Gå til innhold

Foreldelsesfrist nybygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overtok en leilighet for snart 3 år siden, og nå sier styret at det er fare for at reklamasjoner foreldes etter 3 år. Fordi om utbygger ikke har gjort noen ting med feil og mangler. Hva da om jeg klager på noe i dag, som oppsto i dag? Kan jeg risikere at dette foreldes om om 3 uker? Jeg trodde jeg hadde 5 års foreldelsesfrist. Det står ingenting i kontrakten min om 3 års foreldelse. Der står det 5 års reklamasjonsrett.

Anonymkode: e8e0f...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bustadsoppføringslova som gjelder ved nybygg. Men styret sier at også foreldelsesloven gjelder. Og den sier visst nok 3 år. Det dukker jo opp feil hele tiden, så litt krise om det jeg reklamerer på i dag, plutselig ikke er gyldig lengre om 2 uker. Utbygger er ikke akkurat speedy.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er bustadsoppføringslova som gjelder ved nybygg. Men styret sier at også foreldelsesloven gjelder. Og den sier visst nok 3 år. Det dukker jo opp feil hele tiden, så litt krise om det jeg reklamerer på i dag, plutselig ikke er gyldig lengre om 2 uker. Utbygger er ikke akkurat speedy.

Beklager, forvekslet lovene.

Men jeg skjønner ikke hvorfor styret sier foreldelsesloven (Lov om foreldelse av fordringer) gjelder. Hva slags fordringer er det snakk om i dette tilfelle? Reklamasjon er ikke en fordring.

Anonymkode: 49262...9af

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...