Gå til innhold

Syklister midt i veibanen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit at det er mange syklister rundt Maridalen, men altså, det må da gå an å trekke seg litt innover, og kanskje litt på rekke og rad når en kommer kjørende, istedenfor å bruke hele veibanen på rekke og rad så syklistene nesten bruker to baner? Kjørt forbi noen som er flinke og legger seg inntil/innenfor hvitstripa, mens andre gidder ikke å reagere engang! Er så irriterende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syklister har da også rett til å bruke veien! det skal ikke være nødvendig at de skal måtte trekke seg inntill/utenfor hvit-stripa.

men når det er sagt, så burde de sykle på en slik måte at det er mulig å kjøre forbi - da mener jeg at de f.eks ikke burde sykle 6 stykker i tett rekke...

Skrevet

Jeg er helt enig at man som syklist ikke skal bruke hele veibanen. Men så er det da også et spesielt område, nemlig veldig mange som bruker området til å trene på sykkel. Ikke så mange steder syklistene får sykle. Var jo bla snakk om å forby all sykling inne i marka, pga enkelte sykkelbøller. Og å sykle langs trafikken i byen er jo farlig (ja, jeg har blitt påkjørt).

Har selv kjørt bil i maridalen, og synes det er helt greit at man senker farten litt, og tar hensyn til syklistene. Hva skal du inne i maridalen, som gjør at du må råne rundt der? Det er jo et turomr, og da er det jo fint at man kan ta hensyn til hverandre alle sammen.

Så jeg er enig at det er uheldig at de sykler så mange i bredden, men det er enda mer uheldig at du som billist irriterer deg så over dette, da en slik irritasjon kan føre til aggresiv og farlig kjøring.

Skrevet

Jeg bor der?

Jeg synes det er greit med de syklistene som tar hensyn og legger seg litt til siden så det er mulig å kjøre forbi. Men når 3-4-5 stykker sykler på rekke og rad og ikke gidder å reagere engang, blir man litt ergelig.

Skrevet
Greit at det er mange syklister rundt Maridalen, men altså, det må da gå an å trekke seg litt innover, og kanskje litt på rekke og rad når en kommer kjørende, istedenfor å bruke hele veibanen på rekke og rad så syklistene nesten bruker to baner? Kjørt forbi noen som er flinke og legger seg inntil/innenfor hvitstripa, mens andre gidder ikke å reagere engang! Er så irriterende.

Nå har syklistene ropt etter gang/sykkelstier i alle år. her jeg bor har vi kilometervis av de, men hvor er syklistene? På veiene. til fare for seg selv og andre.

Skrevet
Jeg bor der?

Jeg synes det er greit med de syklistene som tar hensyn og legger seg litt til siden så det er mulig å kjøre forbi. Men når 3-4-5 stykker sykler på rekke og rad og ikke gidder å reagere engang, blir man litt ergelig.

enig..

er ikke oslobeboer men problemet eksisterer i høyeste grad her og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...