AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Jeg hadde en kjæreste som var Utenlandsk og når jeg mener utenlandsk mener jeg ifra midtøsten. vi hadde vært sammen i nesten tre år. han ville ikke at jeg presenterte han for hverken familien min og vennene mine, han mente dersom de fikk kjennskap om at han ikke var Hvit eller Norsk så var han sikker på at forholdet vårt skulle ta slutt og han hadde rett. jeg maste om at han kunne møte familien min, ihvertfall moren min i det minste, hun visste jeg hadde kjæreste men ikke hvem han var og hun snakket heletiden om å få se han, jeg skjønner jo henne godt. så jeg ba han komme hjem til oss altså hos foreldrene mine. han kom og vi hadde det hyggelig , det viste seg at foreldrene mine var gode skuespillere. i det han gikk ut av døren ble det heftig diskusjon."hvorfor jeg ble sammen med han?", det finnes mange bedre?, han er jo bare n flyktning osv. bestevennina mi fikk også vite det og hun sammen med andre venner av oss ble ganske tørre i måten de behandlet meg , følte jeg måtte velge han eller dem. jeg valgte dem og gjorde det slutt med han. ett år etter skal jeg liksom må en middag hos en vennine som liksom kjenner en som vil bli kjent med meg. men jeg savner exen min, har ikke hørt noe ifra han siden jeg gjorde slutt. tenker på han en god del i hverdagene. hva synes dere? tok jeg det rette valget? Anonymkode: f4e0a...d3e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Er da ingen skam. Liker utenlandske menn best jeg. Hva andre måtte mene om det bryr jeg meg lite om. Synes nordmenn generelt er et dømmende folkeslag som lever i vår egen lille "verdensmester vi er best boble". Anonymkode: 9c2de...20a 22
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Ja du tok det rette valget. Dersom hva andre sier betyr så mye for deg at du slo opp kun på grunn av andre var du enten ikke glad nok i ham, eller ikke moden nok til å tåle utfordringer. Det er alltid utfordringer i et forhold. Det slipper man ikke unna. Fordommer finnes, men jeg skammer meg ikke over å være sammen med en utenlandsk mann. Anonymkode: 1b434...53e 21
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Ja, du tok det rette valget fordi du umulig kan ha elsket han når du slo opp pga andres meninger. Det er det ingen som elsker noen som ville ha gjort. Så det får bare være. Jeg dømmer ingen jeg kjenner for å være sammen med en utenlandsk mann, for jeg regner med at han er allright da, men jeg selv har for mange dårlige erfaringer med utlendinger, så jeg har aldri og kommer aldri til å bli tiltrukket av dem. Det er bare ikke en sjanse jeg tar. Men da snakker jeg ikke om svensek, danske osv selvfølgelig, men de som har en helt annen kultur. Jeg har et eksempel bare fra igår faktisk! Jeg gikk på vei hjem og ante fred og ingen fare, helt til jeg plutselig ble fanget mellom to utlandske menn. Hvilket land vet jeg ikke, men helt mørke. De prøvde å sperre veien for meg og stenge meg inn mellom de to, sa de skulle følge meg "trygt" hjem. Jeg prøvde å komme meg vekk og han bare "se, hun blir redd oss! Vi vil bare være snille mot deg" Til slutt ble jeg forbanna og skrek at de skulle stikke slippe meg fri, hva FAEN i helverte altså. Det er jo pga dem at jeg føler meg utrygg i gatene. Sånne ting som det der. Det skjer ikke rent sjeldent. Aldri opplevd sånne ting fra nordiske folk, men opplevd mye rart fra utlandske. Selvfølgelig blir jeg redd, men mest sint av å bli innestengt av to fremmede mørkhudede som sier de skal følge meg trygt hjem, gjennom et mørkt smug... lol, de tror vi nordmenn ikke har en eneste hjernecelle og er lette på tråden . Jeg hadde olabukse og boblejakke. Gud vet hva som kunne skjedd om jeg gikk i skjørt. Anonymkode: 523ee...99f 9
Gjest Adobyen Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Jeg forstår at du er trist pga dette, og det burde jo ikke være slik forskjellsbehandling. Jeg kan spekulere i hvorfor de oppførte seg på den måten. Det er rykter og historier om menn fra midtøsten, muslimer som kan være svært dominerende, og dine foreldre var bekymret. Det er også fare for lykkejegere, altså at han vil bruke deg som middel til fast opphold om det ikke er i orden. I tillegg er det vel frykt for at han har en kjempestor familie som vil komme hit og snikislamisere. Altså, alt på en gang, pga fremmedfrykt. Din kjæreste ble forhåndsdømt.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Adobyen skrev (2 minutter siden): Jeg forstår at du er trist pga dette, og det burde jo ikke være slik forskjellsbehandling. Jeg kan spekulere i hvorfor de oppførte seg på den måten. Det er rykter og historier om menn fra midtøsten, muslimer som kan være svært dominerende, og dine foreldre var bekymret. Det er også fare for lykkejegere, altså at han vil bruke deg som middel til fast opphold om det ikke er i orden. I tillegg er det vel frykt for at han har en kjempestor familie som vil komme hit og snikislamisere. Altså, alt på en gang, pga fremmedfrykt. Din kjæreste ble forhåndsdømt. Ja, jeg vet at foreldrene mine og besteforeldrene mine har fordommer mot folk som ikke er helt norske, men de er i helt annen possisjon. de har rett og slett ikke oppvokst med utenlandske mennesker. exen min snakket helt perfekt norsk og er født i Norge, men det hjalp dem lite. må innrømme også jeg hadde en dele fordommer imot sånne som han før jeg trafff han. hatet han faktisk på starten 😕 Anonymkode: f4e0a...d3e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg vet at foreldrene mine og besteforeldrene mine har fordommer mot folk som ikke er helt norske, men de er i helt annen possisjon. de har rett og slett ikke oppvokst med utenlandske mennesker. exen min snakket helt perfekt norsk og er født i Norge, men det hjalp dem lite. må innrømme også jeg hadde en dele fordommer imot sånne som han før jeg trafff han. hatet han faktisk på starten 😕 Anonymkode: f4e0a...d3e Så han er ikke utenlandsk allikevel, altså, han er bare mørkhudet? Anonymkode: 88be7...970 13
Gjest Adobyen Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, jeg vet at foreldrene mine og besteforeldrene mine har fordommer mot folk som ikke er helt norske, men de er i helt annen possisjon. de har rett og slett ikke oppvokst med utenlandske mennesker. exen min snakket helt perfekt norsk og er født i Norge, men det hjalp dem lite. må innrømme også jeg hadde en dele fordommer imot sånne som han før jeg trafff han. hatet han faktisk på starten 😕 Anonymkode: f4e0a...d3e Du har nok rett i det, for veldig mange på 50+ er ikke oppvokst med innvandrere og har aldri vennet seg til dem. For dem vil innvandrerne forbli utlendinger i flere generasjoner. Trist at dere opplevde dette, men håper at dere enten tar opp kontakten igjen eller kommer dere videre begge to. Endret 22. november 2021 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Norske menn er bare bedre på alle måter... Anonymkode: f468b...b89 14
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 Ble du ønsket velkommen av hans familie og venner? Anonymkode: d4f80...697 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 Er det det? Har jeg aldri tenkt at det er. Jeg har vært sammen med kjæresten like lenge som du var, og mine tanker går mer i retning barn og bryllup, enn brudd. Anonymkode: 477e7...553 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det det? Har jeg aldri tenkt at det er. Jeg har vært sammen med kjæresten like lenge som du var, og mine tanker går mer i retning barn og bryllup, enn brudd. Anonymkode: 477e7...553 Tipper og bare tipper at han sikkert svensk når du snakker om utenlandsk? hvis ikke hadde du noen problemer med venner og familie angående dette? Anonymkode: f4e0a...d3e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ble du ønsket velkommen av hans familie og venner? Anonymkode: d4f80...697 Nei har alldri sett dem Anonymkode: f4e0a...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei har alldri sett dem Anonymkode: f4e0a...d3e Det ringer ikke en bjelle? Han vil ikke møte din familie, han vil heller ikke at du skal møte hans familie. Hvordan tror du det hadde blitt om dere hadde giftet dere og fått barn? Bra du kom deg bort. Finn deg en norsk mann, du. Anonymkode: f468b...b89 14
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tipper og bare tipper at han sikkert svensk når du snakker om utenlandsk? hvis ikke hadde du noen problemer med venner og familie angående dette? Anonymkode: f4e0a...d3e Nei, han er ikke svensk. Hvorfor skulle jeg få problemer med venner og familie om det? Jeg er da ikke den første i slekta mi som dater en utlending. Anonymkode: 477e7...553 1
TLR Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er da ingen skam. Liker utenlandske menn best jeg. Hva andre måtte mene om det bryr jeg meg lite om. Synes nordmenn generelt er et dømmende folkeslag som lever i vår egen lille "verdensmester vi er best boble". Anonymkode: 9c2de...20a Jeg også men dessverre så har jeg dårlig erfaring. Men så tenker jeg sånn at dårlige menn finnes hos etiske norske og utenlandske. Det finnes drittsekker over alt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 Det er ikke utenlandsk som er problemet her. Heller ikke hudfarge. Både du og han tar feil om hva som er problemet. Mange kvinner er sammen med afro-amerikanske menn uten problemer. Ingen ønsker de annet enn masse lykke til. Problemet er at han er muslim. Mange har dessverre fordommer mot muslimske menn. Og da i hovedsak på grunn av kvinnesynet deres. Jeg tar ikke stilling til om de har rett eller ikke. Bare sier hva problemet er. Anonymkode: 94887...1df 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 Det er ikke noe skam å være sammen med utlending. Jeg er selv sammen med en (teknisk sett er det vel jeg som er utlendingen, siden vi bor i hans hjemland), og skammer meg overhodet ikke over det. Det er hjertet som bestemmer seg hvem man faller for, og det trenger ikke alltid være noen fra ditt eget hjemland. Har du forsøkt å ta kontakt med han selv? Hvis du er i tvil over valget ditt, skader det vel ikke å forsøke å ta opp kontakten igjen. Anonymkode: c0aa3...d90 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke utenlandsk som er problemet her. Heller ikke hudfarge. Både du og han tar feil om hva som er problemet. Mange kvinner er sammen med afro-amerikanske menn uten problemer. Ingen ønsker de annet enn masse lykke til. Problemet er at han er muslim. Mange har dessverre fordommer mot muslimske menn. Og da i hovedsak på grunn av kvinnesynet deres. Jeg tar ikke stilling til om de har rett eller ikke. Bare sier hva problemet er. Anonymkode: 94887...1df Ikke i Norge. Svært få av dem her. Anonymkode: 88be7...970 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #20 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tja, i min erfaring er hvite jenter som blir sammen med noen fra midt-østen/afrika sjeldent første parti, for å si det slik. Anonymkode: a190e...af8 Slik tenker jeg også. Jeg tenker at de hooket med denne typen fordi han er utenlandsk og barnslig spennende til å begynne med, ikke spesielt smart. Anonymkode: 6c80c...c2f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå