AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Hei, jeg har hatt BL lenge (siden uke) og er nå i uke 23. Smertene har vært ganske konstante, men opplever i blant at det er noen dager hvor smertene er myeeee mindre. For eksempel hele forrige uke har det vært et smerte helvete, men i går (var på jobb, mye gåing) så hadde jeg ikke så vondt. Kan noen her forklare meg dette her?🙃 Eller opplever noe lignende? Anonymkode: 219a8...dfa
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Er i uke 15 og har allerede bl tror jeg, kom senere i første svangerskap. Jeg har vondere samme kveld/dagen etter dersom jeg sitter mye (kontorjobb). Ved helg er jeg bedre (går mer/er mer i bevegelse). Vet ikke om dette er klassisk bl. Prøver å sove med pute mellom bena (ved knærne), hjelper kanskje litt. Anonymkode: 61799...768
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er i uke 15 og har allerede bl tror jeg, kom senere i første svangerskap. Jeg har vondere samme kveld/dagen etter dersom jeg sitter mye (kontorjobb). Ved helg er jeg bedre (går mer/er mer i bevegelse). Vet ikke om dette er klassisk bl. Prøver å sove med pute mellom bena (ved knærne), hjelper kanskje litt. Anonymkode: 61799...768 Burde ha mellom anklene og, slik at du får jevnt mellomrom mellom bena. Bare ett tips! Ellers blir det fortsatt feil vridning på bekkenet. Anbefaler som alle andre bbhugme, men finnes billigere varianter også altså🙌🏻 Anonymkode: 4a01f...176 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Jeg kjenner litt til BL dersom jeg har gått for mye en dag. Har holdt meg til korte turer og styrketrening, og da har jeg ikke kjent noe i bekkenet. Men med en gang det blir litt for mye gåing (var på en bittelitt lenger tur i går) så blir jeg helt stiv og føler meg helt ødelagt… Vet liksom aldri hvor denne grensen er før det plutselig er for mye, veldig frustrerende. Anonymkode: 2cd14...68d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Jeg har erfaring med bekkenleddsmerter fra første og andre svangerskap. Det som var utslagsgivende for store smerter hos meg var å gå mye på kort tid/skyndte seg. Jeg jobber på sykehus så der kunne man ikke unngå å haste frem og tilbake mellom pasienter for å rekke over alt. Det ble jeg veldig smertepåvirket av. I tillegg var statiske stående stillinger vondt, slik som under en del medisinske prosedyrer. Da gikk jeg mellom 10-15 000 skritt hver dag med tilrettelegging. Da va rjeg ødelagt en hel dag etterpå og kunne omtrent ikke gå. I andre svangerskap har jeg gått mindre, og passet på å veksle mye mellom å sitte, stå og gå, og absolutt ikke skyndte meg. Da har jeg holdt ut i jobb hele svangerskapet, og hatt lite vondt. Begynte med det da jeg så antydning til hvor dette bar hen med kjempevonde smerter og vanskelig for å gå etter en hektisk dag. Å skyndte seg er drepen. Statisk arbeid og nye stillesitting er også drepen. Man må veksle på belastningen på bekkenet og lytte til hvilket tempo kroppen aksepterer. Anonymkode: 8095d...66a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Har hatt det av og på siden uke 16/17. Nå er det ille og som regel hele tiden😅 går jeg mye i raskt tempo så er jeg ødelagt resten av dagen+2 dager. Slapper jeg mer av, så kan det være jeg ikke merker stort til det med mindre jeg beveger meg. Det kommer også an på hvordan baby ligger hos meg. Presser han ned og legger mye vekt der, så er det vondere enn den perioden han lå i tverr nesten oppi ribbeina mine. Anonymkode: e6e22...095
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 Hadde bl av og på fra uke 14 med andre. Hadde ikke noe av det med første, så jeg ble overrasket over at man kunne få det så tidlig. Med første spydde jeg fra start til slutt, men vet ikke hva som er verst. Rundt uke 26 ble jeg sengeliggende en ukes tid med låsning. Jeg hadde av og på låsning, bl var av og på med gode og dårlige dager. Fikk også symfyseløsning. Hatet å gå gravid for å si det sånn. I tillegg var jeg gravid i 2020 da alt stengte ned og jeg måtte være hjemme med 2 åringen så ble det ikke mye hvile. Nå er babyen blitt et barn er snart 1.5 år og jeg sliter med bekkenet ennå. Selv om jeg fulgte alle råd og gikk til fysio. Anonymkode: 1d17e...b47
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 Hos meg startet det smått av og på, uten å helt merke hva det var som gjorde utslaget. Det toppet seg helt da jeg skulle male, og var opp og ned med pensel og maskering. Da var jeg helt ødelagt i en uke. Fant ingen hvilestillinger hvor det ikke gjorde vondt, og var sikker på at jeg måtte be om en sykemelding for å holde ut😅 Det ble mye hvile den uken, og kjøpte også en gravidpute fra BBhugme som gjorde at jeg fant gode sitte- og liggestillinger. Etter dette har jeg bare kjent det hvis jeg driver med start/stopp-bevegelser/gange, småbøying av korsryggen osv. Henge opp tøy, rydde og vaske hus, bøye meg for å dekke på langbord..Det fremkaller det. Å gå en lang tur i mitt tempo er ikke noe problem. Jeg gjør jo de tingene jeg har nevnt, men passer på å stoppe hvis jeg kjenner den minste antydning til at noe ikke er greit. Har heldigvis en kontorjobb hvor jeg kan sitte litt bakoverlent, rett opp og ned eller stå alt ettersom hva som funker, så klarer meg fortsatt greit i uke 36. Samboer har også vært gull på hjemmebane, og tar det meste av hus. og klesvask. Anonymkode: 35e6e...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå