Gjest Lawyam Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Hva er ditt bidrag til å forhindre at smitten sprer seg?
NorthernLight Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Munnbind og holder avstand til folk. Prøver også å få folk til å skjønne alvoret og bli bedre på smittevern. 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Holder meg hjemme og omgås ikke en sjel. Hva med deg? 🙂
Mezzosoprena Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Jeg spriter hender og holder avstand til alle utenom en liten gruppe mennesker som jeg regner som nærkontakter.
Pingvinboogie Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Munnbind på kollektivtransport, og holder avstand i butikker, på kjøpesentre og lignende. Som uvaksinert og med to små barn (covid sprer seg som ugress i barnehagene og barneskolene her) tenker jeg det er unødvendig av meg å klistre meg helt opptil fremmede og puste dem i nakken.
Mezzosoprena Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Pingvinboogie skrev (9 minutter siden): Munnbind på kollektivtransport, og holder avstand i butikker, på kjøpesentre og lignende. Som uvaksinert og med to små barn (covid sprer seg som ugress i barnehagene og barneskolene her) tenker jeg det er unødvendig av meg å klistre meg helt opptil fremmede og puste dem i nakken. Ja, sånn sett synes jeg verden har blitt et bedre sted etter corona, en kan uten forklaring holde avstand til andre mennesker og slipper all denne overdrevne klemmingen 🤣 1
Pingvinboogie Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 4 minutter siden, Teatrica said: Ja, sånn sett synes jeg verden har blitt et bedre sted etter corona, en kan uten forklaring holde avstand til andre mennesker og slipper all denne overdrevne klemmingen 🤣 Nja, jeg vet ikke hvor positivt det er. Jeg er egentlig en klemmer, men nå er jeg jo blitt en særing med olmsk blikk som hopper unna og bjeffer og knurrer hvis noen kommer i nærheten🤣
Mezzosoprena Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Pingvinboogie skrev (4 minutter siden): Nja, jeg vet ikke hvor positivt det er. Jeg er egentlig en klemmer, men nå er jeg jo blitt en særing med olmsk blikk som hopper unna og bjeffer og knurrer hvis noen kommer i nærheten🤣 For meg og mange andre er det positivt - folk er forskjellige, og mange hegner om sine egne intimsoner...
LisbethBerg Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Jeg har allerede hatt korona, så anser det veldig lite sannsynlig at jeg blir smittet en gang til. 4
Pingvinboogie Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 17 minutter siden, Teatrica said: For meg og mange andre er det positivt - folk er forskjellige, og mange hegner om sine egne intimsoner... Ja, jeg er klar over det. Innlegget mitt var ikke så veldig alvorlig ment. Må presisere at jeg aldri har klemt en fremmed i kassakø. Selv ikke før corona.
Gjest Gagaen Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 Holder 1 meter i køer, har kun vært på ET større arrangement etter 12.05.20, spriter hender(selvfølgelig!) og har få nærkontakter. Bruker munnbind om det er mye folk rundt meg.
tussi84 Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 (endret) Men over til hoved temaet? Hva jeg gjør for å bidra? Ikke så mye annet enn å holde meg hjemme hvis syk, teste meg hvis syk, holde avstabd til fremmede, og vasker hender. . Ellers så har jeg ikke så mange nær kontakter i uka. Jeg har en liten omgangskrets, og stort sett går det det flere uker mellom hver gang jeg ser noen bortsett fra familie. Endret 22. november 2021 av Elaine Marley 2
tom1986 Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 Ingenting. Jeg er fullvaksinert. Det får holde. 2
LCFA Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 (endret) Går på butikken bare hver andre eller hver tredje dag og har sjelden med barn og sambo dit lenger. Sjelden på kjøpesentre, går mer målrettet akkurat på det vi trenger i butikker, svimer ikke rundt inn og ut av alle butikker og tar på ting. Mer håndsprit og håndvask enn før. Går mye mer, litt mer sykling, mindre buss og tog, mer bil også. Fortsatt hjemmekontor to dager i uka, noen ganger tre, mot bare 0-1 før pandemien. Flere skjermmøter selv når jeg er på kontoret, møterommene der brukes sjeldnere nå. Spiser mye sjeldnere ute, lenge siden kino, treffer folk av og til ute, prater ute og går tur og prater, akkurat det er positivt, det skjedde vel aldri før. Ikke mer harryshopping, ingen utenlandsferier (og knapt i Norge) siste 20 mnd. Ingen "lønningspils"...så pilskontoen har vokst en del. Bare en fotballkamp siste 20 mnd, skjedde oftere før. Bruker munnbind av og til ved butikkbesøk i rushtiden, når jeg ser det er folksomt, men prøver ellers å gå ca en time før stengetid, få der da. Endret 22. november 2021 av LCFA
Elaine Marley Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 (endret) Tråden er ryddet for tulleinnlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. Edit:Tråden er også ryddet for kommentar til moderering. Endret 23. november 2021 av Elaine Marley
Hatsumomo Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 (endret) Lawyam skrev (6 timer siden): Hva er ditt bidrag til å forhindre at smitten sprer seg? * avstand - munnbind hvis nødvendig (spesielt buss) *spriter *tester meg hver gang jeg har hatt tegn på å være forkjølet og holder meg hjemme fra jobb når jeg er syk *tar ingen i hånden eller gir klemmer Endret 22. november 2021 av Hatsumomo
Athod Skrevet 23. november 2021 #18 Skrevet 23. november 2021 (endret) For å svare "seriøst" så har jeg vaksinert meg og holder meg hjemme hvis jeg har sterke symptomer på forkjølelse. Ellers ingen forandringer. Endret 23. november 2021 av Elaine Marley
13579 Skrevet 23. november 2021 #19 Skrevet 23. november 2021 Hatsumomo skrev (16 timer siden): * avstand - munnbind hvis nødvendig (spesielt buss) *spriter *tester meg hver gang jeg har hatt tegn på å være forkjølet og holder meg hjemme fra jobb når jeg er syk *tar ingen i hånden eller gir klemmer Det høres bra ut som en begynnelse, men det er langt fra nok. Munnbind bør helst være dobbelt og alltid bæres utenfor hjemmet, også i skogen og når en er alene (helst også innendørs hjemme). Avstanden til nærmeste person bør til en hver tid (også hjemme) overstige 4 meter, da viruset kan spre seg såpass langt (og lengre om en er i rask bevegelse). Neste trinn er å forby et hvert opphold utenfor hjemmet.
Hatsumomo Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 13579 skrev (1 time siden): Det høres bra ut som en begynnelse, men det er langt fra nok. Munnbind bør helst være dobbelt og alltid bæres utenfor hjemmet, også i skogen og når en er alene (helst også innendørs hjemme). Avstanden til nærmeste person bør til en hver tid (også hjemme) overstige 4 meter, da viruset kan spre seg såpass langt (og lengre om en er i rask bevegelse). Neste trinn er å forby et hvert opphold utenfor hjemmet. Hehe jada 😂
Anbefalte innlegg