Gå til innhold

Noen andre som er helt utkjørt etter jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som sykepleier på sykehjem i 2-delt turnus. Når jeg er ferdig på jobben er jeg helt utslitt, det verker i kropp og hode. Jeg gjør husarbeid, lager middag osv men føles ut som jeg skal besvime av lite energi. Noen andre som har det slik? Jeg har null sosialt liv da jobben tar all energi. Det er ikke noe  alternativ å bli sykemeldt, jeg ønsker å jobbe men plages altså av altfor lite energi. Har jeg fridager er jeg aktiv og går tur og spiser helt normalt kosthold. Noen andre som ikke mestrer noe annet en jobben her i livet? Føler meg som en skikkelig taper. 

Anonymkode: 11527...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg over: glemte å si at alle blodprøver er helt normale. Ingen vitaminmangel  eller problemer med stoffskifte. 

Skrevet

Jobber også som sykepleier, todelt turnus i HDO, har i tillegg ibs som bare blir verre og verre. Mistenker det er stort sett stressrelatert, da jeg får bedring når jeg er sykmeldt. Trenger en "timeout" når smertene blir som verst. 

Så føler det likedan som deg. Har vært på dagvakt idag, spiste litt lett middag når jeg kom hjem, og sov en time på sofaen. Dette er normalen. 

Bare å sende en pm hvis du vil prate litt. Virker som vi har det ganske likt. 😅

Skrevet

Jeg vet om flere i helseyrket som har det slik du beskriver. Det er en skam. Skulle ønske dere kunne få en bedre arbeidshverdag!

Jeg har hatt ulike jobber opp igjennom livet og vært ganske sliten jeg også til tider. Perioder der jeg bare går rett hjem og legger meg og er takknemlig for at jeg ikke har barn å ta meg av. Heldigvis er det bare periodevis, aldri over lengre tid. Det hadde jeg ikke klart.

Anonymkode: 31628...55a

• Liker 2
Skrevet

Kan det være turnus som sliter deg ut?  Jeg har i alle år jobbet med svært krevende brukere (utviklingshemmede autister) og i mange år jobbet jeg turnus i bolig. Da var jeg mye mer sliten enn nå som jeg jobber på dagsenter med samme brukergruppe 😊  Da jeg jobbet turnus slet jeg med å få søvn nok mellom sein- og tidligvakt, det var stressende å prøve å bytte vakter, fikk aldri faste rutiner på ting, og måtte jobbe en del overtid.  Å bare jobbe dagtid er som en drøm i forhold, selv om brukerne er like krevende.

Anonymkode: a1cf9...2d8

Skrevet

For meg handler alt om fysisk form.

Får jeg inn 4-5 løpeøkter i uka har jeg overskudd. Også fordi jeg sover bedre da. 

Men om jeg først detter av treningen er alt tungt, og det også vanvittig krevende å komme i gang igjen, da det siste du har energi til er dørstokkmila, og løpetur. 

Anonymkode: 248c9...356

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For meg handler alt om fysisk form.

Får jeg inn 4-5 løpeøkter i uka har jeg overskudd. Også fordi jeg sover bedre da. 

Men om jeg først detter av treningen er alt tungt, og det også vanvittig krevende å komme i gang igjen, da det siste du har energi til er dørstokkmila, og løpetur. 

Anonymkode: 248c9...356

Ikke ts men opplever mye av det samme, dette var et godt tips-skal prøves ut.👏

Anonymkode: 58b69...400

Skrevet

Jeg har det sånn. Jobber klinisk, dagtid. Har lavt stoffskiftet så det gjør nok sitt.

Anonymkode: 60193...373

Skrevet

Jeg er vernepleier og har jobbet to delt turnus i mange år. Det var grusomt. Byttet yrke for å ha energi til barna. 

Anonymkode: 12622...6bf

Skrevet

Jeg vet jeg blir upopulær nå men ; det sitter mye i hodet hvor sliten man er . Det er viktig å fylle på med noe som er positivt, gjør gode ting for deg selv og finn dine frisoner. For meg hjelper det å enten ta en kaffe på cafe, sette meg på en benk ute og bare gjøre ingenting noen minutter eller lignende småting før jeg går hjem. Alle kan finne SINE ting for å balansere. 

Anonymkode: abe8e...cdb

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du kan gå ned litt i stillingsprosent, f.eks. til 80%? Slik at du får tid til å senke skuldrene, hente deg inn og slappe av? Kanskje du får mer energi til å f.eks. orke å møte folk på fritiden da ♥️

Skrevet

Jobber i omsorgsbolig, stort sett på en til en brukere med dyp psykisk utviklingshemming og autisme. Jobben spiser meg fullstendig opp. Orker ingenting før eller etter jobb, og fridagene mine går til å hente meg inn igjen. Hjelper ikke at det er bemanningskrise, vi er utslitte alle sammen og er alltid minst en i minus av ansatte på hver vakt. Virkelig ikke det jeg så for meg som nyutdannet med stor motivasjon for å jobbe. Orker snart ikke mer, og har bare jobbet der i noen mnd. Det er ikke verdig verken for oss ansatte eller brukerne. 

Holder ut fordi det er midlertidig på veien til en annen jobb, fordi jeg trenger pengene og det er viktig for meg å være i jobb. 

Anonymkode: 79bcf...77f

• Liker 1
Skrevet

Ikke helsepersonell, men industriarbeider uten skiftarbeid.

Å kunne gjøre husarbeid etter jobb er en drømmetilværelse for meg, jeg må ofte sette meg ned mens jeg lager middag. Og må velge mellom rask middag og dusj, eller droppe dusj for å lage skikkelig middag.

Anonymkode: 76d70...a72

Skrevet

Er utslitt etter jobb, og må gjerne ta en powernap og sikre meg ~9t søvn på natten. Blir, naturlig nok, svært lite sosialt (har vel ikke sett venner siden sommeren), men så har jeg en skade som krever veldig mye energi. For min del er det verdt det. Etter en stund utenfor arbeidslivet, grunnet nevnte skade, er jeg overlykkelig over å være tilbake.

Kommer til å ha jobb, trening og familieliv som eneste fokus i halvannet-to år framover, slik at jeg har bygd opp en økonomisk plattform som tillater meg å jobbe vesentlig mindre.

Skrevet

Har et annet yrke men kjenner meg litt igjen. 

Anonymkode: d9538...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...