Tussa84 Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Jeg lurer på hvordan uvaksinerte opplever å måtte vise frem et rødt koronapass? Skamfullhet, er det pinlig for dere?
Enda en tulling Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Siden man vet at man ikke kommer inn steder der et slikt pass kreves så har det liten hensikt å vise det, så akkurat det er neppe noe problem. Verre for de vaksinerte som opplever at mobilen har blitt borte, gått tom for strøm eller sluttet å fungere når de trenger den som mest. For ikke å snakke om hvis det grønne passet deres plutselig har blitt rødt pga nye retningslinjer fra myndighetene, eller rett og slett teknisk feil. 11
Tussa84 Skrevet 22. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2021 Enda en tulling skrev (1 minutt siden): Siden man vet at man ikke kommer inn steder der et slikt pass kreves så har det liten hensikt å vise det, så akkurat det er neppe noe problem. Verre for de vaksinerte som opplever at mobilen har blitt borte, gått tom for strøm eller sluttet å fungere når de trenger den som mest. For ikke å snakke om hvis det grønne passet deres plutselig har blitt rødt pga nye retningslinjer fra myndighetene, eller rett og slett teknisk feil. Ja, akkurat dette med grønne pass som plutselig blir røde pga 3. dose-mangel, er vel kanskje det vi kan vente blir det største problemet i Norge etterhvert. I UK går nå dobbeltvaksinerte på denne smellen. 6
Merovingian Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 53 minutter siden, Tussa84 said: Ja, akkurat dette med grønne pass som plutselig blir røde pga 3. dose-mangel, er vel kanskje det vi kan vente blir det største problemet i Norge etterhvert. I UK går nå dobbeltvaksinerte på denne smellen. Nei, vi dobbeltvaksinerte går IKKE på den smellen i UK som du sier. Der er enda lenge til at en 3 dose blir kravet for å ha grønt pass i Norge, her driver du med skremselspropaganda. 9
Tussa84 Skrevet 22. november 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2021 Merovingian skrev (4 minutter siden): Nei, vi dobbeltvaksinerte går IKKE på den smellen i UK som du sier. Der er enda lenge til at en 3 dose blir kravet for å ha grønt pass i Norge, her driver du med skremselspropaganda. Du sier jo også at det blir krav til 3. dose for å ha grønt pass. Hvorfor sier du at jeg driver med propaganda når du er enig med meg. Da driver jo du også med skremselspropaganda? 6
zemer Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Tussa84 skrev (1 time siden): Ja, akkurat dette med grønne pass som plutselig blir røde pga 3. dose-mangel, er vel kanskje det vi kan vente blir det største problemet i Norge etterhvert. I UK går nå dobbeltvaksinerte på denne smellen. I Israel de gikk på den smellen var det ikke? 4
Tussa84 Skrevet 22. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2021 zemer skrev (Akkurat nå): I Israel de gikk på den smellen var det ikke? Vaksinepasset er vel og bra for de vaksinerte så lenge myndighetene ikke flytter målposten. Plutselig må de etterkomme med oppfriskningsdose for ikke å ende opp som uvaksinerte. 5
Tussa84 Skrevet 22. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2021 Jeg tror det hadde vært litt sårt for meg, dersom venninnene mine skulle på pub, også kunne jeg være med på vorspielet, tatt taxi fram til utestedet. Der hadde kvelden stoppet for meg med mitt dyp-røde koronapass. Den ene veninnen min er ganske forkjølet, men hun er full og blid med rennende nese. Hun går rett inn der hun stolt viser det grønne passet sitt. Jeg må forsøke å finne taxi hjem, eller kanskje ringe mamma. 4
Gjest Tamsi Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Det har snart gått et år og jeg har enda ikke så mye som sett på vaksinepasset mitt. Jeg vet ikke om jeg HAR vaksinepass engang. Så lite har dette påvirket livet mitt, ikke en eneste gang har noen bedt om det.
infectedsopp Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 (endret) Blir ikke noe problem her for jeg kommer aldri til å vise det. Jeg har fjernet mitt samtykke til Helsenorge.no i protest - dermed ikke tilgang til det heller. Jeg godtar ikke dette systemet. Det er så ulogisk som du får det, så det får en stor middle finger fra meg Hodet hevet. Endret 22. november 2021 av infectedsopp 15
Carrot Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 Enda en tulling skrev (1 time siden): Siden man vet at man ikke kommer inn steder der et slikt pass kreves så har det liten hensikt å vise det, så akkurat det er neppe noe problem. Verre for de vaksinerte som opplever at mobilen har blitt borte, gått tom for strøm eller sluttet å fungere når de trenger den som mest. For ikke å snakke om hvis det grønne passet deres plutselig har blitt rødt pga nye retningslinjer fra myndighetene, eller rett og slett teknisk feil. Du vet du kan skrive det ut eller? Sånn på gammeldags printer som man putter papir i 1
Kaktusogsol Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 Hvorfor i alle dager skulle jeg vise det noen steder? 4
Linnea27 Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 Er det ikke bare å teste seg, da? Så blir det grønt? Storm i et vannglass. 2
Gjest Lawyam Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 Leste dette... Godt sagt. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/pandemiens-gratispassasjerer/o/5-95-344012
Hedy Lamarr Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 Lawyam skrev (2 minutter siden): Leste dette... Godt sagt. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/pandemiens-gratispassasjerer/o/5-95-344012 👍🏻👍🏻👍🏻 3
Pingvinboogie Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 Litt merkelig å fokusere på å vise et knallrødt coronapass, for det er det vel ingen som kommer til å gjøre. Hvis det blir offentlige teststasjoner spesielt for uvaksinerte, slik som i andre land, så kan man kanskje heller fokusere på hvordan DET blir for de uvaksinerte. Å få vaksinestatusen sin annonsert for alle som er i nærheten og ser deg gå inn. Litt som disse abortklinikkene i USA hvor folk står utenfor og roper ‘morder’ 2
Mezzosoprena Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 DU vet før du går til et sted om du har rødt eller grønt koronapass, så dette er et ikke-problem. 2
Pivot Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 Lawyam skrev (15 minutter siden): Leste dette... Godt sagt. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/pandemiens-gratispassasjerer/o/5-95-344012 Du synes det, ja? Nå har vi vaksine, og vi har fått et koronapass som dokumenterer at vi er vaksinert. Det brukes for å hindre smittespredning, for selv om vaksinen ikke garanterer hundre prosent mot covid-19 eller smitte, så virker den beskyttende for de aller fleste. Dette står jo i sterk kontrast til det FHI uttalte i går: FHI om coronapass: Hjelper lite mot smitte Nå kan kommuner innføre coronapass lokalt. Det skal brukes for å åpne opp, og er egentlig ikke et smittereduserende tiltak. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/28oRWy/fhi-om-coronapass-hjelper-lite-mot-smitte Og "pandemiens gratispassasjerer"?? Flokkimmunitet?? Var ikke mye logikk i det innlegget, nei. 9
Vannari Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 Jeg synes at denne debatten blir ensidig. En gjør liksom regning med at de uvaksinerte er antivaxere. De jeg kjenner som ikke er vaksinerte har tatt det valget fordi de enten har hatt korona, og har antistoffer, eller de er for syke til å ta vaksinen. Jeg vet også om mange ungdommer som er uvaksinerte på grunn av lite utprøvd vaksine. Ingen av disse gruppene er gratispassasjerer, men de har tatt gjennomtenkte valg. 10
Tussa84 Skrevet 22. november 2021 Forfatter #20 Skrevet 22. november 2021 Vannari skrev (30 minutter siden): Jeg synes at denne debatten blir ensidig. En gjør liksom regning med at de uvaksinerte er antivaxere. De jeg kjenner som ikke er vaksinerte har tatt det valget fordi de enten har hatt korona, og har antistoffer, eller de er for syke til å ta vaksinen. Jeg vet også om mange ungdommer som er uvaksinerte på grunn av lite utprøvd vaksine. Ingen av disse gruppene er gratispassasjerer, men de har tatt gjennomtenkte valg. Synes det blir urettferdig å kalle de uvaksinerte gratispasasjerer når smitten florerer blant de fullvaksinerte. Mener man da at de uvaksinerte er gratispasasjerer ved sykehusinnleggelse? Uvaksinerte er jo sårbare for smitte fra de vaksinerte. 10
Anbefalte innlegg