vært fått et julekort fra en familie der en manglet på bildet (uten at det blir kommentert i teksten) hadde jeg jo lurt litt, uansett hva slags forhold jeg hadde til familiemedlemmene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå