Gå til innhold

Hvor mye spiser din flaskebaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er så urolig og misfornøyd halveis i måltidet at han drikker bare 50- 100 ml. Og det er alt for lite for en baby på 2 mnd. Spiser hver 3-4 time, og sover 5-6 t på natta.

Iflg. helsesøsters kalkulator skal han nå ha 150 ml til hver måltid.

Hvor mye spiser deres?

Anonymkode: a4ecc...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi mindre porsjoner spredt mer utover dagen. 

Anonymkode: caef9...d83

• Liker 2
Skrevet

Min er 2 1/2 uke. Hun drikker 80-110 mL i hvert måltid. Får flaske ca.hver 3-4 time. 

Anonymkode: cb0b7...a5e

Skrevet

Går han opp i vekt? I så fall klarer han fint å selvregulere, selv om det er mindre enn det helsesøster mener han «skal» spise. Min var også småspist, HS var veldig på meg med tall, antall ml osv, men hun gikk fint opp i vekt og det var bare sånn hun var. Ikke press, det kan føre til flaskevegring. 

Anonymkode: b5832...237

Skrevet

Min er 7 mnd, drikker omtrent 130 ml ved et godt måltid, noen ganger 150 ml. Andre ganger kun 50 ml. Får melk hver 3 time. Nå spiser han 4 faste måltider med fast føde også, så nå går han fint opp i vekt, men selv når han var liten så spiste han mye mindre enn det han egentlig skulle, da ga jeg mat hver andre time. Gikk opp i vekt og fulgte sin kurve selv om han spiste lite... Regner med han har gått bra opp i vekt nå siste mnd, da han spiser godt med fast føde.. 

Når han var 2 mnd så drakk han rundt 50 ml mme også fikk han pupp I tillegg, så vanskelig å si hvor mye han fikk i seg. Men så lenge hn følger sin kurve og har 5-6 gode tissebleier om dagen så bør det være greit. Snakk med hs om du er bekymret og dra til ekstra veiing. 

Anonymkode: a348c...187

Skrevet

Min på 8 mnd drikker 240 per måltid. Vet du, i 9/10 tilfeller regulerer de dette fint selv ❤️ 

Anonymkode: f8065...662

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går han opp i vekt? I så fall klarer han fint å selvregulere, selv om det er mindre enn det helsesøster mener han «skal» spise. Min var også småspist, HS var veldig på meg med tall, antall ml osv, men hun gikk fint opp i vekt og det var bare sånn hun var. Ikke press, det kan føre til flaskevegring. 

Anonymkode: b5832...237

Takk for godt tips 😊

Anonymkode: a4ecc...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...