Gå til innhold

Når noen andre skal hente ut en pakke for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke om det er lagt inn under rett kategori, men vi prøver! 

Har seg sånn at jeg er blitt syk, og en pakke jeg har bestilt ligger nå på posten i min nærmeste dagligvarebutikk. Når jeg har bestilt pakker som har kommet gjennom postnord mener jeg å huske at jeg kunne gå inn i appen og gi fullmakt til at noen andre hentet pakken for meg, dette finner jeg ikke i posten appen. Hvordan løser man dette? 😛  Det hjelper vel ikke å få med seg en lapp med min underskrift eller bare hentekoden heller? Har prøvd å søke opp, men blir ikke noe klokere. 

Anonymkode: f1e46...6bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min henter ofte pakker for meg. Han trenger da bare hentekode og min ID (bankkort).

Anonymkode: e2d3d...5ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har seg sånn at jeg er blitt syk, og en pakke jeg har bestilt ligger nå på posten i min nærmeste dagligvarebutikk. Når jeg har bestilt pakker som har kommet gjennom postnord mener jeg å huske at jeg kunne gå inn i appen og gi fullmakt til at noen andre hentet pakken for meg, dette finner jeg ikke i posten appen. Hvordan løser man dette? 😛  Det hjelper vel ikke å få med seg en lapp med min underskrift eller bare hentekoden heller? Har prøvd å søke opp, men blir ikke noe klokere. 

Mulig det er forskjellig fra sted til sted. Men bor på liten plass og får hentelapp fra både barn, mann og naboer via tlf. Og kan bare hente. Mulig det er litt strengere på større plasser, da man på småplasser kjenner hverandre og vet litt mer  om hvem som gjør hva for hvem

Anonymkode: 36bc3...d58

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brukt å skrive en fullmakt, og sendt med legitimasjon. 
Det har aldri vært problemer, unnattt den ene gangen da det var en rekomandert sending.  Da måtte jeg hente det ut personlig tross fullmakt.

Anonymkode: 3cd9b...a7c

• Liker 2
Skrevet

Jeg jeg bor henter vi pakker om hverandre i familien. Under den en karantene-periode hentet også noen fra en annen husstand til meg også (men det kan hende de lettet litt på reglene under korona). Mulig det er enklere på små steder, siden man ofte kjenner hverandre, men du kan jo i tilfelle bare skrive en fullmakt: "Jeg, xxxx, gir herved xxx tillatelse til å hente pakke med hentekode xxx". 

• Liker 1
Skrevet

Takk for raske svar folkens :) Er kjæresten min som skal hente, forrige gang han skulle hente fikk han ikke hentet ut pakken, selv med skriftelig underskrift og hentekode, derfor jeg lurer på om det er like strengt alle steder. Får vel sende med førerkortet da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for raske svar folkens :) Er kjæresten min som skal hente, forrige gang han skulle hente fikk han ikke hentet ut pakken, selv med skriftelig underskrift og hentekode, derfor jeg lurer på om det er like strengt alle steder. Får vel sende med førerkortet da. 

Det er jo noen avsendere eller type pakker som har legitimasjonsplikt, så det kan nok hende at en annen ikke får hentet ut. 

• Liker 1
Skrevet

Postnord krever at du henter egne pakker, med legitimasjon. Den ene butikken med utleveringssted fra Postnord er veldig strenge og tydelige på dette - ingenting rikker dem av flekken. Jeg MÅ hente selv. Men ved et uhell klarte jeg å velge annet utleveringssted (like ved siden av det første), og der trengte jeg bare å si hentekode, og den ansatte spurte om pakka skulle til "Mitt Navn". Ingen legitimasjon eller noe som helst. Nå har også mannen hentet for meg derfra, så det er helt topp. 

Anonymkode: 11a73...23b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Joda. Du kan lage en fullmakt selv, det er ikke noe standardisert skjema som bare visse organisasjoner kan gi ut. Bare å skrive en lapp om fullmakt og sende med ham legitimasjonen din.

Anonymkode: 741c8...dd5

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar kopi av bankkort og skriver at "jeg, NN gir NN tillatelse til å hente pakke med hentenode XY23Z. Mvh *underskfift*"

Da kan de se min legitimasjon og de har krevd å se legitimasjon til samboer også. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Postnord krever at du henter egne pakker, med legitimasjon. Den ene butikken med utleveringssted fra Postnord er veldig strenge og tydelige på dette - ingenting rikker dem av flekken. Jeg MÅ hente selv. Men ved et uhell klarte jeg å velge annet utleveringssted (like ved siden av det første), og der trengte jeg bare å si hentekode, og den ansatte spurte om pakka skulle til "Mitt Navn". Ingen legitimasjon eller noe som helst. Nå har også mannen hentet for meg derfra, så det er helt topp. 

Anonymkode: 11a73...23b

Jeg har helt annen erfaring, også med PostNord får andre familiemedlemmer hente her vi bor.

Skrevet (endret)

Sønnen min (voksen) henter av og til pakker for meg på post-i-butikk, og da har han ikke noe annet enn hentekoden. Ingen fullmakt eller id fra meg har vært nødvendig. 

Fikk en verdisending levert med posten på døra i helgen, men da hadde jeg lagt igjen id-kort (jeg var borte) som han kunne vise budet. Det var greit, de sjekket id-en min og utleverte pakken til sønnen min i døren.

Jeg tror ikke den som henter pakken trenger noe annet enn hentekoden på posten. Men du kan jo skrive på et vanlig A4 ark med overskriften FULLMAKT: "Jeg gir xxx fullmakt til å hente postsending til meg med hentekode xxx" Signatur og kopi av leg.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

En av fordelene med å bo et lite sted. Henter ut for samboer rett som det er. Trenger ikke fullmakt eller legitimasjon. Bare å si «hei, takk for sist» :)

• Liker 1
Skrevet

Tror det varierer, her fikk naboen hentet ut en pakke for meg. Sendte med han legitimasjon, men det fikk han ikke behov for. Holdt med koden. 

Anonymkode: d1169...a53

• Liker 1
Skrevet

Her på bygda har jeg opplevd at de har sendt pakker med familiemedlemmer uoppfordret. :) Da jeg fortsatt bodde hjemme var moren min var innom butikken og fikk beskjed om at det var en pakke til meg, så hun fikk den med hjem til meg. Jeg hadde tenkt å hente den senere. Det er jo en fordel når de vet hvem alle er.

Anonymkode: 8cba8...8fe

• Liker 1
Skrevet

Her sier man bare koden, også blir man spurt hvilket navn den står på for å bekrefte, både på postnord og posten.

Men hvis de er strenge så skal det i alle fall være nok med fullmakt og legitimasjon eller kopi av dette.

Anonymkode: 56b00...7b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...