AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Har ikke hatt rampenisse tidligere, men 5-åringen har hørt historier fra andre og håper veldig på at det flytter inn en rampenisse hos oss i år Har vurdert å gå til innkjøp av en Elf on the Shelf-dukke, men så tror jeg kanskje hun er litt for stor til å helt kjøpe at det er den dukka som gjør ting, og at den plutselig en dag bare dukker opp i huset. Så tenkte kanskje å heller kjøpe sånn dør med postkasse og sånn, og heller gå for en usynlig nisse? Hva tror dere? Anonymkode: 9aa64...956
Catnip Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Sitter og lurer på akkurat det samme, men min er 3 år 😅 Har dør og sånt tilbehør, men er redd usynlig nisse blir litt for abstrakt for en på 3, så vurderer å anskaffe en nisse også. Hører gjerne andres erfaringer!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Vi fikk rampenissen på besøk for første gang da barna var 3 og 5,5 år. Har fysisk nisse. De synes det er kjempestas, er jo greit å bruke dukken til selve rampestrekene også. Vi har ikke magisk nisse som det ikke er lov å ta på da, så de leker litt med han også. Nå er de 5 og 7,5 og vil at rampenissen kommer på besøk i år også. Har slått skikkelig an. Eldste sa i fjor at det er jeg som gjør alle tingene, men vil likevel ha den i år. Han som snakker mest om den faktisk. Anonymkode: da73d...55d
Ulrikke Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Jobber i barnehage, og noen av ungene i 4-5-årsalderen som forteller om rampenissen forteller om den fysiske nissen.... Noen ganger sitter han oppi frokostblandingen om morgenen, andre ganger stikker bare beina opp av noe annet, eller det er "mel-fotspor" bortover kjøkkenbenken og de finner ham sittende med en julekake, feks.... Ville gått for en synlig nisse!
solmåneogstjerner Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Ikke kjøp noe som helst. Du har sikkert en eller annen nisse som julepynt. Og så søker du på nett for ideer. Trenger ikke å koste noen ting og trenger ikke å innebære innkjøp og sløsing. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Døra var et bomkjøp. Løsner alt for lett til at barn kan lures til at det er en åpning i veggen bak der. Selve nissen og rampestrekene hans funker superbra. Femåringen tror fullt og fast på at nissen på magisk vis våkner til live om natta. Og dette er ei jente som det ikke er lett å lure slik ellers. Har en hjemmelaget nisse fra 80-tallet. Gleder meg til han kan begynne å rampe igjen! Anonymkode: ea2d9...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå