Enda en tulling Skrevet 22. november 2021 #21 Del Skrevet 22. november 2021 Carrot skrev (1 time siden): Du vet du kan skrive det ut eller? Sånn på gammeldags printer som man putter papir i Tja... hvor mange smarttelefonbrukere ser du for deg, helt realistisk sett, gå rundt med en papirbackup i lomma? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 22. november 2021 #22 Del Skrevet 22. november 2021 Lawyam skrev (1 time siden): Leste dette... Godt sagt. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/pandemiens-gratispassasjerer/o/5-95-344012 Og enda en journalist som velter sin bitterhet mot uvaksinerte utover avisspaltene med en særdeles løs forankring i virkeigheten. Da sier vi takk til deg, Jensen. Neste. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannari Skrevet 22. november 2021 #23 Del Skrevet 22. november 2021 Tussa84 skrev (1 time siden): Synes det blir urettferdig å kalle de uvaksinerte gratispasasjerer når smitten florerer blant de fullvaksinerte. Mener man da at de uvaksinerte er gratispasasjerer ved sykehusinnleggelse? Uvaksinerte er jo sårbare for smitte fra de vaksinerte. Jeg er helt enig. De vaksinerte lever helt normalt nå, og sprer om seg med smitte. Vi har ikke hatt behov for å koronatestes hele denne pandemien, inntil for 3 uker siden, etter da har vi vært nærkontakt med 7 stykker som vi vet om. Og har måttet teste oss mange ganger i uka. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 22. november 2021 #24 Del Skrevet 22. november 2021 Vannari skrev (48 minutter siden): Jeg er helt enig. De vaksinerte lever helt normalt nå, og sprer om seg med smitte. Vi har ikke hatt behov for å koronatestes hele denne pandemien, inntil for 3 uker siden, etter da har vi vært nærkontakt med 7 stykker som vi vet om. Og har måttet teste oss mange ganger i uka. Du har vel vært i kontakt med dem du også da, vel... ikke bare de med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannari Skrevet 23. november 2021 #25 Del Skrevet 23. november 2021 Lawyam skrev (13 timer siden): Du har vel vært i kontakt med dem du også da, vel... ikke bare de med deg? Hæ? Jeg sa jo vi? Men nei, jeg har ikke vært nærkontakt, kun ungene mine. Det er mye smitte på skolen og på fritidsaktivitetene. Det har ikke vært smitte på noen av de stedene tidligere i pandemien, fordi det har vært strenge smittevernregler. Mindre grupper, fokus på håndvask, ikke komme når de er snufsete, avstand, de har ingen av disse reglene lenger og smitten bare øker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 23. november 2021 #26 Del Skrevet 23. november 2021 Enda en tulling skrev (15 timer siden): Tja... hvor mange smarttelefonbrukere ser du for deg, helt realistisk sett, gå rundt med en papirbackup i lomma? Vel om de har for vane å gå tom for strøm men vil inn på alt mulig er det jo en mulighet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa blomst Skrevet 23. november 2021 #27 Del Skrevet 23. november 2021 Tussa84 skrev (15 timer siden): Synes det blir urettferdig å kalle de uvaksinerte gratispasasjerer når smitten florerer blant de fullvaksinerte. Mener man da at de uvaksinerte er gratispasasjerer ved sykehusinnleggelse? Uvaksinerte er jo sårbare for smitte fra de vaksinerte. Ifølge enkelte her inne så bør de fullvaksinerte være prioritert ved sykehusinnleggelse fremfor de uvaksinerte. Livet til vaksinerte er verdt mer, forstår du. Fullstendig uforståelig tankegang for meg. Bytt ut ordet "uvaksinert" med hvilken som helst annen minoritet hvis man sliter med å se akkurat hvorfor denne tankegangen er helt hinsides. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 23. november 2021 Rosa blomst skrev (1 time siden): Ifølge enkelte her inne så bør de fullvaksinerte være prioritert ved sykehusinnleggelse fremfor de uvaksinerte. Livet til vaksinerte er verdt mer, forstår du. Fullstendig uforståelig tankegang for meg. Bytt ut ordet "uvaksinert" med hvilken som helst annen minoritet hvis man sliter med å se akkurat hvorfor denne tankegangen er helt hinsides. Vi er åpenbart blitt en svært liten, foraktet og utstøtt gruppe. Bare ikke gruppetenkingen blant de vaksinerte forsterker seg. Uansett tror jeg det er mange som synes det holder med 2. doser. Det neste vi kommer til å se da er gruppen med 2 og 3 doser vender seg mot hverandre. Aldri har en vaksinasjonsdugnad splittet folket mer, eller satt gruppe mot gruppe på en slik måte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. november 2021 #29 Del Skrevet 23. november 2021 Har du selv valgt å stå utenfor, må du også tåle å stå utenfor.. Det blir litt som å klage til dørvakta når du ikke kommer inn fordi du er for full. Ta konsekvensene av valget ditt og slutt med sytinga. At 200 anti-vaxxere møter opp i Oslo for å klemme, brenne munnbind og menge seg med en viss reality deltaker som sikkert har flere infeksjoner enn det som finnes, er deres valg. At valget dømmes nord og ned av resten får de også tåle - det er tross alt valgfritt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert husfrue Skrevet 23. november 2021 #30 Del Skrevet 23. november 2021 Tussa84 skrev (3 timer siden): Vi er åpenbart blitt en svært liten, foraktet og utstøtt gruppe. Bare ikke gruppetenkingen blant de vaksinerte forsterker seg. Uansett tror jeg det er mange som synes det holder med 2. doser. Det neste vi kommer til å se da er gruppen med 2 og 3 doser vender seg mot hverandre. Aldri har en vaksinasjonsdugnad splittet folket mer, eller satt gruppe mot gruppe på en slik måte. Åh buhu. Hvis antivaxxere ikke hadde kalt oss for sauer for å ta vaksinen, at vi burde "tenke selv" og ikke være så naive, så kanskje jeg kunne hatt litt medfølelse. Men dette har de lagt opp til selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 23. november 2021 #31 Del Skrevet 23. november 2021 DetVarIkkeMeg skrev (7 minutter siden): Åh buhu. Hvis antivaxxere ikke hadde kalt oss for sauer for å ta vaksinen, at vi burde "tenke selv" og ikke være så naive, så kanskje jeg kunne hatt litt medfølelse. Men dette har de lagt opp til selv. Så fordi et par antivaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxere kommer med noe lite logisk, så skal det ramme alle som har tatt et annet valg? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #32 Del Skrevet 23. november 2021 DetVarIkkeMeg skrev (31 minutter siden): Åh buhu. Hvis antivaxxere ikke hadde kalt oss for sauer for å ta vaksinen, at vi burde "tenke selv" og ikke være så naive, så kanskje jeg kunne hatt litt medfølelse. Men dette har de lagt opp til selv. Dersom det sårer noen at de blir bedt om å tenke selv eller ikke være naive forstår jeg det. Vi har tillit til myndighetene da vi lever i et fantastisk land, det er ikke noe galt i det. Jeg tror ikke at norske helsemyndigher ville oppmuntret til noe de trodde kunne skade folkehelsen. Ingen burde kalle noen en sau. Vi bør støtte hverandre uavhengig av vaksinasjonsstatus og anerkjenne at alle har rett til å ta sine egne helsevalg, uavhengig av hva det måtte være. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert husfrue Skrevet 23. november 2021 #33 Del Skrevet 23. november 2021 Tussa84 skrev (2 timer siden): Dersom det sårer noen at de blir bedt om å tenke selv eller ikke være naive forstår jeg det. Vi har tillit til myndighetene da vi lever i et fantastisk land, det er ikke noe galt i det. Jeg tror ikke at norske helsemyndigher ville oppmuntret til noe de trodde kunne skade folkehelsen. Ingen burde kalle noen en sau. Vi bør støtte hverandre uavhengig av vaksinasjonsstatus og anerkjenne at alle har rett til å ta sine egne helsevalg, uavhengig av hva det måtte være. Nettopp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg