AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Det er klart de ikke erstatter vanlig terapi. ...Men TikTok-algoritmen min er blytung av terapeuter av ymse slag som kommer med tips til hvordan føle følelsene sine, bearbeide traumer, sette grenser, og så videre. Før TikTok hadde jeg gått i terapi i årevis, uten at det egentlig hjalp noe særlig. På sett og vis gikk livet sin skjeve gang, jeg drakk og ruset meg slik at jeg glemte problemene mine, låste alt vekk i en skuff innerst i hjernen og lot som om det ikke var der. Etter TikTok har jeg sluttet å drikke, sluttet med alle typer rus, trener, spiser sunnere, og så videre - men jeg føler meg som et ras. Det er helt jævlig. Det har gått to år nå (fikk TikTok i begynnelsen av pandemien, bare fordi jeg kjedet meg) - og selv om jeg har fryktelig mye mer innsikt i hvordan hjernen min fungerer nå, triggere og all mulig dritt, er alt vanskeligere også. Flere som opplever dette? Hvordan hånderer dere det? (Og før noen spør: ja, jeg er på venteliste hos psykolog. Det går så fort det går. Har ikke råd til privat.) Anonymkode: fcf33...421
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 TikTok-feeden styres av det kinesiske militære diktaturet som vil svekke ungdom i alle andre land slik at de brutalt kan øke sin egen makt og innflytelse i verden uten motstand. Når skal vi våkne... Anonymkode: 74368...a23 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 16.29): Det er klart de ikke erstatter vanlig terapi. ...Men TikTok-algoritmen min er blytung av terapeuter av ymse slag som kommer med tips til hvordan føle følelsene sine, bearbeide traumer, sette grenser, og så videre. Før TikTok hadde jeg gått i terapi i årevis, uten at det egentlig hjalp noe særlig. På sett og vis gikk livet sin skjeve gang, jeg drakk og ruset meg slik at jeg glemte problemene mine, låste alt vekk i en skuff innerst i hjernen og lot som om det ikke var der. Etter TikTok har jeg sluttet å drikke, sluttet med alle typer rus, trener, spiser sunnere, og så videre - men jeg føler meg som et ras. Det er helt jævlig. Det har gått to år nå (fikk TikTok i begynnelsen av pandemien, bare fordi jeg kjedet meg) - og selv om jeg har fryktelig mye mer innsikt i hvordan hjernen min fungerer nå, triggere og all mulig dritt, er alt vanskeligere også. Flere som opplever dette? Hvordan hånderer dere det? (Og før noen spør: ja, jeg er på venteliste hos psykolog. Det går så fort det går. Har ikke råd til privat.) Anonymkode: fcf33...421 Har det faktisk skremmende likt og har vurdert å slette hele appen. Det er så ekstremt triggende at jeg ender i panikkanfall og selvskading, eventuelt alkohol. Den appen er livsfarlig! Anonymkode: d217e...ec0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Selvhjelp kan være veldig bra, men mange behøver mer enn det (og det er du jo enig i). Videoer på TikTok er jo ikke kvalitetssikret på noen måte, det er gjerne laget for å være underholdende på den ene eller andre måten og få mest mulig oppmerksomhet. Ofte er det laget slik at veldig mange kan kjenne seg igjen i veldig mye og tro at man feiler mer enn man egentlig gjør. Angående TikTok-feeden: Ikke vær en passiv mottaker. Du kan selv styre hva du får mer og mindre av. Bruk "ikke interessert"-knappen slik at du får opp innhold som får deg til å føle deg bedre, ikke verre. Anonymkode: 12a68...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Jeg føler meg verre, uansett hva jeg ser på på Tiktok. Anonymkode: 163fd...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Som psykisk syk hater jeg alt dette med "Tenk positivt!". "Fortid er fortid, hva vil du bruke FREDTIDEN din til?". "Ikke vær redd for å spørre om hjelp, gå til fastlegen så får du det du trenger av oppfølging". "Spis grønt, smil, gå en tur så føler du deg MYE bedre!". "Du skal leve DITT liv, DU skaper DINE muligheter!". Folk som ikke forstår seg på psykisk sykdom vil tro at jeg bare er lat, at jeg velger sykdom. Så ja, det plager meg!!!! Anonymkode: a607b...aca 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 Nei aldri fått opp psykologer. Eneste jeg får opp er folk med eupf som står å danser på akuttpsykiatrisk samme natt de sto på en bro.. Anonymkode: 18dd4...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nei aldri fått opp psykologer. Eneste jeg får opp er folk med eupf som står å danser på akuttpsykiatrisk samme natt de sto på en bro.. Anonymkode: 18dd4...8e7 De danser vel fordi de er fornøyde med å ha fått viljen sin og oppnådd akkurat det de ville ha: Oppmerksomhet. Imens går det utover virkelig syke og suicidale da disse ikke skriker like høyt. Anonymkode: c0b74...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #9 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 16.29): Det er klart de ikke erstatter vanlig terapi. ...Men TikTok-algoritmen min er blytung av terapeuter av ymse slag som kommer med tips til hvordan føle følelsene sine, bearbeide traumer, sette grenser, og så videre. Før TikTok hadde jeg gått i terapi i årevis, uten at det egentlig hjalp noe særlig. På sett og vis gikk livet sin skjeve gang, jeg drakk og ruset meg slik at jeg glemte problemene mine, låste alt vekk i en skuff innerst i hjernen og lot som om det ikke var der. Etter TikTok har jeg sluttet å drikke, sluttet med alle typer rus, trener, spiser sunnere, og så videre - men jeg føler meg som et ras. Det er helt jævlig. Det har gått to år nå (fikk TikTok i begynnelsen av pandemien, bare fordi jeg kjedet meg) - og selv om jeg har fryktelig mye mer innsikt i hvordan hjernen min fungerer nå, triggere og all mulig dritt, er alt vanskeligere også. Flere som opplever dette? Hvordan hånderer dere det? (Og før noen spør: ja, jeg er på venteliste hos psykolog. Det går så fort det går. Har ikke råd til privat.) Anonymkode: fcf33...421 nei, men jeg ble skikkelig engstelig av å se på en cluster b narc snakke. jeg er dritredd for sånne mennesker uten empati. Anonymkode: 64037...0f3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 Slett appen som et steg i riktig retning, før du får psykolog på banen. Ta tak i livet ditt, før andre gjør det Anonymkode: cfcb0...2c9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 18.17): TikTok-feeden styres av det kinesiske militære diktaturet som vil svekke ungdom i alle andre land slik at de brutalt kan øke sin egen makt og innflytelse i verden uten motstand. Når skal vi våkne... Anonymkode: 74368...a23 Milde måne! 😮 Medisiner! Ta dem! NÅ! Anonymkode: 12b4f...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #12 Skrevet 24. november 2021 Til og med jeg som psykisk frisk blir dårlig av de fleste slike videoer på tiktok. Den appen tror jeg det er sunnest å slette ❤️ Sjekk heller ut Sinnsyn podcasten for selvhjelp. Anonymkode: 3aa6b...ae2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #13 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): De danser vel fordi de er fornøyde med å ha fått viljen sin og oppnådd akkurat det de ville ha: Oppmerksomhet. Imens går det utover virkelig syke og suicidale da disse ikke skriker like høyt. Anonymkode: c0b74...3b8 https://tidsskriftet.no/en/2019/10/kronikk/suicidal-patients-personality-disorder Skal du uttale deg er det nødvendig å skaffe seg litt kunnskap først. Anonymkode: 42e6e...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #14 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): https://tidsskriftet.no/en/2019/10/kronikk/suicidal-patients-personality-disorder Skal du uttale deg er det nødvendig å skaffe seg litt kunnskap først. Anonymkode: 42e6e...1c8 Ja, kjempesuicidal der du står med et stort fornøyd glis over å få bli innlagt og danser i lykkerus på avdelingen. Anonymkode: c0b74...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 Men..... du har sluttet med ganske bred selvmedisinering. Er det egentlig så rart at det dukker opp sterke emosjoner da? Anonymkode: dba64...885
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #16 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De danser vel fordi de er fornøyde med å ha fått viljen sin og oppnådd akkurat det de ville ha: Oppmerksomhet. Imens går det utover virkelig syke og suicidale da disse ikke skriker like høyt. Anonymkode: c0b74...3b8 Enig. Er så lei de oppmerksomhetssyke drittungene som filmer. Ånei, se jeg er på sykehus og politiet må passe på meg. Se nå danser jeg på psykiatrisk sykehus 🤮 Anonymkode: b33f5...450
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig. Er så lei de oppmerksomhetssyke drittungene som filmer. Ånei, se jeg er på sykehus og politiet må passe på meg. Se nå danser jeg på psykiatrisk sykehus 🤮 Anonymkode: b33f5...450 Det er en intern konkurranse blant den gjengen (slik som på instagram) hvor det er status å ha flest akuttinnleggelser, lengst forfølge, blitt hentet flest ganger av politiet(Bonus om du får et bilde der du ligger stripset ), kuttet dypest og fått flest sting, størst overdose osv. Anonymkode: c0b74...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå