AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Del Skrevet 22. november 2021 Hei, jeg er sykepleier, men ønsker karriereskifte av flere ulike grunner. Det er ikke lett å skulle ta en ny bachelor når jeg både har boliglån og betjene og barn i hus. Jeg trenger alle råd jeg kan få😊 Jeg er også åpen for videreutdanning, men ønsker ikle jobbe klinisk. Hadde en gang et ønske om å bli helsesøster, men det er nesten umulig å komme inn på videreutdanningen så er noe usikker om jeg orker vente så lenge og ta alle mulige omveier for å komme dit. Har også vurdert å undervise på skole, men har alltid hatt presentasjonsangst, spesielt i de tilfeller jeg selv skal bli vurdert. Samtidig syntes jeg det virker kjempe gøy å undervise på VGs. Usikker på om jeg takler studiet. Ønsker hovedsaklig dagjobb. Kunne også tenke meg å jobbe med noe administrativt. hvis noen har vært i samme situasjon, eller har noen gode råd setter jeg veldig pris på det!🥰 Anonymkode: 834d1...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Del Skrevet 22. november 2021 Når du sier "noe administrativt", hva tenker du på da? Anonymkode: 4bafe...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg byttet jobb fra sykehusavdeling til reiseforsikring. Kunne bruke kompetansen jeg hadde tilegnet meg fra sengepost så det passet bra. Jobben gikk ut på å vurdere de medisinske aspektene ved forsikringssaker, og godkjenne/avslå reiseforsikringskrav, samt vurdere hvorvidt behandlingen pasienten fikk var korrekt. Det var bra betalt, men til tider også ganske stressende, spesielt om sommeren. Mange henvendelser fra de som sitter på førstelinje, telefoner med pasienter/pårørende, osv. Men når det er sagt så synes jeg det i det store og det hele var bedre enn arbeid på sengepost. Hadde stort sett bare dagvakter, ispedd noen kveldsvakter dersom jeg selv ønsket det. Anonymkode: cdca8...6e0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Del Skrevet 22. november 2021 Forsikring, nav, bedriftssykepleier? Anonymkode: 593bf...f6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Del Skrevet 22. november 2021 Ikke så lett å få en jobb i administrasjon når det er en egen bachelorutdanning som de aller fleste nå tar. Hvordan skal du klare å skille deg ut blant dem? Anonymkode: 719da...8ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke så lett å få en jobb i administrasjon når det er en egen bachelorutdanning som de aller fleste nå tar. Hvordan skal du klare å skille deg ut blant dem? Anonymkode: 719da...8ef Ved å være introvert og laidback kanskje 🤔 Anonymkode: a5462...03b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ved å være introvert og laidback kanskje 🤔 Anonymkode: a5462...03b Det er ikke det de ser etter i arbeidslivet, så nei. Anonymkode: 719da...8ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke det de ser etter i arbeidslivet, så nei. Anonymkode: 719da...8ef Det var en dårlig spøk 😅 Jeg er selv sykepleier på sykehjem. Jeg vurderer å ta master ved siden av 100% stilling, da jeg ikke har råd til å jobbe redusert. Jeg har to barn 50% og boliglån. Anonymkode: a5462...03b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Del Skrevet 22. november 2021 Master i samfunnssikkerhet! Kan jobbe administrativt med beredskap. Anonymkode: a5653...485 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Master i samfunnssikkerhet! Kan jobbe administrativt med beredskap. Anonymkode: a5653...485 Sykepleier før det? Anonymkode: a5462...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Del Skrevet 22. november 2021 Studerte det med ei som hadde bachelor i sykepleie, så antar det går 🤔 Anonymkode: a5653...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eksplisitt Skrevet 22. november 2021 #12 Del Skrevet 22. november 2021 "Opptakskrav til master i samfunnssikkerhet Gjennomført og bestått bachelorgrad i samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 22. november 2021 #13 Del Skrevet 22. november 2021 Ta master og søk deg inn i akademia. Prestasjonsangsten kan du jobbe med. Hvis du vil gjøre noe helt annet..kan du sjekke ut og vurdere å ta noe ledelse og økonomi og bli butikksjef? Mulig dette kun er ett år på skole. Jobbe som sjef på kiwi eller noe? Blomsterbutikk? Bokhandel. Sistnevnte tror jeg at jeg hadde likt. Men aner ikke noe om arbeidstidene for sjefene. Kosmetisk sykepleier. Forsikring. Evt virkelig gå «all in» og bli jurist. Hvis du skulle velge uten å tenke konsekvenser. Hva ønsker du å bli da? Hva er din ideelle jobb hverdag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. november 2021 #14 Del Skrevet 23. november 2021 (endret) Hva med å jobbe på med noe sykepleiefaglig som innebærer mye poliklinikk som sår, øyne eller fagutvikling? Egentlig greit å ta en ny bachelor. Mye lettere å ta bachelor nummer to og du kan ta den over flere år. Det forutsetter at du orker å vente litt med å begynne i ny jobb. Ellers er samfunnssikkerhet en mulighet. Juridisk kompetanse er også ettertraktet, særlig i direktorater. I Sverige kan du ta en online it utdanning der du ikke tar bachelor, men kortere kursblokker. Du kan ta en, søke på jobb og får du ikke jobb kan du ta en til. Tror det er gratis. Endret 23. november 2021 av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #15 Del Skrevet 23. november 2021 Ta master i fagutvikling på deltid. Anonymkode: 1b206...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #16 Del Skrevet 23. november 2021 Hvis du primært ønsker å gjøre noe annet for å komme deg vekk fra turnus og sengepostarbeid, så sjekk ut videreutdanning i operasjonssykepleie. Det er klinisk, men det er svært gode muligheter for dagstilling, faktisk så får alle som vil gå dag på min arbeidsplass, og slik er det flere steder. Da kan du jobb på operasjonsavdeling, poliklinikk, skadestue, sterilforsyningssentral, eller for medisinske firma av ulike slag for å nevne noe. Anonymkode: 49b60...d96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #17 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 12.56): Når du sier "noe administrativt", hva tenker du på da? Anonymkode: 4bafe...681 Typ sitte på kontor uten noe form for fysisk pasientkontakt. Jobbe i fred og ro. Med hva er jeg usikker på.. Anonymkode: 834d1...1a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #18 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 9.36): Hei, jeg er sykepleier, men ønsker karriereskifte av flere ulike grunner. Det er ikke lett å skulle ta en ny bachelor når jeg både har boliglån og betjene og barn i hus. Jeg trenger alle råd jeg kan få😊 Jeg er også åpen for videreutdanning, men ønsker ikle jobbe klinisk. Hadde en gang et ønske om å bli helsesøster, men det er nesten umulig å komme inn på videreutdanningen så er noe usikker om jeg orker vente så lenge og ta alle mulige omveier for å komme dit. Har også vurdert å undervise på skole, men har alltid hatt presentasjonsangst, spesielt i de tilfeller jeg selv skal bli vurdert. Samtidig syntes jeg det virker kjempe gøy å undervise på VGs. Usikker på om jeg takler studiet. Ønsker hovedsaklig dagjobb. Kunne også tenke meg å jobbe med noe administrativt. hvis noen har vært i samme situasjon, eller har noen gode råd setter jeg veldig pris på det!🥰 Anonymkode: 834d1...1a2 Forløpskoordinator, pasientkoordinator, legemiddelbransjen, forsknings(forskningssykepleier eller koordinator). Anonymkode: d8e9e...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #19 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 17.56): Jeg byttet jobb fra sykehusavdeling til reiseforsikring. Kunne bruke kompetansen jeg hadde tilegnet meg fra sengepost så det passet bra. Jobben gikk ut på å vurdere de medisinske aspektene ved forsikringssaker, og godkjenne/avslå reiseforsikringskrav, samt vurdere hvorvidt behandlingen pasienten fikk var korrekt. Det var bra betalt, men til tider også ganske stressende, spesielt om sommeren. Mange henvendelser fra de som sitter på førstelinje, telefoner med pasienter/pårørende, osv. Men når det er sagt så synes jeg det i det store og det hele var bedre enn arbeid på sengepost. Hadde stort sett bare dagvakter, ispedd noen kveldsvakter dersom jeg selv ønsket det. Anonymkode: cdca8...6e0 Har tenkt på dette selv, men veldig sjeldent det ligger slike jobber ute. Når du sier det var stressende hva legger du i det? Hvordan type stress:)? Anonymkode: 834d1...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #20 Del Skrevet 24. november 2021 Man kan også bli spesialkonsulent i kommunen. Men må man ha master da? 🤔 Anonymkode: a5462...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå