Gå til innhold

Yogamatte, pris og kvalitet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det noe å si? De selger yogamatter på Rusta for under hundrelappen, er de ok? Aldri gjort noe særlig yoga men tenkte å begynne så trenger en matte. Hva gjør det til en god matte?

Anonymkode: b777a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig stor forskjell! Min erfaring er at de dyrere er stødigere og tykkere, slik at de er myyyye mer behagelige å trene på. I tilegg blir de bedre ved bruk, istedenfor bare slitt, og de holder grepet bedre når du blir svett. 

Billige matter er gjerne veldig tynne, myke (det er en ulempe altså), slites fort, og enten supersticky eller glatte. 
Men som helt nybegynner ville jeg startet med en billig en, og så heller investert i en skikkelig senere om du trives med yoga :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god matte er en hvor du ikke sklir når du blir svett i hendene og på føttene.  F.eks i down dog og de ulike krigerstillingene.

Yoga kan være alt fra rolig yin til krevende styrketrening. Jeg driver med Lynegar og har valgt en matte i kork.   Ser mange som går på samme studio som meg bruker  matter fra manduka.  Har prøvd dem og synes de er gode. 

Anonymkode: e125e...640

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tynne, billige mattene, f.eks. rusta, er helt ubrukelige. Du må ha en med godt grep som er litt tykkere og tyngre som ikke krøller seg 

Anonymkode: 4e492...57e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krakilsk skrev (50 minutter siden):

Det er veldig stor forskjell! Min erfaring er at de dyrere er stødigere og tykkere, slik at de er myyyye mer behagelige å trene på. I tilegg blir de bedre ved bruk, istedenfor bare slitt, og de holder grepet bedre når du blir svett. 

Billige matter er gjerne veldig tynne, myke (det er en ulempe altså), slites fort, og enten supersticky eller glatte. 
Men som helt nybegynner ville jeg startet med en billig en, og så heller investert i en skikkelig senere om du trives med yoga :) 

Har veldig sansen for produkter som blir bedre etter bruk 😄 Men ja, har en tendens til å gå hardt ut og tenke at jeg må jo ha skikkelig utstyr også viser det seg å ikke være en vedvarende interesse😬 Får kikke litt og se om jeg finner en ok mellomting.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

En god matte er en hvor du ikke sklir når du blir svett i hendene og på føttene.  F.eks i down dog og de ulike krigerstillingene.

Yoga kan være alt fra rolig yin til krevende styrketrening. Jeg driver med Lynegar og har valgt en matte i kork.   Ser mange som går på samme studio som meg bruker  matter fra manduka.  Har prøvd dem og synes de er gode. 

Anonymkode: e125e...640

Det er sant. Vet ikke helt hvilken retning men sikkert mest rolig til å begynne med. Har treningsmatte fra før men den er nokså tykk og glatt så den sklir litt. Derfor jeg tenker jeg bør ha noe mer stabilt. 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

De tynne, billige mattene, f.eks. rusta, er helt ubrukelige. Du må ha en med godt grep som er litt tykkere og tyngre som ikke krøller seg 

Anonymkode: 4e492...57e

Har du noen tips til slike? Har de ok matter på vanlig sportsbutikk?

Anonymkode: b777a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...