AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Det er mange barnløse som ønsker seg barn. Skulle ønske jeg kunne hjelpe dem, enten med å være surrogat eller med adopsjon. Det har ikke noe å si om det er par, enslig mor eller enslig far, jeg vil hjelpe. Er det umoralsk å adoptere bort barn rett etter fødsel? Er det galt for barnet? Jeg er i 20 årene, men har ikke egne barn så da er jeg ikke kandidat for surrogati. Er det galt av meg å tenke slik? Å bære barn i magen og føde dem, men gi dem bort til andre som ønsker dem mer? Jeg er glad i barn og liker å være med dem, men har ikke lyst på egne barn. Synes dere jeg er unormal? Dette er ikke en kontaktannonse, det er for å vite deres meninger om dette. Anonymkode: 5640c...445 2
Hannah80 Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Hva er motivet for å ofre (liv) og helse for å hjelpe barnløse? Ja, det høres merkelig ut;) 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Syns du høres nydelig ut jeg ♥ Anonymkode: 9ed69...b7e 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Hannah80 skrev (8 minutter siden): Hva er motivet for å ofre (liv) og helse for å hjelpe barnløse? Ja, det høres merkelig ut;) Empati? Å bære fram et barn som blir adoptert bort er uansett en tøff sak. Men det går an å donere egg 😊 Anonymkode: 0d54f...8e9 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Heh. Det eneste som nesten gjør det verdt å gå gravid og føde er jo barnet man får ha. Anonymkode: 396b3...8d6 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det umoralsk å adoptere bort barn rett etter fødsel? Er det galt for barnet? Anonymkode: 5640c...445 Ja, dessverre synes jeg det. Barnet kan komme til gode mennesker, men det er noe spesielt med å kunne speile seg i hverandres likheter (i personlighet). Min partner er adoptert. Det er lett å se at h*n er tilfeldig plassert med adoptivfamilien, men er helt lik biologisk far. H*n burde aldri vært atskilt fra faren sin i oppveksten, men var uvanlig heldig med adoptivfar. Om noen gjorde det mot h*n med vilje, ville jeg sagt det var veldig galt. Anonymkode: 82c91...05e 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Jeg hadde gladelig gitt vekk overskuddsegg fra Ivf hvis det hadde vært lov. Dette fordi jeg har kjent ufrivillig barnløshet på kroppen i mange år selv.. Anonymkode: 67139...0b7 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Barn et ikke varer som skal produseres. Anonymkode: 4db16...910 15
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Siden du ikke har barn tar jeg deg heller for å være naiv og mangle innsikt. Når du får ditt første barn og vært gjennom fleste svangerskap og fødsel vil du føle at et barn er ikke noe man gir vekk eller selger til fremmede som en gave eller vare. Surrogati er kvinnefiendtlig Anonymkode: fee16...c63 16
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 Jeg er enig at barn ikke skal selges og kjøpes da de ikke er varer. Ser at noen nevner eggdonasjon. Det vil jeg ikke da det er veldig skadelig for kvinnens egne reproduktive helse. Det er mange som vil adoptere barn. Og det er mange barn som vil bli adoptert, men aldri blir det. Er det galt av meg å hjelpe den ene med å få nyfødte barn, men ikke ta inn et barn jeg selv kan adoptere? Er det galt av meg å bli gravid for å kunne adoptere barnet bort? Er det ulovlig? Bør jeg heller sterilisere meg? Anonymkode: 5640c...445 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er enig at barn ikke skal selges og kjøpes da de ikke er varer. Ser at noen nevner eggdonasjon. Det vil jeg ikke da det er veldig skadelig for kvinnens egne reproduktive helse. Det er mange som vil adoptere barn. Og det er mange barn som vil bli adoptert, men aldri blir det. Er det galt av meg å hjelpe den ene med å få nyfødte barn, men ikke ta inn et barn jeg selv kan adoptere? Er det galt av meg å bli gravid for å kunne adoptere barnet bort? Er det ulovlig? Bør jeg heller sterilisere meg? Anonymkode: 5640c...445 Alternativet til å gi bort barn trenger ikke være å sterilisere seg. Og hvis du ikke ønsker egne barn hvorfor er du da bekymret for egen reproduktive helse? Det er vel ikke forbudt å adoptere bort et biologisk barn i Norge, men det er etisk betenkelig å gå inn for å gi bort et barn. Du må ikke undervurdere utfordringene det er å bli adoptert bort. Å få vite at din biologiske mor ikke ville ha deg, og ikke brydde seg om deg i det hele tatt kan potensielt være veldig vanskelig å tåle. Å bli gravid endrer ofte noe hos den som blir gravid. Det er vanskelig å ikke bli knyttet til barnet. Jeg tror de færreste klarer å gå gravid og føde uten at de blir knyttet til barnet. Anonymkode: f6ec1...9c7 13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alternativet til å gi bort barn trenger ikke være å sterilisere seg. Og hvis du ikke ønsker egne barn hvorfor er du da bekymret for egen reproduktive helse? Det er vel ikke forbudt å adoptere bort et biologisk barn i Norge, men det er etisk betenkelig å gå inn for å gi bort et barn. Du må ikke undervurdere utfordringene det er å bli adoptert bort. Å få vite at din biologiske mor ikke ville ha deg, og ikke brydde seg om deg i det hele tatt kan potensielt være veldig vanskelig å tåle. Å bli gravid endrer ofte noe hos den som blir gravid. Det er vanskelig å ikke bli knyttet til barnet. Jeg tror de færreste klarer å gå gravid og føde uten at de blir knyttet til barnet. Anonymkode: f6ec1...9c7 Vet du hva. Du har mange gode poeng. Jeg må tenke på dette. Jeg har lyst på egne barn en dag, bare ikke nå. Anonymkode: 5640c...445 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 At du «orker» tanken av å gi bort ditt «eget» barn er jo veldig sjeldent. Uansett grunn tenker jeg da….For meg personlig er det døden. Kansje jeg er et svakt menneske? Anonymkode: cc448...38b 3
Honey Dew Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 Det finnes nok barn i verden som trenger nye foreldre. En trenger ikke lage flere. 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg hadde gladelig gitt vekk overskuddsegg fra Ivf hvis det hadde vært lov. Dette fordi jeg har kjent ufrivillig barnløshet på kroppen i mange år selv.. Anonymkode: 67139...0b7 Ja, men det blir noe annet tenker jeg. Da har du allerede gått igjennom prosessen. Anonymkode: 396b3...8d6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 Dere som tar så lett på produsere unger med donoregg / sædceller - Se dette om han som har opptil 600 halvsøsken : https://tv.nrk.no/se?v=KOID23000020 Anonymkode: d1b7b...608 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 Jeg synes ikke noe om surrogati. Å sette barn til verden med intensjon om å "oppfylle drømmen til barnløse" aka selge babyen, når det allerede finnes barnehjem med allerede fødte barn som har blitt FORLATT, og som sårt trenger gode omsorgspersoner i livet, da synes jeg det blir fryktelig dumt at du, som en potensielt god mor, skal gi bort barnet ditt til noen som fint kunne ha adoptert et trengende barn. Makan. Nei. Bare nei. Tanken er sikkert god, men tenk på barna først, det er de som et de uskyldige her og de har ALDRI bedt om å bli født. Voksne som snakker om å glede hverandre, gi hverandre livets gaver, oppfylle drømmen om å bli foreldre, ved å produsere et liv. Nei, redd heller et liv. Anonymkode: dd5d9...743 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som tar så lett på produsere unger med donoregg / sædceller - Se dette om han som har opptil 600 halvsøsken : https://tv.nrk.no/se?v=KOID23000020 Anonymkode: d1b7b...608 Det blir moro om en av disse begynner å date uten å ane om det er halvbroren. Ser for meg mange med spesielt lange halser eller skeive neser fremover. Anonymkode: dd5d9...743 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): At du «orker» tanken av å gi bort ditt «eget» barn er jo veldig sjeldent. Uansett grunn tenker jeg da….For meg personlig er det døden. Kansje jeg er et svakt menneske? Anonymkode: cc448...38b Nei, du er et vanlig menneske med følelser. Det er biologisk 0 ville ta seg av sitt eget barn. Hormonene som produseres både i svangerskapet og fødselen, barseltårer og at babyen finner puppen selv etc.. Om man er egnet er en annen ting. Om man vet at barnet har det bedre et annet sted, er man rimelig sterk om man innser det og sier ifra sjøl, men det mest naturlige er jo at mor tar seg av eget barn. Anonymkode: dd5d9...743 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #20 Skrevet 22. november 2021 Hva er det som stopper deg fra å tilby deg å bli inseminert med sperm fra et barnløst par? Dette er ikke ulovlig i Norge, det er bare ulovlig å hjelpe deg med det. Etterpå kan dere ordne med adopsjon. Anonymkode: 76769...56f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå