Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte at vannet mitt gikk, har det skjedd med andre?

Det var et høyt ‘knepp’, og jeg kjente òg at noe skjedde inni magen. Mannen min var i nærheten, men holdt på med noe annet og hørte det ikke.

Likevel er jeg helt sikker på at det var et bittelite smell:) Andre?

Anonymkode: 6df6d...cfe

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hørte det godt , slik du beskriver 

Anonymkode: 811f9...bb2

Skrevet

Ja, hørte det kjempegodt, følte det sa PANG. Gøy 😁

Skrevet

Jeg hørte et knepp med tredjemann, men hørte ingenting med førstemann (med nr 2 var det jordmor som tok vannet for å starte fødselen). 

Skrevet

Kjente du noko før det skjedde? Eller var lyden første som skjedde?

Skrevet

Jeg hørte også dette kneppet, men kjente ikke noe spesielt hverken i forkant eller da det skjedde. Skal kanskje nevnes at bare ca.1/3 av vannet mitt gikk av seg selv da, resten ble tatt på sykehuset. 

Anonymkode: 46251...be9

Skrevet

Jeg hørte også et knepp, satt på do når det skjedde men skjønte raskt hva det var. Det rant noe som ikke kunne stoppes. 

Med andre tok jordmor vannet under fødselen, da hørte jeg ikke noe, men kjente det på en annen måte enn med første.

Skrevet

Med første hørte jeg et slikt knepp som du beskriver. Det var det aller første tegnet på at noe var på gang. Jeg forstod helt instinktivt hva det var og hoppet ut av senga (så kjapt det går an å få til som høygravid). Alt vannet fosset ut på gulvet. 

Med andre gikk vannet da jeg skulle tisse på sykehuset. Hadde allerede hatt noen få rier. Da hørte jeg ingenting og forstod ikke at vannet hadde gått før jeg tørket meg og det var bek på papiret. 

Anonymkode: 8939a...861

Skrevet

Jeg kjente det veldig tydelig, at noe sprakk liksom - er usikker på om jeg hørte lyd. Jeg mener det nå i etterkant, men det kan ha vært følelsen som i ettertid har blitt til en lyd i minnet mitt. 

Skrevet

Jeg hørte et knepp når slimproppen gikk, var en diger kladas som kom ut😅

Anonymkode: adb99...6e3

Skrevet

Jeg våknet av at det sa knepp også følelsen av at en ballong med vann sprekker i slowmotion, på en måte. Kjempe merkelig følelse

Skrevet

Jeg hørte det ikke selv, men har hørt flere fortelle om et "knepp". For meg var det plutselig bare vann som fosset, jeg kjente ikke noe spesielt heller, annet enn at alt ble vått. Den ene fødselen startet med at vannet gikk, og også andre gang gikk vannet hjemme, men da var det etter at riene hadde begynt. 

Anonymkode: 40381...b22

Skrevet

For meg som ikke har født (eller er gravid) så er dette veldig fascinerende 😅  

Anonymkode: 1ebc7...bd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var et høyt ‘knepp’, og jeg kjente òg at noe skjedde inni magen. Mannen min var i nærheten, men holdt på med noe annet og hørte det ikke.

Ja! Jeg også hørte kneppet! Andre gangen var det som et spark nedover, ikke en lyd, og jeg tenkte «ungens hode er nedover, det KAN ikke ha sparket ned der!» så begynte det å renne 10 sekunder etterpå. 

Anonymkode: 8c846...4b8

Skrevet
FrøkenTidligUte skrev (2 timer siden):

Kjente du noko før det skjedde? Eller var lyden første som skjedde?

Jeg hadde bare brutalt vondt i korsryggen den dagen. 

Anonymkode: 8c846...4b8

Skrevet

For meg var det mer ‘plopp’… 

Anonymkode: 151ce...0e0

Skrevet

Nei, jeg hørte ikke noe knepp. Det må i så fall ha skjedd mens jeg sov. Tok tre skritt over soveromsgulvet før det fosset ut av meg. 

Anonymkode: 6dfcb...8ca

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg faktisk hørte det, eller om jeg bare kjente det og det føles som jeg hørte det 😅 Det sa i hvertfall knepp inni meg, og kroppen forsto før hodet hva som skjedde, så jeg spratt opp av sofaen og rakk heldigvis å hoppe av gulvmatta. Det var ingen tvil om hva som skjedde, for å si det sånn! 

Anonymkode: 4a9a2...6f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja! Helt likt som deg. Hadde lagt meg i sengen sammen med mannen min for å sove. Plutselig hørte vi begge et smell og så kom vannet :)

Skrevet

Hørte ingenting, fikk bare et enormt trykk "nedi der" før det sa splash på gulvet.

Anonymkode: ca839...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...