zemer Skrevet 23. november 2021 #21 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (11 minutter siden): For Storsamfunnet er det ikke meningsløst om det bidrar til at flere uvaksinerte vaksinerer seg, sånn som vi ser i Frankrike, Italia og Østerrike. Jo så lenge vaksinerte smitter hverandre så er dette meningsløst. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. november 2021 #22 Del Skrevet 23. november 2021 1 minutt siden, zemer said: Jo så lenge vaksinerte smitter hverandre så er dette meningsløst. Dette stemmer ikke. Hovedintensjonen bak vaksinen er å forhindre alvorlig forløp, sykehusinnleggelser og oppbinding av ressurser. Uvaksinerte legges inn oftere, ligger lengre og tar opp mer ressurser enn vaksinerte. De er også yngre. Smitte kan man godt snakke om, men om alle som er vaksinert legges inn 8 ganger mindre enn de som er uvaksinert har du ikke skjønt poenget. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 23. november 2021 #23 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Anonio skrev (21 minutter siden): For Storsamfunnet er det ikke meningsløst om det bidrar til at flere uvaksinerte vaksinerer seg, sånn som vi ser i Frankrike, Italia og Østerrike. Vaksinene stopper ikke smitte. Da må jo incentivet være ens egen helse ikke andres. Vaksinene bidrar til å redusere risiko for alvorlig sykdom, men i uke 45 var 60% av de innlagte fullvaksinerte. Jeg er derfor usikker på hvor effektive de er på å redusere alvorlig sykdom. Bivirkninger av vaksinene er ihvertfall nærmest garantert selv om de hovedsakelig ikke er alvorlige. Det som bekymrer meg mest er at vi ikke har fått noen fullgod forklaring på hvorfor bivirkninger som hjerteposebetennelse, hjertebetennelse og menstruasjonsforstyrrelser oppstår. Hva er mekanismen bak dette. Jeg vil ikke ta disse injeksjonene. Endret 23. november 2021 av Tussa84 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. november 2021 #24 Del Skrevet 23. november 2021 1 minutt siden, Tussa84 said: Vaksinene stopper ikke smitte. Da må jo incentivet være ens egen helse ikke andres. Vaksinene bidrar til å redusere risiko for alvorlig sykdom, men i uke 45 var 60% av de innlagte fullvaksinerte. Jeg er derfor usikker på hvor effektive de er på å redusere alvorlig sykdom. Bivirkninger av vaksinene er ihvertfall nærmest garantert selv om de hovedsakelig ikke er alvorlige. Det som bekymrer meg mest er at vi ikke har fått noen fullgod forklaring på hvorfor bivirkninger som hjerteposebetennelse, hjertebetennelse og menstruasjonsforstyrrelser oppstår. Hva er mekanismen bak dette. Så lenge ingen kan gi en forklaring på dette er jeg totalt uinteressert. 60% av de innlagte når 70% er vaksinert, hva tenker du om det forholdet? Dvs. 40% av de innlaget er uvaksinert, ut av mindre enn 30% av befolkningen. Tar man bort barn blir denne innleggelsesstatistikken enda dystrere. Forstår du risikoen ved å ikke vaksinere seg når du ser disse tallene? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 23. november 2021 #25 Del Skrevet 23. november 2021 Example skrev (11 timer siden): Det man må spørre seg om er hvilken nyhetsverdi noe har. Hvor interessant er det for den jevne avisleser å lese om noen hundre vaksinemotstandere som protesterer mot dette? Det er stadig det er demonstrasjoner mot ulike ting. Hvorvidt mediene er interessert handler om både sak, oppmøte, virkemidler og hvor bred appell saken har. Ar antivaxxere må teste seg for å reise på konsert nå i vinter når smitten øker og folk er lei av nedstengninger, som de samme menneskene virker å sørge for nye av, gir ikke spesielt mye sympati. Mer interessant i å lese om at Kim Kardashian har fått ny kjæreste eller at Farmen-deltakerne har kysset. Koronapass dreier seg ikke om antivaxxere, men om menneskerettigheter. FHI sier selv at koronapass har svært liten effekt mot smittespredning, likevel kjøres det på med innføring av dette. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 23. november 2021 #26 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (10 minutter siden): 60% av de innlagte når 70% er vaksinert, hva tenker du om det forholdet? Dvs. 40% av de innlaget er uvaksinert, ut av mindre enn 30% av befolkningen. Tar man bort barn blir denne innleggelsesstatistikken enda dystrere. Forstår du risikoen ved å ikke vaksinere seg når du ser disse tallene? Problemet er jo at vaksinen virker dårlig, siden det blir flere og flere innlagte fullvaksinerte etter hvert som tiden går. Jeg har aldri sett makan til så dårlig vaksine tidligere. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 23. november 2021 #27 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (35 minutter siden): For Storsamfunnet er det ikke meningsløst om det bidrar til at flere uvaksinerte vaksinerer seg, sånn som vi ser i Frankrike, Italia og Østerrike. Men da er ikke tiltaket lenger hjemlet i smittevernloven, og kan derfor ikke innføres. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 23. november 2021 #28 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (37 minutter siden): 60% av de innlagte når 70% er vaksinert, hva tenker du om det forholdet? Dvs. 40% av de innlaget er uvaksinert, ut av mindre enn 30% av befolkningen. Tar man bort barn blir denne innleggelsesstatistikken enda dystrere. Forstår du risikoen ved å ikke vaksinere seg når du ser disse tallene? Halvparten av de innlagte corona pasientene er ikke er født i Norge. Disse har svært lav vaksinasjonsgrad og høyre risiko for å bli alvorlig syke av covid. Hva dette skyldes har det vært mye spekulasjoner rundt, blant annet genetikk. Dessuten er det mange coronasyke på sykehjem som får behandling der de bor. Disse er unntatt fra denne statistikken. Dersom det ikke legges fram egen statistikk over vaksinerte/uvaksinerte etniske nordmenn som omfatter sykehjem og sykehusinnleggelser er statistikken helt ubrukelig for majoritetsbefolkningen. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2021/09/12/halvparten-av-koronapasientene-i-norge-fodt-i-utlandet/ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. november 2021 #29 Del Skrevet 23. november 2021 Just now, Tussa84 said: Halvparten av de innlagte corona pasientene er ikke er født i Norge. Disse har svært lav vaksinasjonsgrad og høyre risiko for å bli alvorlig syke av covid. Hva dette skyldes har det vært mye spekulasjoner rundt, blant annet genetikk. Dessuten er det mange coronasyke på sykehjem som får behandling der de bor. Disse er unntatt fra denne statistikken. Dersom det ikke legges fram egen statistikk over vaksinerte/uvaksinerte etniske nordmenn som omfatter sykehjem og sykehusinnleggelser er statistikken helt ubrukelig for majoritetsbefolkningen. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2021/09/12/halvparten-av-koronapasientene-i-norge-fodt-i-utlandet/ Og der kom utlendingkortet. Du sier selv de har lav vaksinasjonsgrad. Dvs. lav vaksinasjonsgrad fører til innleggelser. Genetikk og rase har ingenting med saken å gjøre og er kun spekulasjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 23. november 2021 #30 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (Akkurat nå): Og der kom utlendingkortet. Du sier selv de har lav vaksinasjonsgrad. Dvs. lav vaksinasjonsgrad fører til innleggelser. Genetikk og rase har ingenting med saken å gjøre og er kun spekulasjoner. Kjære vene. Det er en realitet at halvparten av alle innlagte er utenlandsfødte, mener du at det er rasistisk å påpeke? Dette er selvfølgelig vondt og belastende for gruppen dette gjelder. Jeg kan ikke noe for at mediene har spekulert i dette. Uansett er det naturlig å søke statistikk som er relevant for en selv og ens egen demografiske gruppe. Hadde jeg vært innvandrer født i Polen hadde jeg vært interessert i statistikk som relaterte seg til personer med samme bakgrunn som meg selv. Jeg vet ikke om denne gruppen har større risiko for innleggelse når de er fullvaksinerte. Vi vet bare at de har lav vaksinasjonsgrad. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 23. november 2021 #31 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (31 minutter siden): Og der kom utlendingkortet. Du sier selv de har lav vaksinasjonsgrad. Dvs. lav vaksinasjonsgrad fører til innleggelser. Genetikk og rase har ingenting med saken å gjøre og er kun spekulasjoner. Jeg la ut dette igår og har gjort det mange ganger før, genetikk har absolutt mye med saken og gjøre og er IKKE spekulasjoner: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/bn1m5B/toer-vi-aa-snakke-om-covid-19-og-genetikk 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. november 2021 #32 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) 3 minutter siden, Sportydame said: Jeg la ut dette igår og har gjort det mange ganger før, genetikk har absolutt mye med saken og gjøre og er IKKE spekulasjoner: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/bn1m5B/toer-vi-aa-snakke-om-covid-19-og-genetikk Jeg leste denne artikkelen når den kom ut. Her står det mye 'kan', og 'skal kunne'. F.eks: Quote Poenget er at allerede i studien fra juni i fjor pekte forskerne på at genfunnet kunne føre til forskjeller i hvor alvorlig ulike folkegrupper blir rammet av covid-19. Quote Vi må ikke glemme at det norske utvalget er lite og uegnet til å trekke bastante konklusjoner. Quote Vi mener at genetisk sårbarhet er en plausibel forklaring på hvorfor nordmenn med opphav fra Sør-Asia er ekstra hardt rammet og oftere blir innlagt på sykehus med covid-19. Dette er en artikkel med meninger, ikke vitenskap. Artikkelen slutter også med: Quote Ellers har vi understreket, deriblant i en kronikk i Aftenposten i påsken, at sårbare minoriteter må være ekstra påpasselige med sin adferd for å unngå smitte. Og de bør absolutt følge vaksinasjonsrådene. Kronikk, dette altså. Vaksinasjon er det som gjelder. Endret 23. november 2021 av Anonio 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 23. november 2021 #33 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (7 minutter siden): Jeg leste denne artikkelen når den kom ut. Her står det mye 'kan', og 'skal kunne'. F.eks: Dette er en artikkel med meninger, ikke vitenskap. Artikkelen slutter også med: Kronikk, dette altså. Vaksinasjon er det som gjelder. Lurer litt på hva du mangler, siden du tydeligvis ikke klarte å lese dette: Begge disse funnene er nå solid bekreftet av tallrike andre studier. For «hovedgenet» på kromosom 3 er effekten i genetisk forstand formidabel: Mens man i europeiske befolkningsgrupper normalt finner denne risikovarianten hos 14 prosent, finner man den hos 32 prosent av unge europeere (under 60 år) som får alvorlig covid-19 med sykehusinnleggelse og død. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. november 2021 #34 Del Skrevet 23. november 2021 Man lar ikke sykepleiere få demonstrere fordi det går utover liv og helse så hvorfor la vaksineskeptikere få gjøre det? En samling av uvaksinerte som ikke tar viruset på alvor må anses som fare for liv og helse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 23. november 2021 #35 Del Skrevet 23. november 2021 Majer skrev (8 minutter siden): Man lar ikke sykepleiere få demonstrere fordi det går utover liv og helse så hvorfor la vaksineskeptikere få gjøre det? En samling av uvaksinerte som ikke tar viruset på alvor må anses som fare for liv og helse. Sykepleiere kan da demonstrere så mye de vil og for hva de vil i sin egen fritid. Det er streikeretten som er begrenset i helsevesenet og og handler om hvorvidt man kan la være å jobbe i arbeidstida, uavhengig av om man bruker fraværsperioden til å demonstrere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøkk16 Skrevet 23. november 2021 #36 Del Skrevet 23. november 2021 On 11/22/2021 at 2:16 PM, Den Sagnomsuste said: Mediering handler vel så mye om hva som ikke blir gitt oppmerksomhet som det gjelder fokusering. Man kveler stemmer hele tiden i nyhetsbildet. Det har en logisk forklaring jf at man ikke kan dekke absolutt alt. Likevel kan man skimte røde tråder i ønske om å belyse noe, men unnlate noe annet. Mediene har helt åpenbart posisjonert seg på sertifiseringsbandens side i denne debatten. Hvor mange artikler har vel ikke vært skrevet om "Simen var skeptisk til vaksinen, men angrer bittert..." igjennom sommeren og høsten? Av denne typen, mener du? Ja jeg har merket meg mange av de. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/11/23/195804119/italia-mann-55-dro-pa-corona-fest-for-a-bli-smittet-dode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. november 2021 #37 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Dette er konspirasjonsteoretikere og demonstrasjonstoget er egoistenes parade. Endret 23. november 2021 av Honey Dew 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 23. november 2021 #38 Del Skrevet 23. november 2021 Honey Dew skrev (33 minutter siden): Dette er konspirasjonsteoretikere og demonstrasjonstoget er egoistenes parade. Ok. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 23. november 2021 #39 Del Skrevet 23. november 2021 Anonio skrev (5 timer siden): 60% av de innlagte når 70% er vaksinert, hva tenker du om det forholdet? Dvs. 40% av de innlaget er uvaksinert, ut av mindre enn 30% av befolkningen. Tar man bort barn blir denne innleggelsesstatistikken enda dystrere. Forstår du risikoen ved å ikke vaksinere seg når du ser disse tallene? Vaksinen skulle hindre alvorlig sykdom, da burde ikke så mange vaksinerte være innlagt i det heletatt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 23. november 2021 #40 Del Skrevet 23. november 2021 ItchyBitchySpider skrev (5 timer siden): Mer interessant i å lese om at Kim Kardashian har fått ny kjæreste eller at Farmen-deltakerne har kysset. Koronapass dreier seg ikke om antivaxxere, men om menneskerettigheter. FHI sier selv at koronapass har svært liten effekt mot smittespredning, likevel kjøres det på med innføring av dette. FHI sier egentlig mellom linjene at koronapasset er mye mer effektivt om det ikke er mulig å teste seg til et pass. Det er jeg i grunn enig i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg