AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Vi ble innkalt til samtale i barnehagen. Dette er standard prosedyre for ungene på avdelingen, de tilbyr foresatte en samtale før jul. Barnet vårt er nå 20 måneder og gått i barnehagen siden august. Barnet har vært mye syk (omgangssyke, 2-3 forkjølelser, 2 runder med «virusinfeksjon»). Han har vært mye borte fra barnehagen pga dette, gutten har nesten ikke vært der i oktober, og har hatt 5-6 fridager i november også. Vi har besteforeldre som stepper inn så vi har lav terskel for å holde han hjemme. Til tross for mye fravær er gutten super glad i barnehagen og elsker å være der. Ble derfor litt overrasket når pedleder sa at han bør ha kortere dager i barnehagen og at vi henter «sent». Vi henter senest 30 minutter FØR stengetid. Ved krisetilfeller har det vært 15 min FØR stengetid. Vi har ALDRI hentet senere enn dette. Når vi henter er det alltid 3-4 unger igjen på hans avdeling. Barnet er mye hjemme og vi sender han ikke i barnehagen hvis han ikke er i form. Både jeg og pappaen jobber fulltid i lite fleksible jobber, ingen av oss har muligheten til å ha hjemmekontor. Pappaen jobber turnus og leverer alltid sent når han har kveldsvakt. Jeg henter så tidlig jeg greier, men får sjeldent hentet før kl.16.15/16.30. Barnehagen stenger kl.17.00. Pedleder sa at han virket sliten etter kl.16.00, men jeg opplever alltid at han er blid og fornøyd, full av energi ved henting. Faktisk såpass aktiv at han ikke legger seg før kl.19.30/20.00. Han sover dessuten mellom 2,5-3 timer i barnehagen hver dag. Han har ett godt sovehjerte og får selvsagt sove til han selv våkner på ettermiddagen. Derfor greier ikke jeg å tro at han er super utslitt etter kl.15.30. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det dette Virker som de ikke vil ha barn i barnehagen… Anonymkode: 5e093...a1f 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Er kanskje greit å vite sånn ca. når hen leveres om morgenen? Skjønner at du synes det er sårt, spesielt når dere gjør alt dere kan for at barnet skal ha så korte dager som mulig. Mer enn det kan ikke bhg forvente ❤️ Regner med at de nevner dette med tanke på at de ser at barnet er sliten på slutten av dagen, og sikkert ikke for å såre. Anonymkode: d7903...f65 11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 Når leveres han da? Anonymkode: d2e70...ee7 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Jobber selv i barnehage. Barn er kjempeglad og munter når foreldrene henter, men når de er så små blir de veldig sliten utover dagen og går å sutrer mye. De tenker barnets beste. at han har fridager er fint. Men når han først er i barnehagen bør dere ha kortere dager da han er så liten. Anonymkode: c07bc...521 41
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 At han er få dager i barnehagen betyr ikke at det er greit at han får lange dager når han først er der. Det kan også være litt vanskelig for barnet å være lenge i barnehagen når han først er der, for han har jo ikke blitt helt vant til det. Men tenker det var litt unødvendig av dem å si det på den måten de gjorde egentlig, de kunne bare sagt han virker sliten etter kl.16. De fleste barn gjør egentlig det. Hilsen pedagog. Anonymkode: 0ac8c...84a 35
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 22. november 2021 Men hva skal foreldrene gjøre egentlig? Si opp jobben og bli influencer på heltid med hjemmekontor? Eller bli hjemmeværende å ta penger fra NAV? Forventes det virkelig av dere pedledere at foreldre blir «rumpesittere» hjemme? Anonymkode: c0100...403 183
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 *Og ta penger fra NAV Anonymkode: c0100...403 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi ble innkalt til samtale i barnehagen. Dette er standard prosedyre for ungene på avdelingen, de tilbyr foresatte en samtale før jul. Barnet vårt er nå 20 måneder og gått i barnehagen siden august. Barnet har vært mye syk (omgangssyke, 2-3 forkjølelser, 2 runder med «virusinfeksjon»). Han har vært mye borte fra barnehagen pga dette, gutten har nesten ikke vært der i oktober, og har hatt 5-6 fridager i november også. Vi har besteforeldre som stepper inn så vi har lav terskel for å holde han hjemme. Til tross for mye fravær er gutten super glad i barnehagen og elsker å være der. Ble derfor litt overrasket når pedleder sa at han bør ha kortere dager i barnehagen og at vi henter «sent». Vi henter senest 30 minutter FØR stengetid. Ved krisetilfeller har det vært 15 min FØR stengetid. Vi har ALDRI hentet senere enn dette. Når vi henter er det alltid 3-4 unger igjen på hans avdeling. Barnet er mye hjemme og vi sender han ikke i barnehagen hvis han ikke er i form. Både jeg og pappaen jobber fulltid i lite fleksible jobber, ingen av oss har muligheten til å ha hjemmekontor. Pappaen jobber turnus og leverer alltid sent når han har kveldsvakt. Jeg henter så tidlig jeg greier, men får sjeldent hentet før kl.16.15/16.30. Barnehagen stenger kl.17.00. Pedleder sa at han virket sliten etter kl.16.00, men jeg opplever alltid at han er blid og fornøyd, full av energi ved henting. Faktisk såpass aktiv at han ikke legger seg før kl.19.30/20.00. Han sover dessuten mellom 2,5-3 timer i barnehagen hver dag. Han har ett godt sovehjerte og får selvsagt sove til han selv våkner på ettermiddagen. Derfor greier ikke jeg å tro at han er super utslitt etter kl.15.30. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det dette Virker som de ikke vil ha barn i barnehagen… Anonymkode: 5e093...a1f De vil kanskje helst at dere betaler men ikke bruker tilbudet så dere ikke er til bry for dem... ? Anonymkode: aa26b...4f0 29
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Hvor mange timer om dagen er barnet i barnehagen? Det kan hende totalbelastning blir for stor for barnet. Om det ikke er mulig at en av dere leverer sent og den andre henter tidlig får dere gjøre så godt dere kan. Forstår det er sårt, men er det ikke bedre at barnehagen sier ifra? Anonymkode: 1fe66...e71 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 Jeg klarer ikke helt å ta tilbakemeldinger fra bh seriøst. Jeg syntes det kom så sjukt mye dumt fra den kanten det umulig gikk an å forholde meg til. Sjukt glad for at ungene snart er voksne. For det første så mener jeg at foreldre ofte vet hva som er best for barnet. Men feks jeg fikk tilsnakk for at barnet var for lenge i barnehagen. Bor på bygda, jobber ligger spredt, så for å rekke jobb til og fra, så ja det blir alt for lenge for barn i bh. Men hva, skal man gjøre med det, ingen har bestemt at foreldre har krav påkorte arb dager. Så jeg hadde vår løsning. Og det var at bestemor tok de noen dager innimellom når det var for mye, da fikk de ro og kos hos bestemor. Og det hadde de veldig godt av. Men da fikk jeg jammen klage på at det var så viktig at de var i barnehagen hver dag. Vet ikke helt hvor de ville med den klagingen sin, mente de heg skulle slutte å jobbe, dele meg opp i to, presse ungene i bh dager de var sliten, noe de også klaget på. Så måtte si ifra at jeg ser barna mine, jeg kjenner barna mine. Iht jobb kan jeg ikke gi de akkurat på minuttet den max tiden som er optimal. Men jeg kan gi de noen fridager med mormor, når jeg ser de trenger det. For det er akkurat det som fungerer dgor mine barn nå Anonymkode: ac452...eae 19
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mange timer om dagen er barnet i barnehagen? Det kan hende totalbelastning blir for stor for barnet. Om det ikke er mulig at en av dere leverer sent og den andre henter tidlig får dere gjøre så godt dere kan. Forstår det er sårt, men er det ikke bedre at barnehagen sier ifra? Anonymkode: 1fe66...e71 Hvorfor tilbyr barnehagen en barnehageplass til små barn dersom «totalbelastningen» av å bruke den blir for stor? Anonymkode: a9973...e6b 37
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tilbyr barnehagen en barnehageplass til små barn dersom «totalbelastningen» av å bruke den blir for stor? Anonymkode: a9973...e6b Mener du man ikke skal ha plasser, bare fordi noen få har barna altfor lenge i barnehagen ? Anonymkode: 56794...320 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men hva skal foreldrene gjøre egentlig? Si opp jobben og bli influencer på heltid med hjemmekontor? Eller bli hjemmeværende å ta penger fra NAV? Forventes det virkelig av dere pedledere at foreldre blir «rumpesittere» hjemme? Anonymkode: c0100...403 Hva skal barnehagen gjøre? De må jo nesten gi en ærlig tilbakemelding, om problemet lar seg løses er en annen sak. Anonymkode: e081b...851 31
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du man ikke skal ha plasser, bare fordi noen få har barna altfor lenge i barnehagen ? Anonymkode: 56794...320 For en meningsløs stråmann. Jeg kan gjenta det jeg skrev så du kan lese det en gang til og svare hvis du har svaret. Hvorfor tilbyr barnehagen barnehageplass til små barn dersom «totalbelastningen» av å bruke den blir for stor? Anonymkode: a9973...e6b 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 Uakseptabelt av ped leder dette her. Hadde satt henne på plass med en gang. Når man jobber fulltid kan det overhodet ikke forventes at dere skal hente tidligere, gå ned i stilling eller ta fri for å hente barna i en tjeneste både dere og staten har betalt for. Jeg hadde en slik barnehage for sønnen min ett år (fleste kommunale barnehage). Slet skikkelig med å få tidene til å passe arbeidstiden og pendling. Endte opp med å bytte barnehage da de rett og slett ikke visste hva en full arbeidsdag + pendling betød. Slike folk er altfor vant med hjemmeværende foreldre som kan hente tidlig. På en måte er det de som ødelegger for alle andre fordi barnehagen får et idiotisk inntrykk av at det bare er å ta seg fri eller ha superkorte dager. Vanlige arbeidere gjør det de kan, men noen må faktisk jobbe for å holde samfunnet og økonomien i gang. Anonymkode: b4074...5b9 12
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 Du får be "pedagogisk" leder reforhandle arbeidskontrakten din og din mann sin slik at dere får hentet når det passer barnehagen. Anonymkode: 681ab...86e 27
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor tilbyr barnehagen en barnehageplass til små barn dersom «totalbelastningen» av å bruke den blir for stor? Anonymkode: a9973...e6b Barn er ulike. For noen blir totalbelastningen for stor ved lange dager, for andre blir den ikke det. Hva mener du barnehagen skulle gjort, ikke sagt ifra om at barnet blir sliten? Anonymkode: 1fe66...e71 20
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For en meningsløs stråmann. Jeg kan gjenta det jeg skrev så du kan lese det en gang til og svare hvis du har svaret. Hvorfor tilbyr barnehagen barnehageplass til små barn dersom «totalbelastningen» av å bruke den blir for stor? Anonymkode: a9973...e6b Det er ikke barnehagen som tilbyr for å være hyggelig, men regjeringen som har sagt at dette har 1 åringer rett på. De yngste har ikke utbytte av bhg Anonymkode: af451...ae2 14
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): ingen har bestemt at foreldre har krav påkorte arb dager. Anonymkode: ac452...eae Ikke enda. www.sekstimersdagen.no Anonymkode: d7c76...388 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #20 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor tilbyr barnehagen en barnehageplass til små barn dersom «totalbelastningen» av å bruke den blir for stor? Anonymkode: a9973...e6b Det er ikke meningen at en skal ha barna der hele åpningstiden. Åpningstiden er til for å være tilpasset at foreldre har forskjellige tidspunkt de må være på jobb Anonymkode: 49558...1bb 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå