AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Jeg flyttet til en ny by og begynte på min nåværende arbeidsplass for rundt 1 år siden. Jeg innså ganske tidlig at jobben ikke var helt det jeg så etter, men jeg har aldri gått aktivt inn for å søke etter nye jobber. For en stund siden ble det utlyst en stilling som jeg virkelig anså som drømmejobben min, og som jeg derfor søkte på. Jeg ble innstilt som kandidat nr 2, men fikk en veldig god tone med sjefen der og vi fortsatte å holde kontakt. Jeg ble etterhvert tilbudt et vikariat med sluttdato en gang i 2023, men med gode muligheter for fast ansettelse etter dette. Ettersom jeg anser dette som en drømmejobb, og et springbrett videre i karrieren min mtp erfaring, takket jeg ja til vikariatet. Det var dog ikke veldig populært på min nåværende arbeidsplass at jeg sa opp stillingen min, og jeg har bla. fått noen litt kjipe kommentarer fra kollegaer som synes det var dårlig av meg å si opp etter «kun» 1 år. Grunnet dette har jeg ikke turt å si at det er et vikariat jeg har takket ja til.. Jeg føler allerede jeg har måtte forsvare meg for valget, og jeg orket ikke å i tillegg måtte forklare hvorfor jeg valgte å si opp en fast jobb mot noe mer ustabilt.. Nå har jeg litt dårlig samvittighet og føler jeg gjør noe «galt». Jeg har aldri løyet til dem, jeg har bare unnlat å fortelle at jeg går av til fordel for et vikariat. Har min nåværende arbeidsplass rett til å få vite dette? Jeg kommer ikke til å ønske meg tilbake her noen gang. Jeg er midt i oppsigelsestiden min nå, og kjenner en del på samvittigheten i hverdagen. Anonymkode: 9a92a...fb7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Ditt liv, ditt valg. Ingenting å forsvare, hvorfor ikke ta en mulighet du drømmer om, som kanskje leder videre til noe enda bedre? Anonymkode: 92cee...091 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg flyttet til en ny by og begynte på min nåværende arbeidsplass for rundt 1 år siden. Jeg innså ganske tidlig at jobben ikke var helt det jeg så etter, men jeg har aldri gått aktivt inn for å søke etter nye jobber. For en stund siden ble det utlyst en stilling som jeg virkelig anså som drømmejobben min, og som jeg derfor søkte på. Jeg ble innstilt som kandidat nr 2, men fikk en veldig god tone med sjefen der og vi fortsatte å holde kontakt. Jeg ble etterhvert tilbudt et vikariat med sluttdato en gang i 2023, men med gode muligheter for fast ansettelse etter dette. Ettersom jeg anser dette som en drømmejobb, og et springbrett videre i karrieren min mtp erfaring, takket jeg ja til vikariatet. Det var dog ikke veldig populært på min nåværende arbeidsplass at jeg sa opp stillingen min, og jeg har bla. fått noen litt kjipe kommentarer fra kollegaer som synes det var dårlig av meg å si opp etter «kun» 1 år. Grunnet dette har jeg ikke turt å si at det er et vikariat jeg har takket ja til.. Jeg føler allerede jeg har måtte forsvare meg for valget, og jeg orket ikke å i tillegg måtte forklare hvorfor jeg valgte å si opp en fast jobb mot noe mer ustabilt.. Nå har jeg litt dårlig samvittighet og føler jeg gjør noe «galt». Jeg har aldri løyet til dem, jeg har bare unnlat å fortelle at jeg går av til fordel for et vikariat. Har min nåværende arbeidsplass rett til å få vite dette? Jeg kommer ikke til å ønske meg tilbake her noen gang. Jeg er midt i oppsigelsestiden min nå, og kjenner en del på samvittigheten i hverdagen. Anonymkode: 9a92a...fb7 Se under: AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ditt liv, ditt valg. Ingenting å forsvare, hvorfor ikke ta en mulighet du drømmer om, som kanskje leder videre til noe enda bedre? Anonymkode: 92cee...091 Dette! Drit i din nåværende arbeidsgiver. Sånn er livet for arbeidsgivere verden over. Folk forsvinner og man må hente inn nye arbeidstakere. Du er hovedaktør i ditt liv og ingen andre. Kjør på! Ønsker deg masse lykke til i den nye stillingen din Anonymkode: a5f6d...cd2 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Takk dere over! Jeg vet til syvende og sist at jeg overtenker, og at i det lange løp er dette no big deal. Men dere synes ikke jeg at jeg bør være ærlig om at det er et vikariat jeg går til? Det har jo null å si for min nåværende arbeidsplass, bare litt rart om det kommer frem ved en senere anledning at jeg ikke la alle korta på bordet. Anonymkode: 9a92a...fb7 1
Dråpe Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Du trenger ikke å fortelle nåværende arbeidsgiver hvilken jobb du skal over i - det er din privatsak. Og om noen kollegaer finner ut at du går over i et vikariat så sier du som det er, at den nye jobben er et steg videre/et bein innenfor det du ønsker å fortsette med. Og faller det seg naturlig, kan du jo også si at du opplevde å få negative reaksjoner på at du skulle bytte jobb og derfor ikke følte for å dele dette med dem. Lykke til i ny jobb! 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Hvordan ordnet du referanser? Anonymkode: d33ff...700
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan ordnet du referanser? Anonymkode: d33ff...700 Brukte referanser fra tidligere arbeidsgivere Anonymkode: 9a92a...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Dråpe skrev (12 minutter siden): Du trenger ikke å fortelle nåværende arbeidsgiver hvilken jobb du skal over i - det er din privatsak. Og om noen kollegaer finner ut at du går over i et vikariat så sier du som det er, at den nye jobben er et steg videre/et bein innenfor det du ønsker å fortsette med. Og faller det seg naturlig, kan du jo også si at du opplevde å få negative reaksjoner på at du skulle bytte jobb og derfor ikke følte for å dele dette med dem. Lykke til i ny jobb! Takk! 🙂 Anonymkode: 9a92a...fb7
Duff Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Du har gjort ett riktig valg, jobben din har ingenting med å vite noe mer enn at du slutter.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg flyttet til en ny by og begynte på min nåværende arbeidsplass for rundt 1 år siden. Jeg innså ganske tidlig at jobben ikke var helt det jeg så etter, men jeg har aldri gått aktivt inn for å søke etter nye jobber. For en stund siden ble det utlyst en stilling som jeg virkelig anså som drømmejobben min, og som jeg derfor søkte på. Jeg ble innstilt som kandidat nr 2, men fikk en veldig god tone med sjefen der og vi fortsatte å holde kontakt. Jeg ble etterhvert tilbudt et vikariat med sluttdato en gang i 2023, men med gode muligheter for fast ansettelse etter dette. Ettersom jeg anser dette som en drømmejobb, og et springbrett videre i karrieren min mtp erfaring, takket jeg ja til vikariatet. Det var dog ikke veldig populært på min nåværende arbeidsplass at jeg sa opp stillingen min, og jeg har bla. fått noen litt kjipe kommentarer fra kollegaer som synes det var dårlig av meg å si opp etter «kun» 1 år. Grunnet dette har jeg ikke turt å si at det er et vikariat jeg har takket ja til.. Jeg føler allerede jeg har måtte forsvare meg for valget, og jeg orket ikke å i tillegg måtte forklare hvorfor jeg valgte å si opp en fast jobb mot noe mer ustabilt.. Nå har jeg litt dårlig samvittighet og føler jeg gjør noe «galt». Jeg har aldri løyet til dem, jeg har bare unnlat å fortelle at jeg går av til fordel for et vikariat. Har min nåværende arbeidsplass rett til å få vite dette? Jeg kommer ikke til å ønske meg tilbake her noen gang. Jeg er midt i oppsigelsestiden min nå, og kjenner en del på samvittigheten i hverdagen. Anonymkode: 9a92a...fb7 Har de ingenting med. Anonymkode: ac798...b39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå