AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Del Skrevet 22. november 2021 Bankkortet mitt ble stjålet i helga, og nå får jeg ikke bestilt matvarer på kolonial /Oda. Kortet er sperret, men trodde ikke at jeg da ikke kan bruke nettbank? Har ikke mastercard. Hva med vipps? Kan jeg bruke det og på hvilke butikker? Jeg trenger å få handlet matvarer. Det kan ta en uke før jeg får nytt kort. Anonymkode: 58986...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Del Skrevet 22. november 2021 Har du prøvd å søke på "butikker vipps"? Anonymkode: 5d168...a36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du prøvd å søke på "butikker vipps"? Anonymkode: 5d168...a36 Nei, har ikke kommet så langt, og vil vipps fungere? Tør heller ikke ha pengene på samme konto som kortet over lengre tid. Prøvde handle på Oda, men det ble ikke godkjent så jeg overførte pengene tilbake til en annen konto. Kan kortet bli misbrukt uten kodebrikken? ts Anonymkode: 58986...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har ikke kommet så langt, og vil vipps fungere? Tør heller ikke ha pengene på samme konto som kortet over lengre tid. Prøvde handle på Oda, men det ble ikke godkjent så jeg overførte pengene tilbake til en annen konto. Kan kortet bli misbrukt uten kodebrikken? ts Anonymkode: 58986...395 Mente at jeg ikke tør ha penger på samme konto som er registrert på kortet som ble stjålet. I alle fall ikke mer enn fem minutter. ts Anonymkode: 58986...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Del Skrevet 22. november 2021 Tror ikke vipps vil fungere heller, du må nok gå inn på nettbanken og overføre penger til noen som kan ta ut eller betale for deg. Og bestille nytt kort selvfølgelig, tar nok bare noen dager til du har nytt kort. Anonymkode: c39f5...519 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har ikke kommet så langt, og vil vipps fungere? Tør heller ikke ha pengene på samme konto som kortet over lengre tid. Prøvde handle på Oda, men det ble ikke godkjent så jeg overførte pengene tilbake til en annen konto. Kan kortet bli misbrukt uten kodebrikken? ts Anonymkode: 58986...395 Det er oftest lurt å bare søke på det man lurer på, da får man ofte raskt svar fra offisielle kilder. Det er det aller første man gjør. Blir mer selvstendig, ikke så avhengig av andre også. Kortet er jo sperret, sa du. Så da kan det så klart ikke bli brukt i det hele tatt, heller ikke misbrukt. Anonymkode: 5d168...a36 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke vipps vil fungere heller, du må nok gå inn på nettbanken og overføre penger til noen som kan ta ut eller betale for deg. Og bestille nytt kort selvfølgelig, tar nok bare noen dager til du har nytt kort. Anonymkode: c39f5...519 Dette er kanskje det letteste for deg, TS. Hvis banken din har lokaler i nærheten av der du bor, så kan du dra dit og ta ut kontanter. Eller få hjelp på annet vis. Anonymkode: 5d168...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaur Skrevet 22. november 2021 #8 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) Vipps fungerer å bruke hvis du har knyttet vippsen opp til bankkontoen din og ikke til kortet ditt. Min vipps er knyttet til kontoen og ikke kortet. Hvis du ikke får betalt i butikker med vipps så spør noen om du kan vippse til de så de kan ta ut kontanter. Dette er en påminnelse på hvorfor vi ikke skal støtte utviklingen til et kontantfritt samfunn og hvorfor vanlige folk trenger kontanter til backup og ikke bare kriminelle som trenger kontanter som politikerne påstår. Endret 22. november 2021 av Kaur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er kanskje det letteste for deg, TS. Hvis banken din har lokaler i nærheten av der du bor, så kan du dra dit og ta ut kontanter. Eller få hjelp på annet vis. Anonymkode: 5d168...a36 Takk til dere som har svart. Banken har ikke lokaler i nærheten, nærmeste er cirka 150 kilometer unna. Vet ikke om noen har mulighet til å handle for meg i dag selv om jeg kan overføre tilbake fra en annen konto. ts Anonymkode: 58986...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Del Skrevet 22. november 2021 Kaur skrev (3 minutter siden): Vipps fungerer å bruke hvis du har knyttet vippsen opp til bankkontoen din og ikke til kortet ditt. Min vipps er knyttet til kontoen og ikke kortet. Hvis du ikke får betalt i butikker med vipps så spør noen om du kan vippse til de så de kan ta ut kontanter. Dette er en påminnelse på hvorfor vi ikke skal støtte utviklingen til et kontantfritt samfunn og hvorfor vanlige folk trenger kontanter til backup og ikke bare kriminelle som trenger kontanter som politikerne påstår. Takk for gode råd, og jeg er enig i dette med et kontantløst samfunn. Testet vipps nå og overførte 1 kr. til en venninne. Transaksjonen gikk gjennom. Vanligvis har jeg litt kontanter. Nå har jeg bare 70 kroner, og det rekker ikke langt. Jeg liker heller ikke mase på andre. Klokka er bare halv seks og de fleste sover, og jeg får jo ikke handlet så tidlig. Jeg røyker dessverre og er snart tom. Det beste er å mase for å få noen til å handle for jeg har sterke kroniske smerter og sliter med svimmelhet. Det er derfor jeg bruker Oda for å bestille mat. Svimmelheten er så alvorlig at jeg har fått trygghetsalarm. Jeg hater å mase på andre, og det er ikke sikkert det passer for dem i dag. ts Anonymkode: 58986...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Del Skrevet 22. november 2021 Kaur skrev (11 minutter siden): Vipps fungerer å bruke hvis du har knyttet vippsen opp til bankkontoen din og ikke til kortet ditt. Min vipps er knyttet til kontoen og ikke kortet. Hvis du ikke får betalt i butikker med vipps så spør noen om du kan vippse til de så de kan ta ut kontanter. Dette er en påminnelse på hvorfor vi ikke skal støtte utviklingen til et kontantfritt samfunn og hvorfor vanlige folk trenger kontanter til backup og ikke bare kriminelle som trenger kontanter som politikerne påstår. Så lenge man har flere kort trenger man ikke kontanter selv om man sperrer ett av kortene sine. Kontanter ville jo uansett ikke hjulpet TS til å kunne kjøpe på nettet. Anonymkode: f835c...bec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosi Skrevet 22. november 2021 #12 Del Skrevet 22. november 2021 Har du et kredittkort du kan bruke mens du venter på nytt bankkort? Det går også an å legge inn kontoer du ikke har kort til på Vipps, så om du får lagt til den kontoen du har penger på, og passer på at Vipps trekker fra den og ikke det sperra kortet, da bør betalingen gå gjennom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Del Skrevet 22. november 2021 18 minutter siden, Kaur said: Vipps fungerer å bruke hvis du har knyttet vippsen opp til bankkontoen din og ikke til kortet ditt. Min vipps er knyttet til kontoen og ikke kortet. Nei, ikke nødvendigvis. Mange nettsteder som støtter vipps, krever at du har kortet knyttet til, og ikke bare bankkonto. Jeg har begge deler, og når kortet mitt gikk ut på dato, fikk jeg ikke betalt på komplett.no med vipps, før jeg knyttet til et nytt kort. Anonymkode: 6418d...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mente at jeg ikke tør ha penger på samme konto som er registrert på kortet som ble stjålet. I alle fall ikke mer enn fem minutter. ts Anonymkode: 58986...395 Så lenge du har sperret kortet er det null fare med å ha penger på kontoen som kortet var knyttet til. Som andre sier her kan du knytte vipps mot kontoen i stedet for kortet og da kan du bruke vipps til du får nytt kort. Anonymkode: f835c...bec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Del Skrevet 22. november 2021 Tilleggsinfo: når jeg forsøkte å betale med vipps til knyttet bankkonto på komplett, sto det "nettstedet støtter ikke denne formen for betaling" eller noe i den duren. Etter jeg la til nytt kort, gikk det fint Anonymkode: 6418d...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så lenge du har sperret kortet er det null fare med å ha penger på kontoen som kortet var knyttet til. Som andre sier her kan du knytte vipps mot kontoen i stedet for kortet og da kan du bruke vipps til du får nytt kort. Anonymkode: f835c...bec Men hvile butikker godtar vipps? Gjør Kiwi og Meny det? Har hatt to anfall av svimmelhet i løpet av tre døgn, og legevakta måtte komme for å hjelpe meg opp fra gulvet. Jeg svimte av, men klarte trykke på trygghetsalarmen. Vet ikke om jeg tør gå ut i dag, hvis jeg får nytt anfall. ts Anonymkode: 58986...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvile butikker godtar vipps? Gjør Kiwi og Meny det? Har hatt to anfall av svimmelhet i løpet av tre døgn, og legevakta måtte komme for å hjelpe meg opp fra gulvet. Jeg svimte av, men klarte trykke på trygghetsalarmen. Vet ikke om jeg tør gå ut i dag, hvis jeg får nytt anfall. ts Anonymkode: 58986...395 Det er jo bare å sjekke på nettsiden til butikken. Anonymkode: f835c...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Del Skrevet 22. november 2021 Kjenner du ingen du kan vippse direkte til og så bruker du deres kortinformasjon til å gjennomføre handel? Anonymkode: 3d0e4...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Del Skrevet 22. november 2021 Det kan gå lang tid mellom hvert anfall, men så kan de komme hyppig. Kjenner få her i byen. En onkel som alltid har mange jern i ilden og som da blir avhengig av å låne bil, og en taxisjåfør, kameraten hans, pluss en venninne som sliter med angst og det er ikke sikkert hun tør å gå ut i dag. Har ikke bodd lenge her. Føler meg langt nede, men ble ikke fysisk skadet. Sjokket sitter i enda. Og ODA /kolonial hadde få utleveringer igjen, det er jo mandag. Hvis ikke kunne jeg fått noen andre til å betale med sitt kort ved at de oppgir kortnummer osv. over telefonen. Klokka er seks, de fleste sover. Hater tyver, hva var vitsen når de burde visst at kortet ble sperret. ts Anonymkode: 58986...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 22. november 2021 #20 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo bare å sjekke på nettsiden til butikken. Anonymkode: f835c...bec Meny driver med netthandel og leverer hjem, men ikke alle steder. Da kan man bruke klikk og hent. På nettsiden deres er det en chat som du kan spørre om det du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå