AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Hvorfor orker folk å kjøre rundt på disse trege fossilbilene? Å prøve å komme opp i 80 kilometer i timen med en av dem er jo som å se på at maling tørker.. Anonymkode: 04dfd...53f 2
Hr. Aktiv Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor orker folk å kjøre rundt på disse trege fossilbilene? Å prøve å komme opp i 80 kilometer i timen med en av dem er jo som å se på at maling tørker.. Anonymkode: 04dfd...53f Avhenger hvilken bil du kjører det da. Men tviler elbilen blir like morro å lade fremover nå og da spesielt sør for Dombås. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor orker folk å kjøre rundt på disse trege fossilbilene? Å prøve å komme opp i 80 kilometer i timen med en av dem er jo som å se på at maling tørker.. Anonymkode: 04dfd...53f Har det heldigvis ikke så travelt og hektisk i livet at jeg må spare inn på tida fra 0-80! Anonymkode: 3a021...12e 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor orker folk å kjøre rundt på disse trege fossilbilene? Å prøve å komme opp i 80 kilometer i timen med en av dem er jo som å se på at maling tørker.. Anonymkode: 04dfd...53f Olabil? Anonymkode: ec476...b72
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor orker folk å kjøre rundt på disse trege fossilbilene? Å prøve å komme opp i 80 kilometer i timen med en av dem er jo som å se på at maling tørker.. Anonymkode: 04dfd...53f Har du ikke mer å komme med hvis du først skal prøve å provosere de som kjører fossilbil?? 😂 Anonymkode: 4c890...44e 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Unødvendig innlegg. Jeg elsker bil, både fossil- og elbil. Rører gjerne i girkassa på en lett, men treg fossilbil. Så kjører jeg samme veien dagen etter med en elbil som kaster meg bakover i setet, men mangler andre elementer som den lette følelsen og full kontroll over det mekaniske. Smak og behag. Anonymkode: cfca2...345 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor orker folk å kjøre rundt på disse trege fossilbilene? Å prøve å komme opp i 80 kilometer i timen med en av dem er jo som å se på at maling tørker.. Anonymkode: 04dfd...53f Klarer meg helt fint med mine 280 turbohester. Og ingenting slår lyden av verken turboen eller eksosen. Skjønner ikke hvordan elbilfolket orker å kjøre rundt i en bil som ikke brummer.. Anonymkode: 01682...5b1 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Kan det være fordi vi ikke gidder å forholde oss til lading?! (Ikke alle har ledemukghet hjemme!) Anonymkode: 75be2...2b6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 Klarer ikke helt forstå at ca. 3,5 sekunder på 0-80 ikke holder mål altså. Da må du være bra utålmodig! Anonymkode: 01682...5b1
LiseTV Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan det være fordi vi ikke gidder å forholde oss til lading?! (Ikke alle har ledemukghet hjemme!) Anonymkode: 75be2...2b6 Det er strenge foreskrifter på lading hjemme. Det er ikke mange som har instalasjon som er etter regelverket.
Gjest ABM Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 13.00): Hvorfor orker folk å kjøre rundt på disse trege fossilbilene? Å prøve å komme opp i 80 kilometer i timen med en av dem er jo som å se på at maling tørker.. Anonymkode: 04dfd...53f Minner mer og mer om olabiler faktisk..er helt grusomt å kjøre diesel m automat etter å ha kjørt el i 8 år..
Gjest ABM Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 LiseTV skrev (21 timer siden): Det er strenge foreskrifter på lading hjemme. Det er ikke mange som har instalasjon som er etter regelverket. Alle har det...Ladet 5 år fra en vanlig kontakt i garagen og..ikkeno problemer med det eller..
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #14 Skrevet 23. november 2021 LiseTV skrev (22 timer siden): Det er strenge foreskrifter på lading hjemme. Det er ikke mange som har instalasjon som er etter regelverket. De fleste som har elbil har installert lader hjemme gjort av en elektriker. Anonymkode: d8a0e...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #15 Skrevet 23. november 2021 Hvor henter dere dataene deres fra? Bakenden? Skulle gjerne sett ordentlige tall, ikke folk som gjetter basert på egne erfaringer. LiseTV skrev (22 timer siden): Det er strenge foreskrifter på lading hjemme. Det er ikke mange som har instalasjon som er etter regelverket. ABM skrev (41 minutter siden): Alle har det...Ladet 5 år fra en vanlig kontakt i garagen og..ikkeno problemer med det eller.. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De fleste som har elbil har installert lader hjemme gjort av en elektriker. Anonymkode: d8a0e...9b7 Anonymkode: cfca2...345 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #16 Skrevet 23. november 2021 46 minutter siden, ABM said: Alle har det...Ladet 5 år fra en vanlig kontakt i garagen og..ikkeno problemer med det eller.. Du skjønner vel hvor tynn denne blir? Det blir som å argumentere for at å kjøre uten bilbelte er trygt, fordi du har gjort det i fem år.. Eller at du har alltid har ladet mobilen i senga over natta, så derfor er det trygt. Nei, det å lade elbilen via vanlig kontakt i garasjen er ikke verken anbefalt eller trygt. Anonymkode: 01682...5b1 4
Gjest ABM Skrevet 23. november 2021 #17 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skjønner vel hvor tynn denne blir? Det blir som å argumentere for at å kjøre uten bilbelte er trygt, fordi du har gjort det i fem år.. Eller at du har alltid har ladet mobilen i senga over natta, så derfor er det trygt. Nei, det å lade elbilen via vanlig kontakt i garasjen er ikke verken anbefalt eller trygt. Anonymkode: 01682...5b1 Nei det har du rett i men jeg satte ned ladestrømmen til 10A på en dedikert 16A kurs...så var nok innafor rent sikkerhetsmessig.... Som en liten funfact hadde jeg kontroll på det elektriske anlegget av eltilsynet i den tiden og han reagerte ikke på det heller..
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #18 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Klarer meg helt fint med mine 280 turbohester. Og ingenting slår lyden av verken turboen eller eksosen. Skjønner ikke hvordan elbilfolket orker å kjøre rundt i en bil som ikke brummer.. Anonymkode: 01682...5b1 Lekemotor med mye bråk, lite futt, ynkelig dreiemoment og masse vedlikehold. Anonymkode: 04dfd...53f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #19 Skrevet 23. november 2021 Jeg har det ikke så travelt og jeg må holde farten til de som ligger foran meg. Vraker ikke en fullt brukbar bil pga elbil-fantaster på KG. Anonymkode: 6f3c8...6a9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 ABM skrev (2 timer siden): Alle har det...Ladet 5 år fra en vanlig kontakt i garagen og..ikkeno problemer med det eller.. Det KAN gå bra, men det kan også ta fyr. Men slik tenker ikke folk som kjøper bil for å "spare" penger! Det begynte å brenne i et hus i Sverige, hvor selgeren hadde sagt at det bare var å plugge ladekladden til stikkontakten. Det er noe du burde legge deg på minnet først som sist, i stedet for å spre usannheter! Eksempel 1 Eksempel 2 Eksempel 3 Eksempel 4 Les og lær, før du babler i vei om dine elendige kunnskaper. Anonymkode: 2aab7...307 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå