Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gitt gave til veileder på masteroppgaven ? Hva har dere gitt?

Har selvfølgelig takket hen i forordet. Jeg vet ikke om jeg hadde fullført hvis ikke hen hadde støttet og oppmuntret meg.

Jeg ønsker å gi hen noe,men er usikker på hva som er passende

Anonymkode: 3455a...c74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga veilederen min fingern.

Men du gir jo hva du vil..

Anonymkode: 0876d...462

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ga veilederen min fingern.

Men du gir jo hva du vil..

Anonymkode: 0876d...462

Hvis du er helt ferdig og har mottatt sensur kan du jo gi henne en liten julehilsen (en flaske vin for eksempel?) eller noe sånt? Ville sendt den til arbeidsplassen hennes og ikke til privatadressen. Hvis du derimot ikke har fått sensur ville jeg vært VELDIG forsiktig med gaver. De kan i verste fall ses på som bestikkelser! 

Anonymkode: b8c99...f39

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg siterte ab462? Skulle selvsagt sitere Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du er helt ferdig og har mottatt sensur kan du jo gi henne en liten julehilsen (en flaske vin for eksempel?) eller noe sånt? Ville sendt den til arbeidsplassen hennes og ikke til privatadressen. Hvis du derimot ikke har fått sensur ville jeg vært VELDIG forsiktig med gaver. De kan i verste fall ses på som bestikkelser! 

Takk for tips!

Har mottat sensur for lenge siden, men pga. Covid-19 har jeg ikke sett hen på lenge. 

Skriver et kort og kjøper en eske med konfekt, tror ikke hen drikker vin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips!

Har mottat sensur for lenge siden, men pga. Covid-19 har jeg ikke sett hen på lenge. 

Bare gi det adressert til arbeidsplassen. 

Anonymkode: 3dcc5...1e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips!

Et kort og konfekt tenker jeg er fint. Det må ikke være noe som overstiger det man vil betale for konfekt eller blomster. Da vil ikke veileder kunne ta imot gaven.

Anonymkode: b1417...ff3

Skrevet

En takk (ikke gave). Og selvsagt skal vedkommende være nevnt i forordet. 

Anonymkode: db02a...574

Skrevet

Å gi en gave er det samme som en bestikkelse, altså korrupsjon.

Statsansatte har ikke lov til å ta imot gaver. Noen universiteter har likevel en beløpsgrense på hva de kan motta som gaver.

Forholdet kan politianmeldes.

Anonymkode: fdd41...697

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å gi en gave er det samme som en bestikkelse, altså korrupsjon.

Statsansatte har ikke lov til å ta imot gaver. Noen universiteter har likevel en beløpsgrense på hva de kan motta som gaver.

Forholdet kan politianmeldes.

Anonymkode: fdd41...697

Det er stor forskjell på om man gir en gave til veileder når man befinner seg aktivt i veiledningsforholdet og dersom dette forholdet har opphørt. Den lille oppmerksomheten TS ønsker å gi veilederen sin er helt uproblematisk nå som veiledningsforholdet er over. 

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips!

Det høres både helt greit ut, og la meg tilføye: svært hyggelig! Jeg har veiledet bachelorstudenter og gjør det også i år. Jeg har mottatt konfekt og vin kun ved to anledninger og det var hyggelig å bli satt pris på. Hadde jeg mottatt en gave før forholdet var over ville jeg ha gitt tydelig tilbakemelding på akademisk kutyme og takket nei. Jeg vet om kolleger som ville meldt inn slik adferd. 

Poenget er at man må være helt ferdig slik du er. Da er det bare koselig synes ihvertfall jeg. 

Endret av Den Sagnomsuste
Skrevet

Jeg kjøpte en dyr gave til veilederen min etter fullført doktorgrad fordi jeg synes han hadde gjort en utrolig god jobb.

Jeg er fortsatt en fri mann.

Skrevet
Fysikeren skrev (6 timer siden):

Jeg kjøpte en dyr gave til veilederen min etter fullført doktorgrad fordi jeg synes han hadde gjort en utrolig god jobb.

Jeg er fortsatt en fri mann.

Hva har du doktorgrad i, ser deg mye rundt her så hadde vært spennende å høre bakgrunnen din?

Anonymkode: b291d...97a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva har du doktorgrad i, ser deg mye rundt her så hadde vært spennende å høre bakgrunnen din?

Anonymkode: b291d...97a

Jeg har mastergrad i anvendt matematikk, med spesialisering i fluidmekanikk, og doktorgrad i geofysikk.

Skrevet

Veilederen min var et rasshøl for å si det rett ut, bidro ikke med noe annet enn å trekke meg ned gjennom hele prosessen og si jeg kom til å stryke (fikk A). Så der ble det definitivt ingen gave, at jeg ikke skrev et lengre klagebrev til utdanningsstedet må for henne være en gudesendt gave, og det bør hun prise seg lykkelig over. 

Anonymkode: 73da4...9e6

Skrevet

Tenker at for å være på den helt sikre siden, så er nok blomster det beste. Det ligger liksom litt i grenseland for å kunne ansees som en "gave", og verken veileder eller du vil kunne få kritikk for noe bestikkelse. Blomster er liksom en universell "takk", og noe man helt fint kan fortelle om til kollegaer og slikt. Det unngår også å sette veileder i en noe vanskelig situasjon, hvis f,eks dette fakultetet ikke har kultur for å motta gaver. 

Skrevet

Jeg kjøpte en bok innenfor vårt felles fagfelt til min veileder etter at sensuren var falt og jeg var uteksaminert fra universitetet. Veilederen min støttet med alltid og jeg var i en veldig vanskelig livssitusjon under oppgaven brukte langt over normert tid.

Anonymkode: f4f00...39a

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er det noen som har gitt gave til veileder på masteroppgaven ? Hva har dere gitt?

Har selvfølgelig takket hen i forordet. Jeg vet ikke om jeg hadde fullført hvis ikke hen hadde støttet og oppmuntret meg.

Jeg ønsker å gi hen noe,men er usikker på hva som er passende

Nei. Det er rart 

Anonymkode: 38b65...921

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...