AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Kjæresten min var helt sørpefull i helga. I den forbindelse sa han mange sårende ting til meg, blant annet at han heller vil være med noen andre. Han sa han skulle dra hjem til noen andre og ligge med dem (noe som han selvfølgelig ikke gjorde). Jeg konfronterte han dagen etterpå og han beklagde seg selvfølgelig veldig. Jeg ble aldri egentlig sur på han, jeg vet sånt ting skjer og at man blir veldig full og at man sier ting som ikke henger helt på greip. Men likevel merker jeg at jeg egentlig ikke har lagt det fra meg. Jeg tenker bare hva hvis han egentlig mente det? Jeg sier iallfall kun sanne ting på fylla, så vidt jeg vet. Kanskje jeg aldri mener det på den måten, men det er aldri ren løgn. Hva ville dere tenkt i samme situasjon? Ville dere hengt dere opp i det? Anonymkode: cc4ef...32d
Entern Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Hvis han var ekstremt dritings så tror jeg det er fylla som har skylda. Kanskje han var ute av seg av helt andre grunner og tok det ut på deg. Jeg kjenner mange som blir helt håpløse i grøftefylla men er snille ellers. 2
sicario Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjæresten min var helt sørpefull i helga. I den forbindelse sa han mange sårende ting til meg, blant annet at han heller vil være med noen andre. Han sa han skulle dra hjem til noen andre og ligge med dem (noe som han selvfølgelig ikke gjorde). Jeg konfronterte han dagen etterpå og han beklagde seg selvfølgelig veldig. Jeg ble aldri egentlig sur på han, jeg vet sånt ting skjer og at man blir veldig full og at man sier ting som ikke henger helt på greip. Anonymkode: cc4ef...32d Dette er ikke vanlig. Det kalles et drikkeproblem når man ikke kan oppføre seg under påvirkning av alkohol, samt drikker seg overstadig. Folk flest oppfører seg faktisk ikke slik når de nyter alkohol. 12
powerpuffen Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Hæ, nei? Dette er ikke greit, full eller ei. Selvgjort er velgjort. 7
Carrot Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 jeg tenker at det er sannhet i det man lyrer utav seg i fylla, jeg ville ikke akseptert dette uansett hvor full han var. Dette måtte snakke som, full eller ikke behandler man andre fint. 12
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Snakk med han. Si at slike ting går inn på deg og når det skjer gjentatte ganger så blir det vanskelig for deg å legge det bort. Si at det begynner å bli en sannhet i det for deg, uansett hva han selv mener. Det kan komme en dag hvor dette er nok og du ikke orker mere. Slike uttalelser vil på sikt legge seg som en klump innerst inne i oss som vil gjøre oss mere sårbare for de tøffe dagene man kan ha som man ellers ville ha løst. Det vil alltid være litt krangling og surhet av og til, det står man i når man vet at forholdet ellers er godt men det er en grense for hva vi tåler. Fortell hva det gjør med deg. Si hva DU føler og at hvis dere skal holde sammen så må han ta sin del av ansvaret. Jeg kan legge ting bak meg men det er ikke ubegrenset hvor mye jeg kan legge bak meg. På tide at han samboeren din blir voksen og tar ansvar for DERE han også. Anonymkode: daa16...2a2 4
tånegla Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 sicario skrev (3 minutter siden): Dette er ikke vanlig. Det kalles et drikkeproblem når man ikke kan oppføre seg under påvirkning av alkohol, samt drikker seg overstadig. Folk flest oppfører seg faktisk ikke slik når de nyter alkohol. Litt uenig med deg der. Noen ganger kan man gjøre en feilvurdering og bli sørpe dritings, uten at man har et drikkeproblem. Du svarer forøvrig ikke på TS sin problematikk. Til TS, jeg tror jeg ville latt det gå denne gangen. Ordtaket «av barn og fulle folk» er ikke helt riktig. Noen ganger bare kommer rare tanker inni hodet når man er full, ofte er det ikke tanker en gang bare ord som kommer ut munnen uten å ha gått en god tur gjennom hjernen. Jeg skjønner at du syntes det er leit, men la det gå…….. 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Jeg tenker at dette er alkoholen sin feil, og så lenge han tar lærdom av det og viser måtehold fra nå av, så bør du gi han en sjans. Jeg antar at han ikke hadde vært sammen med deg hvis han egentlig ville vært sammen med andre? Eller var du den første på "lista" som sa ja? Hvis han fortsetter å drikke seg sørpefull, så tenker jeg at han tar et aktivt valg å potensielt være drittsekk mot deg, og da bør du IKKE godta "fylla har skylda" flere ganger. Anonymkode: 838e1...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Fulle folk forteller sannheten. Dette er hva han egentlig tenker. Innerst inne vet du dette, ikke tvil på deg selv. Anonymkode: bfad2...59a 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 Jeg hadde tatt opp dette med han en dag. Sagt at du synes det var sårende at han sa han ville gå fra deg, og at du ønsker å finne ut av hvorfor han tenkte sånn "Å, jeg var bare full" Nei, et sted kom det fra - ville du bare såre meg? Hvordan synes du forholdet vårt er? Er det noe du savner, eller synes ikke er bra? For meg, med min 40-årige erfaring, så er sånne utbrudd et tegn på at slutten kan komme. Du må enten jobbe med forholdet, eller ignorere problemene når de blir presentert på et sølvfat. Er han verdt å beholde, så snakker du med han, og så finner dere ut av det sammen. Selv om du har det bra i forholdet, betyr det ikke at han har det bra i forholdet, noe en tirade på fylla kan indikere. Og menn er dessverre ofte dårlige på å kommunisere følelsene sine, så du må hjelpe han med å skape rom for å gjøre det. Hvis du vil jobbe for forholdet da. Anonymkode: d5f0c...39c 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 Hadde tatt det opp på en fin måte, og sagt at selv om han var full, er du litt redd for om han egentlig mener det han sa Anonymkode: ef023...66e 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kjæresten min var helt sørpefull i helga. I den forbindelse sa han mange sårende ting til meg, blant annet at han heller vil være med noen andre. Han sa han skulle dra hjem til noen andre og ligge med dem (noe som han selvfølgelig ikke gjorde). Jeg konfronterte han dagen etterpå og han beklagde seg selvfølgelig veldig. Jeg ble aldri egentlig sur på han, jeg vet sånt ting skjer og at man blir veldig full og at man sier ting som ikke henger helt på greip. Men likevel merker jeg at jeg egentlig ikke har lagt det fra meg. Jeg tenker bare hva hvis han egentlig mente det? Jeg sier iallfall kun sanne ting på fylla, så vidt jeg vet. Kanskje jeg aldri mener det på den måten, men det er aldri ren løgn. Hva ville dere tenkt i samme situasjon? Ville dere hengt dere opp i det? Anonymkode: cc4ef...32d Min erfaring er at fulle folk kan fortelle deg det som kan såre deg mest, blandet med noe de misliker ellers som de ikke tør å si. Når saken er ferdig diskutert så er den ferdig. Saken stiller seg annerledes om det skjer flere ganger. Anonymkode: 63689...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 Jeg har svart tidligere i tråden. Men jeg har litt blandede følelser. Hadde jeg opplevd dette, er jeg usikker. Hadde gjerne følt meg som et knust fat. Selv om han ikke mente "å knuse fatet", så er det voldsomt vanskelig å sette det sammen igjen... De ordene hadde jeg ikke klart å glemme med det første. Hvor kom de fra? Anonymkode: 838e1...ad0 1
Million Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 Man kan si mye som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt når man er snydens eller veldig drita. En gang presterte jeg å rope i fylla at jeg var blitt lam og ikke kunne bevege beina mine, samtidig som jeg lå og sparket med dem.... Det var ingen kjerne av sannhet i det, nei Poenget er at han mest sannsynlig bare hentet fram noe han visste ville såre deg, fordi han i fylla mente du fortjente å få høre noe sårende, av en eller annen grunn. Kanskje hadde du sagt eller gjort noe som gjorde han irritert, og så spant det hele ut av kontroll i en "hevnaksjon" der han sa dette til deg. Glem det. Han mente det antageligvis ikke. Men noter det bak øret og se om det blir en tilbakevendende vane for han, å bli skikkelig slem og sårende i fylla...da ville jeg gjort noe med det. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 Min kjæreste har sagt noe lignende i edru tilstand. I raseri og hevngjerrighet. Sannsynligvis var det noe din kjæreste følte i øyeblikket da han sa det. Anonymkode: e0831...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 @Million notsier seg selv, han sa noe han visste ville såre fordi det var meningen av uviss grunn samtidig som han antageligvis ikke mente det? Personlig ville jeg tatt det opp, sagt at jeg ble såret og at jeg ville vite hva som kunne gjøre at han sa slikt når han var uten heminger? Anonymkode: 96e2c...137
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 I skikkelig vanskelige perioder kan jeg tenke at jeg ønsker å dra fra hele gjengen; mann, barn, hund og alt! Helt edru! Jeg sier det jo ikke, da, og det går fort over. Forskjellen her er at han sa det høyt. Kan hende han følte det der og da, men det trenger slett ikke ha noe som helst rot i virkeligheten. Hvis det plager deg syns jeg absolutt du skal snakke med ham om det. Anonymkode: f6967...42a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min kjæreste har sagt noe lignende i edru tilstand. I raseri og hevngjerrighet. Sannsynligvis var det noe din kjæreste følte i øyeblikket da han sa det. Anonymkode: e0831...ea3 Det har min også og det som lå i bunn var at han var redd jeg var på vei ut av ekteskapet. Jeg hadde vert deprimert lenge så jeg forstår at han ble redd for hvorfor. Anonymkode: daa16...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fulle folk forteller sannheten. Dette er hva han egentlig tenker. Innerst inne vet du dette, ikke tvil på deg selv. Anonymkode: bfad2...59a Langt derifra. Jeg lyver så det renner av meg i fylla. Ikke noe av det er sant. Anonymkode: c2958...92a 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #20 Skrevet 22. november 2021 Eksen ble stadig vekk idiot på fylla. Satte til slutt foten ned, enten alkohol eller familie. Han lot som han valgte oss🙄 Kjenn etter hva du synes er greit å leve med. Jeg fikk etter hvert en skikkelig kjip klump i magen hver gang han skulle ut, for det gikk så ofte ut over meg. Jeg gikk fra ham til slutt, blant annet pga oppførelsen rundt alkohol. Holdt nok ut alt for lenge😣 Anonymkode: a5651...086 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå