Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil spørre noen spørsmål til dere som bedriver psykisk misbruk mot andre, håper noen kan svare. 

1. Hva får deg til å tenke at det er greit å mishandle mennesker som bare har en intensjon om å være glad i deg? 

2. Hvor mange offer/kilder har du? 

3. Hva er det ideelle offer? Eksempel? 

4. Hvorfor oppsøker ikke DU hjelp? 

5. Har adferden begynt å innhente deg? (Innsikt, ofte finner hverandre) 

6. Tenker du aldri at ditt misbruk vil gjøre deg selv syk? (Kroppen vil reagere selv) 

Anonymkode: b42fd...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med vi er en del menn her på KG som sitter spent på å høre fra en kvinne nå, men sjangsen for at noen av dem selv er klar over sin psykiske adferd i relasjonen er vel forsvinnende liten 😕

Anonymkode: 68178...585

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil spørre noen spørsmål til dere som bedriver psykisk misbruk mot andre, håper noen kan svare. 

1. Hva får deg til å tenke at det er greit å mishandle mennesker som bare har en intensjon om å være glad i deg? 

2. .....

6. Tenker du aldri at ditt misbruk vil gjøre deg selv syk? (Kroppen vil reagere selv) 

Jeg tviler på at noen som driver misbruk av noen art er i stand til selvinnsikt nok til å svare på dette, hverken menn eller kvinner og jeg tviler på at de vil kjenne noe "på kroppen" som følge av sin væremåte da de selvsagt er feilfri i egne øyne. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg vet at noen narcs i behandling finnes på tiktok. Om man spør der får mann kansje svar. 

Anonymkode: 75ffd...949

Skrevet

Det er ikke umulig at en del av disse skadelige personligheten vet at de ikke er skrudd sammen som alle andre. Og kanskje kunne hatt noe fornuftig å si. 

Hadde vært fint med en tråd som ikke bare drukner i en kamp mellom kjønnene, som er lite konstruktiv, og heller ikke helt hva TS spør om.

Deler av spektret av den menneskelige opplevelsen er mennesker der tilværlsen har helt andre farger. Det kunne vært interessant å høre litt mer om fra noen som fungerer sånn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I følge min bror så er det min feil at han missbrukte meg. 
Han mener og at siden jeg har klart meg ok så kan det jo ikke være så ille det han gjorde

Anonymkode: ef694...7e1

• Liker 1
Skrevet

Dette er bare synsing fra min side, som har levd med en narc i lang tid. Men jeg tror han ikke vet hvorfor han er som han er. Han har tilogmed grått over at han er som han er. Grått over at han ikke kan være varm og god og snill.

Så jeg tenker at flere ikke ønsker å være sånn.

Værst for han er det at han er sånn mot sin sønn.

Jeg tror jeg er det ideelle offer, jeg glemmer alt og har adhd. Glenner Ting han sa, glemmrr krangler og uenigheter. Er nok en person det er lett å manipulere og gaslighte fordi jeg er usikker på hva som har skjedd.

Hjelp vil han nok ikke ha fordi fasaden og ryktet er viktig. 

Kilder er nok på jobb da han er leder. Og kansje meg fortsatt selv om vi er skilt.

• Liker 2
Skrevet

Hele poenget med mennesker som misbruker andre er at de rasjonaliserer det ovenfor seg selv. 

Altså de lurer seg selv til å tro at det de gjør er greit. 

Så å stille disse spørsmål er ikke noe poeng fordi de vil aldri se på det de gjør som misbruk. 

Les Why does he do that av Lundy Bancroft. 

Anonymkode: a0029...337

• Liker 2
Skrevet

Dømte voldteksmenn nekter alltid. For for dem var det jo ikke voldtekt, "hun ville det jo." 

Viktig å skjønne hvordan disse menneskene tenker. 

• Liker 3
Skrevet

Kan også anbefale r/narcissm på reddit. 

For en liten innsikt i hvordan de tenker og rasjonaliserer. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I følge min bror så er det min feil at han missbrukte meg. 
Han mener og at siden jeg har klart meg ok så kan det jo ikke være så ille det han gjorde

Anonymkode: ef694...7e1

Dette er DARVO - Deny, Attack, reverse victim / Offender. 

• Liker 2
Skrevet

I følge en eks så skapte jeg den psykiske volden fordi jeg ikke snakket på riktig måte og at jeg aldri fant de riktige ordene. 

Min mor og et par andre i slekten er ganske likt med sosiopat, de og legger skylden på alle andre. 

En eks som var voldelig mente at jeg fortjente det.

En som voldtok meg mente at jeg likte det røft og at ordet "nei" bare var en lek. 

Så jeg antar at de ikke har selvinnsikt nok til å kunne gi noen faktiske svar her. 

Anonymkode: 02930...c89

• Liker 3
Skrevet

Kanskje S. kan svare?? ;)

Anonymkode: 5129f...618

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sjekk ut clusterbmilkshake på tiltok. Det er både fascinerende og skremmende. 

Skrevet
Carrot skrev (5 timer siden):

Jeg tviler på at noen som driver misbruk av noen art er i stand til selvinnsikt nok til å svare på dette, hverken menn eller kvinner og jeg tviler på at de vil kjenne noe "på kroppen" som følge av sin væremåte da de selvsagt er feilfri i egne øyne. 

Det er mange som er i behandling og får narcisst diagnosen og er åpne om det på tiltok og svarer. som hun jeg tipset om over. Hun forteller om hvordan de velger ut folk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

1. Det er fordi disse menneskene er ødelagt i utgangspunktet, og min mishandling har til hensikt å lege denne ødeleggelsen.

2. Vet ikke, men det er mange.

3. Det ideelle offer er hun som lærer at hun er en voksen person med ansvar for seg selv, at det er hun som må sette grenser for seg selv, at hun ikke kan overlate sin skjebne i andres hender.

De kjipeste er de som aldri lærer dette og som danner forening med andre offere hvor de fremdeles er fokusert på meg og hvor ille jeg er. Jeg tror ikke slike kan reddes. Jeg tror de for evig vil bo inne i offerrollen.

4. Jeg søker alltid hjelp hvis jeg trenger det. Jeg tar ansvar for meg, selv om ikke du tar ansvar for deg. Du projiserer, når du tror at alle er som deg.

5. Nei. Det du snakker om er et eventyr, en myte, om at andre er onde og at de vil lide. Det er et eventyr man forteller seg selv for å slippe å innse at man selv har ansvar.

6. Se punkt 5. Dette gjelder for alle ting hvor fokuset er på meg eller på andre mennesker, og hvor fokuset ikke er på seg selv og sitt eget ansvar. 

Anonymkode: 94822...ba7

Skrevet

Greia med overgripere er at det finnes bare en måte å helbrede dem på...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

1. Det er fordi disse menneskene er ødelagt i utgangspunktet, og min mishandling har til hensikt å lege denne ødeleggelsen.

3. Det ideelle offer er hun som lærer at hun er en voksen person med ansvar for seg selv, at det er hun som må sette grenser for seg selv, at hun ikke kan overlate sin skjebne i andres hender.

De kjipeste er de som aldri lærer dette og som danner forening med andre offere hvor de fremdeles er fokusert på meg og hvor ille jeg er. Jeg tror ikke slike kan reddes. Jeg tror de for evig vil bo inne i offerrollen.

4. Jeg søker alltid hjelp hvis jeg trenger det. Jeg tar ansvar for meg, selv om ikke du tar ansvar for deg. Du projiserer, når du tror at alle er som deg.

5. Nei. Det du snakker om er et eventyr, en myte, om at andre er onde og at de vil lide. Det er et eventyr man forteller seg selv for å slippe å innse at man selv har ansvar.

6. Se punkt 5. Dette gjelder for alle ting hvor fokuset er på meg eller på andre mennesker, og hvor fokuset ikke er på seg selv og sitt eget ansvar. 

Dette er troll. Politiet kan overvåke IP adresser i Norge og ingen overgripere vil snakke sant her på KG. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så du mener at ditt misbruk hjelper mennesker? Dette er det gøyeste jeg har lest noen gang. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...