Gå til innhold

Klage til statsforvalteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har klaget inn BV (en spesiell saksbehandler) til statsforvalteren? Hvordan gikk dere frem. Klagen er pga. partiskhet. Fikk ikke bytte saksbehandler heller. 

Anonymkode: 1e46f...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte klage, men ikke pga saksbehandleren da (barnet ble plassert hos noen som retten hadde bestemt ikke skulle brukes pga det ville bli konflikt). 

Det viktigste er at du skriver ned absolutt alt, og legger ved all dokumentasjon. I tillegg til dokumentasjon du vet finnes, men ikke har tilgang til. I min sak måtte statsforvalteren etterspørre dokumenter 4 ganger, så om jeg ikke hadde skrevet alt i detalj hadde nok alle papirene ikke kommet inn. 

Jeg fikk medhold, men pga det allerede var gjort ble det ikke endret. De måtte bare gå gjennom rutinene, og sende inn hvilke endringer de ville gjøre for at det ikke skulle skje igjen. I tillegg til at de fikk beskjed om at det ikke var greit tilbakeholde informasjon. 

Det gjør de forsåvidt enda, bedt om noen papirer siste 2 årene. Og har enda ikke fått dem. Oppdaget flere ganger at papirer er blitt holdt skjult osv. Håpløst system.

Anonymkode: 875d0...04d

Skrevet

Det er sånn de holder på. De har frister å følge også. Men det er jo ingen konsekvenser om de bryter fristene, selv om advokater sier det er alvorlig brudd på forvaltningsloven. 

Så desverre tror jeg nok ikke fu kommer langt med klage saksbehandler. Men kan jo gjøre det uansett da. Du kan bytte saksbehandler dersom, din saksbehandler er inhabil

Anonymkode: 50bff...f31

Skrevet

Selv om klagen din ikke fører frem vil flere like klager vedrørende den samme enheten/ansatte kunne føre til tilsyn eller reaksjoner på sikt. Man bør egentlig klage hver gang ansatte i det offentlige bryter loven.

Anonymkode: 1b124...2e2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...