Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår er 8 uker og jeg lurer på hvor ofte dere bader babyen deres? Har holdt med en gang pr. uke, han liker det godt, men jeg ser han fort blir tør i huden av bade for ofte. 

Hva gjør dere? 

Anonymkode: f4c9c...fab

Skrevet

En gang i uken her og! 

Anonymkode: fbe61...7b0

Skrevet

Vi badet omtrent én gang i uken i den alderen. Så økte vi litt etterhvert, og nå bader hun gjerne annenhver dag (11 måneder). Hun eeeelsker å bade, og hadde det ikke vært for at hun har anlegg for atopisk eksem, så kunne vi like gjerne badet henne hver dag. Bruker mye olje i vannet, og det hjelper godt :)

Anonymkode: f8081...1c3

Skrevet

Min er fem mnd og har kanskje badet åtte-ni ganger. Blir sikkert litt oftere når hun kan sitte og plaske. Vasker heller med klut innimellom. 

Anonymkode: 77b75...4f1

Skrevet

Vi har bada vår 1-2 gongar i veka. Har eksem-hud så burde ikkje bade så ofte, men han elskar det då :) 

Skrevet

Har en på 5 med og har badet ca en gang i uken her, stort sett i forbindelse med en større bæsjeepisode 🙈

Anonymkode: 9d294...dc6

Skrevet

8 uker, bader ca 3 ganger i uka. Er storgulper med masse valker, så må vaskes oftere enn normalt 😂

Anonymkode: 89d86...c7d

• Liker 1
Skrevet

1 gang annenhver uke ca. Han hater det. Babyer må jo ikke bade. 

Anonymkode: 94662...024

• Liker 1
Skrevet

Ca. én gang i uken fast, pluss ved behov, som etter bæsjeeksplosjoner, storgulping osv. Så det blir ca. to ganger i uken. 

Anonymkode: b9f7f...996

Skrevet

Vi badet vår annen hver dag frem til hun ble 9 måneder. 

Hun var stor gulper frem til da, så hun luktet gammel gulp etter bare to dager.

Anonymkode: 3c7c1...7a2

Skrevet

Vi badet også sjeldent, pga hud. Når vi badet var vi nøye med å smøre med olje eller fuktighetskrem, hvis ikke ble huden tørr.

Det var litt synd, siden han elsket å bade, men vi hadde ikke så mye valg.

Heldigvis ble huden sterkere med  tiden, så nå kan han bade to ganger i uken om vi smører nøye.

Anonymkode: d39b0...c82

Skrevet

Når jeg fikk tvillinger fikk jeg beskjed på barsel om at en gang annenhver uke var nok. Godt var det for de hatet å bade.

Anonymkode: 1160e...9bd

Skrevet

1 gang i uka. Han er 2 mnd.

Vasker ellers godt med klut og skyller stumpen i vasken etter bæsjing. 

Anonymkode: a4d09...43b

Skrevet

Vi badet vår én gang i uka i den alderen. Økte på etterhvert og har badet annenhver dag en stund nå (13 mnd gammel).

Anonymkode: d148b...68a

Annonse
Skrevet

Vi har badet vår annenhver dag siden han ble født. Han har atopisk eksem og vi smører Canoderm etter bad. Holder det fint i sjakk. Han er 19 måneder nå og elsker å bade:) Hadde han ikke likt det så hadde det sikkert blitt en gang i uken. 

Anonymkode: 69ddd...20f

Skrevet

Stusser over hvor mange som bader barnet relativt sjelden her. Da våre var små fikk jeg inntrykk av at de aller fleste andre badet baby hver dag. Vi gjorde det vel hver annen eller tredje dag.

• Liker 2
Skrevet

Gjorde det hver kveld vi. Det var standard, de luktet så godt og fikk ingen hudskader av det. Brukte babyvask

Skrevet

Min har mest dusja sammen med meg, som regel en til to ganger i uka, men liker veldig godt å bade så har begynt med en dusj og et bad i uka 😊

Skrevet

7 mnd og bader hver kveld :) 

Anonymkode: c9315...944

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...